Vraag

• pnanning
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
Goedemorgen,

Sinds gisteren maakt mijn laptop (Dell Inspiron 15R SE 7720) opeens een hard ratelend geluid, en voel ik het toetsenbord vibreren. Het geluid komt van de koeler vandaan, en daarom denk ik dat die kapot is. Het lijkt me niet dat dit alleen stof is en door even schoon te maken verholpen wordt? Ik heb even gevraagd bij een reparatie winkel en dan wordt het €85 om het te laten maken (35 voor de koeler en 50 euro installatie kosten). Is dit een redelijk bedrag? Of is er een tweaker in Groningen die me kan helpen? Zelf de laptop open schroeven is geen optie, ik heb dit nog nooit gedaan en na dat ik wat youtube filmpjes heb gekeken lijkt dit me geen goed idee :p.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je op zoek bent naar iemand van Tweakers die wil helpen, heb je meer kans in http://tweakers.net/aanbod/

Ik weet niet of een bedrag van 85 Euro netjes is; is deze conclusie getrokken door een medewerker van de winkel die jouw laptop in handen had (en eventueel snel opengemaakt) of was dit telefonisch? Het is namelijk relatief lastig om een reparatie-bedrag te noemen als je niet precies weet wat het euvel is. Grote kans dat het wel de koeler is; een ratel wijst er meestal op dat er een lagertje van de fan defect is gegaan.

Niet dat ik Tweakers niet vertrouw maar voor 8 tientjes laten repareren klinkt ook niet verkeerd. Plus, dan heb je nog een vorm van garantie dat als volgende week de fan het toevallig weer begeeft of hij koelt minder goed dan voorheen, dan kan je terug naar de winkel.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• pnanning
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
MAX3400 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:37:
Als je op zoek bent naar iemand van Tweakers die wil helpen, heb je meer kans in http://tweakers.net/aanbod/

Ik weet niet of een bedrag van 85 Euro netjes is; is deze conclusie getrokken door een medewerker van de winkel die jouw laptop in handen had (en eventueel snel opengemaakt) of was dit telefonisch? Het is namelijk relatief lastig om een reparatie-bedrag te noemen als je niet precies weet wat het euvel is. Grote kans dat het wel de koeler is; een ratel wijst er meestal op dat er een lagertje van de fan defect is gegaan.

Niet dat ik Tweakers niet vertrouw maar voor 8 tientjes laten repareren klinkt ook niet verkeerd. Plus, dan heb je nog een vorm van garantie dat als volgende week de fan het toevallig weer begeeft of hij koelt minder goed dan voorheen, dan kan je terug naar de winkel.
Bij de winkel heb ik verteld wat het probleem is, maar de laptop is niet even opengemaakt. Ik ga maandag weer even heen en vraag dan wel of ze er even wat langer naar kunnen kijken en dan als het moet laten repareren. €85 is wel te doen, als de CPU kapot gaat ben ik nog verder van huis.