Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-08 18:50
Mijn vraag
Wellicht kunnen jullie mij verder helpen, wij zijn op zoek naar een beveiligingscamera voor buiten. We hebben niet veel kijk op deze mooi apparaatjes, heb enige research gedaan, maar omdat het zoveel zijn, zoveel verschillende types etc is het voor mij erg lastig de juiste te kiezen. ik hoop dat ik hier aan het goede adres ben, gezien ik niet veel kijk heb op belangrijke factoren voor een optimaal gebruik van deze apparaten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik heb een Synology DS416 thuis staan met een raid 10 opstelling. Er zit standaard bij Synology een licentie voor twee camera's op, voor surveillance station. omdat deze Synology de 'hoofdnas' is van de familie en er backups gedaan worden naar andere locaties is het handig om hier mede gebruik van te maken (backups lopen dan toch al).

een must is dat de camera via de software (synology of app) moet kunnen roteren. Dat de camera makkelijk is te bevestigen (voorkeur een platte onderkant van het apparaatje) en PoE is het makkelijkst, maar geen must. met roteren bedoel ik te zeggen dat hij van links naar rechts moet kunnen bewegen en van onder naar boven.

Wat ik al gevonden of geprobeerd hebb
voor indoor camera's die ik heb moeten testen zijn we beland bij Foscam, die prima beviel. deze kun je ook in alle hoeken van de kamer bewegen.
-Foscam FI9826P

de zelf gevonden camera's zijn als volgt;

Hikvision
- Hikvision DS-2CD2112-I
- Hikvision DS-2CD2112F-IW
- Hikvision DS-2CD2132-I

D-link
- D-Link DCS-4602EV
- D-Link DCS-4802E
helaas stonden deze bovengenoemde van D-link niet in de 'Surveillance Station IP camera Support List'

Bugdet
ons budget is € 200 tot € 230 O-)

[ Voor 5% gewijzigd door jeroenhorst1 op 12-03-2016 00:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

De links die je geeft zijn van vaste dome camera's die kan je alleen instellen bij montage.
Jij wl een PTZ camera.
http://www.ipcameracenter...49/d-link-dcs-4602ev.html
http://www.ipcameracenter...13749/foscam-fi9828p.html

[ Voor 23% gewijzigd door psy op 12-03-2016 17:06 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:49
Voor dat budget is de Foscam FI9828 inderdaad een goede optie.Ik heb hem inmiddels zelf 2 jaar aan de gevel hangen en ben er tevreden over. Overdag prima beeld, s'avonds is het wat minder. Dat kan komen door de reflectie van de infrarood leds in de koepel, maar wellicht ook door vuil op de koepel.

Ik vermoed het laatste want hij is nog nooit schoon gemaakt en ik heb het idee dat het met de tijd wel erger is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
psy schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:59:
De links die je geeft zijn van vaste dome camera's die kan je alleen instellen bij montage.
Jij wl een PTZ camera.
http://www.ipcameracenter...49/d-link-dcs-4602ev.html
http://www.ipcameracenter...13749/foscam-fi9828p.html
bedankt voor je reactie! ik zal het meenemen in de overweging. het verschil tussen Dome & PTZ camera's wist ik nog niet, thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
netvista schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:08:
Voor dat budget is de Foscam FI9828 inderdaad een goede optie.Ik heb hem inmiddels zelf 2 jaar aan de gevel hangen en ben er tevreden over. Overdag prima beeld, s'avonds is het wat minder. Dat kan komen door de reflectie van de infrarood leds in de koepel, maar wellicht ook door vuil op de koepel.

Ik vermoed het laatste want hij is nog nooit schoon gemaakt en ik heb het idee dat het met de tijd wel erger is geworden.
ja, Foscam beviel me voor de interne test camera ook prima. ik zal de FI9828 meenemen in de overweging, maar zoek eigenlijk platte onderkant voor de camera zonder beugel, dus misschien een combo van alle twee, het gemak van de Foscam en platte onderkant van de HikVision.

we hebben op het werk ook beveiligingscamera's, die ook vuil op de koepel hebben, vaak is het dan opgelost door de koepel even schoon te maken, wij halen eigenlijk nooit de camera koepel open.