Toon posts:

[MySQL] databases verbergen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit mailtje kreeg ik van widexs
Op database.widexs.nl en database2.widexs.nl is er een configuratie wijziging gemaakt, waardoor programma\\\'s die \\\'SHOW DATABASES\\\' uitvoeren, problemen kunnen geven, omdat hier niet voldoende rechten meer voor zijn.Voor bijv. phpMyAdmin dient men deze instelling te veranderen in config.inc.php3$cfgServers[1][\\\'only_db\\\'] = \\\'uw_database_naam\\\';
hoe stel ik mijn mySQL server ook zo in dat dit effect ook krijg zodat andere gebruikers geen databases meer kunnen tonen behalve hun eigen. en dan in de config van MySQL ?

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Door autorisaties te geven op de tabellen welke ze mogen zien ?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:05
tabel is iets anders dan database

• Mark
Op vrijdag 22 juni 2001 18:25 schreef The Source het volgende:
Je hebt helemaal gelijk.... ;)

Maar voor de topic starter, lees de MySQL handleiding.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 18:25 schreef The Source het volgende:
ja, ik zie een database niet als een tabel.
ik zie een database als een verzameling tabellen waarin weer gegevens staan die evt zijn onderverdeelt in tabellen. :)

maar niemand die weet welke optie het in de config files is ? ik heb allang bij de mysql documentatie gekeken maar ik zou niet weten waar ik moest zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 18:07 schreef RedRoon het volgende:
Door autorisaties te geven op de tabellen welke ze mogen zien ?
alle gebruikers hebben de rechten om bijna alles te doen in hun eigen database, maar ze kunnen wel het "show-databases" commando uitvoeren. en dat is de vraag hoe je er voor zorgt dat die query niet meer uitgevoerd kan worden.

Als dat kan in de autorisaties ?, waar dan, want de user-gegevens staan in een tabel genaamd mysql ?, en welke optie moet ik dan hebben als die optie zich hierin bevind

• Mark
Zoek en je zult vinden.

edit:

Kan http://marc.theaimsgroup.com eigenlijk niet ook gewoon in de Faq komen ? Hier staan mailinglist archieven (welke je allemaal kunt doorzoeken) van zo'n beetje alle interresante zaken voor mensen welke dit forum lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 17:41 schreef RedRoon het volgende:
Zoek en je zult vinden.

edit:

Kan http://marc.theaimsgroup.com eigenlijk niet ook gewoon in de Faq komen ? Hier staan mailinglist archieven (welke je allemaal kunt doorzoeken) van zo'n beetje alle interresante zaken voor mensen welke dit forum lezen.
thankz man..

Verwijderd

Staat dat niet in de mysql_priv table in de 'mysql' database :?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 19:54

Bosmonster

*zucht*

Ik zou in de manual van MySQL eens zoeken naar de GRANT en REVOKE commando's

daarmee kun je rechten instellen per gebruiker, host, password, tabelle, databeestjes, etc.

Het is niet aan te raden zelf in de mysql-tabellen te gaan zitten rommelen.. doe je dit wel vergeet dan niet als je klaar bent

flush priviliges;

te doen.
Pagina: 1