Dilemma: Athlon Classic vs. Thunderbird

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Oi,

Ik zit met een groot dilemma. Wat moet ik nou kiezen voor mijn soon te bestellen eigen computer; een Athlon Classic 800MHz + Abit KA7-100 of een Athlon Thunderbird 750MHz + mobo?
Ik weet het ff niet meer. En ik weet ook niet wat voor mobo ik nou moet kiezen. ALS ik de Thunderbird ZOU nemen, denk ik aan de ASUS A7V, right? Right.

Wat de prijzen betreft:

- Athlon Classic 800MHz gem. prijs: 650,-
- Athlon Thunderbird 750MHz gem. prijs: 600,-

Mja, wat moet het nou worden? De computer bestel ik zo rond 20 augustus, misschien dat de prijzen nog wat dalen van de procs en de mobo's? Hope so...
En dan zit je nog met de vraag of je een unlockte of gelockt Thunderbird krijgt. Met de Athlon Classic boeit het niet zoveel, want ik haal dan toch een GFD.
Dan ook nog met de coolers. Er zijn volgens mij nog niet zoveel coolers voor Socket A. Het is allemaal nog een beetje nieuw dat Socket A en er is nog niet zoveel spul voor, het zit nog niet echt met 2 benen volledig in de markt. Dus vandaar de vraag:

Athlon Classic 800MHz of Athlon Thunderbird 750MHz?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
als je een beetje technisch bent (of iemand kent die dat is) is het niet zo'n bezwaar dat er nog niet zoveel socket a koelers zijn. Een beetje knutselen en je krijgt er ook wel een andere koeler op.

Verwijderd

Global WIN FKP32 , FEP32 , FFP32
passen allemaal op een Duron / Thunderbird

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik zou de Athlon Classic nemen en het Abit bord, sterker nog IK HEB ZE :)

Groeten seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Daan
Sjeemz, nu weet ik het niet meer....

Ik kijk morgen wel verder, moet nu naar bedje toe, morgen werken. Mzzl.

Verwijderd

Wat je ook doet, koop geen T-Bird i.c.m. KA7... dus KX133 !!! it's a NO GO!!! en ik ben er de dupe van.... :(

Check out my thread...

Verwijderd

Neem een A7V zonder Sound Onboard.... en koop een Socket A T-Bird 800 en naar de 1gig!
m.b.v. Alpha socketA combi...

• Daan
Mja, als ik al een Thunderbird zou nemen, zou het een 750 worden en niet een 800, simpelweg omdat ik het geld er niet voor heb om een 800 te kopen, past niet in het budget van 5000,- (heb nog een zooi andere shit gepland :9~)

Votes so far:

Athlon Classic: I
Athlo Thunderbird: I

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 09:49

oCe

aka Dookie.

ikzelf ben de gelukkige eigenaar van een thunderbird 700 slot-a, op een msi k7pro mobo'tje. draait toch wel eventjes een stukje lekkerder dan de 'oude' athlon 600 die er eerst opzat. bovendien, die t-birds zijn vaak beter over te clocken, simpelweg omdat er geen (toch ietwat prestatie verminderend) langzamer cache op zit.

als je de t-bird niet zou willen overklokken, ga dan voor de msi k7t-pro. heb nu een aantal keer gewerkt met dit mobo op de zaak, en met bios v1.3 draait 'tie gewoon lekker snel en stabiel. asus a7v hebbik persoonlijk nog geen ervaring mee, ben benieuwd, dat wel.

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Ik krijg me Slot A T-bird 700 niet op me KA7 aan ed praat! Zie me post...

Verwijderd

Let er wel op dat de Tbirds vanaf 750
een multiplier lock hebben

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik draai op een Asus K7V-T mijn Athlon 800 Classic op 1050Mhz en nog eens heerlijk stabiel. Wil niet zeggen dat iedereen het lukt, maar ik ben dur erg blij mee.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Altijd gaan voor een thunderbird op socket A.

De classic en slot A zullen nier meer worden
geproduceerd.

Leuk als je over een jaar wil upgraden.

(jaja DDR borden. Gaat wat kosten jongens. Voorlopig maar mijn A7V; perfect bordje hoor).

• OzBoz

OzBoz

Mike:
Als je wilt upgraden over een jaartje moet je het toch goed doen en dan kun je een oud MB ook beter in een dedicated koe plaatsen.

• Daan
Dedicated koetjes zijn altijd welkom.. Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/s/k.gif ..

Current votes:

- Athlon Classic: I
- Athlon Thunderbird: III

Nou dat is dus wel een beetje duidelijk.

En Plus,
Thunderbirds hebben een multiplier lock vanaf 750? Is dat inc. 750 of alleen hoger dan 750MHz?? Anders moek een Thunderbird 700 kopen, wel een beetje weinig MHz'sjes.. maja. Denk dat ik dan beter een Athlon Classic 800 kan kopen en die oc'en naar 1000+.

Trouwens dat Abit KT7 bordje lijkt me wel wat: http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12442
Niet dan?

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Derde optie?:

Duron 700 (ongelockt?) + Abit KT7 (multiplier instellingen in BIOS)?

Met een beetje tweaken minstens de performance van de andere 2 combi's, en ik denk dat het goedkoper is ook... :)

• OzBoz

OzBoz

Hey Phreak, 2 stemmen voor Athlon Classic hoor.. ;) niet smokkelen.. als ik zeg dat ik met mijn classic op 1050 draai naar tevredenheid dan mag je dat zelfs als twee stemmen zien.. oja, ook handig met grazen, 3,7 Mkeys/s

Verwijderd

neem een atlon classic meer cass dus beteren over cloking door voer van gevens sneller en beter over te clokken

• Daan
OzBoz, oke als je het zo bekijkt... :)

- Athlon Classic: III
- Athlon Thunderbird: III

De reden dat ik geen Duron neem is dat ten eerste hij al niet hoger te verkrijgen is als 700MHz. Ik wil atleast 750MHz, en misschien wel hoger. Daarbij komt nog dat ik geen Athlon rip wil hebben zoals de Celeron een PIII rip is. Ik wil gewoon een goede degelijke processor en die mag best wat kosten.
De computer is voor een PC Privé project dus ik maak niet druk over het geld. 5000,- is de maximale prijs en als ik en Duron neem zit ik daar meer onder dan als ik een Thunderbird neem. Ik wil zo dicht mogelijk bij die 5000,- zitten, anders is het natuurlijk zonde, niewaar?
Zoals het er nu uitziet neem ik denk ik een Thunderbird 750MHz + Abit KT7. Agree?

Anyways, ik ga morgen op vakantie en vandaag moet ik pakken, dus ik weet niet of ik hier nog kom voor 20 augustus (dan ben ik weer terug). Ik ga lekker 2 weken naar Zwitserland op vakantie.. :P
Dus de mazzel zou ik zeggen!

edit:
Stem voor Athlon Classic niet meegetelt :)

• SiNisTrAD
  • Laatst online: 15:26
Tja nog een goede reden is dat de SLot A er volgende maand uit gaat !!! Dus ik koop mooi een T-Bird

• Daan
OK, dat reken ik als een stem voor de Thunderbird dus...

Athlon Classic 800: III
Thunderbird 750: IIII

Thunderbird wordt i.s.m. de Abit KT7. Ik ben eruit.
Thanks allemaal, ik bestel de computer maandag.

P.S. Vakantie was heerlijk... naja heerlijk, computerloos voor 2 weken is ook niet alles... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
Pagina: 1