Office 2010>Office 2013, Excel macro sheet werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Goedenavond,

Afgelopen week hebben we een klant geupgrade van Office 2010 naar Office 2013. Binnen dit bedrijf maakt een afdeling gebruik van een Excel document met een hele boel sheets. In een van deze sheets zitten macro's verwerkt en deze sheet met macro's werkt niet meer in Excel 2013.

Versie: Microsoft Excel 2013 (15.0.4797.1000) MSO (15.0.4787.1002) 32-bit

- KB2920754 is geinstalleerd maar geen succes
- KB2956145 is geinstalleerd maar geen succes
- Office repair uitgevoerd maar geen succes
- MSForms.exd is verwijderd maar geen succes
- Alle Windows Updates/Online Updates zijn geinstalleerd maar geen succes
- De macro sheet werkt wel in Excel 2010 en Excel 2016
- Nieuwe laptop voorzien van Windows 7 met bovenstaande versie van Excel maar geen succes

Ik heb al zoveel opgezocht op het internet over dit probleem maar helaas nog steeds geen oplossing.

Is er iemand die me kan adviseren om dit probleem op te lossen in Excel 2013?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat betekent 'werkt niet', wat werkt niet? Krijg je foutmeldingen? Welke functie werkt niet?

Als het helemaal niet werkt: werkt andere code wel? (Hello world?) Check in ieder geval de beveiliging. Gebruik je bv. een selfsigned certificaat voor de code of een 'echte'?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is de sheet al langs een programmeur geweest? Iemand die alles weet van Excel, versioning en de bijbehorende programming language?

Grote kans dat er fouten in de macro zitten; wat zegt de "step by step" uitvoer van Excel 2013?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Ik krijg geen foutmelding als ik het document open. Als ik op de sheet een waarde invul in een veld en op enter druk komt er in een ander veld een calculated waarde uit in MJ/thm. Als er dan op een button ervoor gedrukt wordt (context CALC.) moet de waarde van calculated weer op 0 springen maar dit gebeurt niet in Excel 2013.

Ik moet toegeven dat ik geen verstand heb van Macro bestanden. Kan ik misschien vanuit Visual Basic (ALT+F11) een code hier posten welke meer duidelijkheid zou geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

supra_indo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 23:44:
Ik moet toegeven dat ik geen verstand heb van Macro bestanden. Kan ik misschien vanuit Visual Basic (ALT+F11) een code hier posten welke meer duidelijkheid zou geven?
Lijkt me niet heel handig maar dat is mijn mening; de ene macro is 10 regels, de andere 9000 regels. Ik heb sheets op werk waar 9 bestanden van elk 14MB middels macro's aan elkaar hangen.

Het is algemeen bekend dat macro's en de bijbehorende code per Office-versie veranderen. Dit kan zowel syntax zijn alsmede dat er gewoon bepaalde code wordt weggehaald of toegevoegd. Vandaar mijn eerdere vraag of de eigenaar/programmeur van de macro al is geraadpleegd hiervoor.

Is dit probleem tijdens OTA niet ontdekt of getest?

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 11-03-2016 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
supra_indo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 23:35:

- De macro sheet werkt wel in Excel 2010 en Excel 2016
Dan is het toch simpel? Upgrade 'm naar 2016 en het is opgelost. Blijkbaar heeft 2016 betere backwards compatibility met 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Whatson schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 23:55:
[...]

Dan is het toch simpel? Upgrade 'm naar 2016 en het is opgelost. Blijkbaar heeft 2016 betere backwards compatibility met 2010.
Was dit maar zo simpel om een wereldwijd bedrijf deze upgrade zo er even doorheen te knallen. Er is bewust gekozen voor Office 2013. Hier kan ik helaas niks aan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
MAX3400 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 23:49:
[...]

Lijkt me niet heel handig maar dat is mijn mening; de ene macro is 10 regels, de andere 9000 regels. Ik heb sheets op werk waar 9 bestanden van elk 14MB middels macro's aan elkaar hangen.

Het is algemeen bekend dat macro's en de bijbehorende code per Office-versie veranderen. Dit kan zowel syntax zijn alsmede dat er gewoon bepaalde code wordt weggehaald of toegevoegd. Vandaar mijn eerdere vraag of de eigenaar/programmeur van de macro al is geraadpleegd hiervoor.

Is dit probleem tijdens OTA niet ontdekt of getest?
Het document is pas aan de orde gekomen na de upgrade. Aankomende week zal er een programmeur naar het document gaan kijken. Ik had gehoopt dat iemand mij een tip kan geven als toevoeging op de dingen die ik al gedaan heb :) ik snap dat het gecompiceerd ligt allemaal maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

supra_indo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 23:58:
[...]

Het document is pas aan de orde gekomen na de upgrade.
Dan zou ik dus de verantwoording bij dat wereldwijde bedrijf leggen en dan voornamelijk bij de betreffende applicatiebeheerder van die afdeling. NOFI maar bijna iedereen kan Office 2010 met 2013 vervangen; het voortraject van praten & documenteren (misschien niet jouw werk) lijkt me volledig fout gegaan.

Pagina: 1