Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Two factor authenticatie op bestandsniveau

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om two factor authenticatie toe te passen op files? We willen bepaalde mappen zo beveiligen dat je vanaf elk device de bestanden alleen via authorisatie met two factor de bestanden kan openen. Is er een software matige oplossing hiervoor? (P.S. Het gaat om zowel office files als om autocad bestanden enz.) We hebben voornamelijk een windows netwerk.

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2016 00:38 . Reden: Delete topic ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is er een mogelijkheid om two factor authenticatie toe te passen op files? ...We hebben voornamelijk een windows netwerk.
ADFS op 2012R2 heeft opties voor MFA; denk dat dat op basis van "geen extra tools en standaard Windows Active Directory" je eerste/beste optie is om te onderzoeken.
je vanaf elk device de bestanden alleen via authorisatie met two factor de bestanden kan openen
Vergeet even niet dat "elk device" nogal een breed begrip is. Gaat het op elk device wat in het domein/forest is opgenomen en dus onder auspicien/beheer van de IT'ers staat? Of gaat het ook om non-domain devices zoals een werkstation thuis of for all I care een iPad van je vrouw?

Als je namelijk anytime/anywhere wil werken zonder de halve firewall op kantoor te herconfigureren, zou je een Azure hybrid-omgeving kunnen optuigen en daar PhoneFactor overheen gooien. Tenminste, ik dacht dat Microsoft dat bedrijfje een paar jaar geleden had opgekocht.

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 11-03-2016 23:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is het nu nodig om de topicstart leeg te halen? Zo kan een ander er niet van leren en is het bepaald niet aardig richting bovenstaande die je wilt helpen.. Misschien kan je het terugzetten.
Zeg ik als mede-bezoeker, ik ben geen mod van dit subforum.

Edit: dank! :)

[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 12-03-2016 07:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad om devices in het domein. Alleen devices die op ad authenticatie verbinden.