Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-07 21:50
De situatie is als volgt.
Ik zit regelmatig op een Open wifi netwerk op het werk. Het is ansich een redelijk rap netwerk maar de wifi ontvangst is ruk.
Heb uiteindelijk een usb Wifi adaptor in de gang opgehangen met een lange usb kabel en heb nu prima internet op de PC.
De PS4 staat qua afstand dichterbij de repeater op de gang en wordt ook gevonden maar het is schijnbaar te zwak.

De vraag:

Hoe kan ik de internet verbinding die ik dus met de PC en een Usb wifi adaptor prima kan oppikken doorgeven aan de PS4 ?? Via wifi is prima maar met een utp kabel kabel zou nog mooier zijn.

Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Local IT van je werk, lijkt me. Hebben vast ook een mening mbt PS4 onder werktijd.

Moet bekennen dat ik gisteren ook met een PS4 op het werk aan de gang was, maar dat was om MTU issues te troubleshooten, niks spannenders dan www.nu.nl op de (hopeloos brakke) ingebouwde webbrowser helaas.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Nou het is wat genuanceerder. Wij overnachten op de werkplek door de weeks ivm diensten en het wifi netwerk is puur voor recreatief gebruik.
Vandaar dat het ook open is, en dus geen geklooi met een portal en inloggen enzo.

Issue blijft, de PS4 ziet het SSID wel maar verbind niet, waarschijnlijk te zwak en de PC met mijn externe usb antenne met lange USB kabel pakt hem prima.
Netwerk snelheid is 20Mb up and down dus meer dan zat.
Heb weinig zin om met de flatscreen en PS4 op de gang te gaan zitten gamen.

Hoe krijg ik mijn goed te te ontvangen internet via de PC op mijn PS4 ?

[ Voor 6% gewijzigd door Bomberman71 op 12-03-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-07 18:45
Je kan sowieso de USB-WiFi en LAN adapter Bridgen, maar dan heb je op je laptop geen internet wanneer je je PS4 gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:57
RobinF schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:22:
Je kan sowieso de USB-WiFi en LAN adapter Bridgen, maar dan heb je op je laptop geen internet wanneer je je PS4 gebruikt
Waarom niet?

Ik denk dat het prima gaat werken. Sluit je computer en PS4 gewoon aan elkaar aan met een UTP kabel, dat zou tegenwoordig gewoon goed moeten gaan. Dan selecteer je in Windows Netwerkcentrum bij adapters zowel je Wifi-adapter als je LAN-adapter, en klik je rechts->Netwerkbrug maken.

Dan moet uiteraard de computer wel alleen aan staan voordat je PS4 netwerk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Heren dank u voor de suggestie ! Ga er morgen mee aan de slag en laat weten hoe is het gegaan.
Dat de PC aan moet staan is geen issue overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:37
Ik denk dat je er beter aan doet een router te kopen met externe antennes, deze te flashen met ddwrt, en die vervolgens als "client" insteld,

Zo kun je een aantal apparaten via utp aansluiten aan de "client" die op zijn beurt het signaal draadloos doorgeeft aan het bestaande accespoint

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat is niet waar, dat zou prima moeten kunnen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 22:03
Dat klinkt als de ouderwetse manier van een bruggetje maken. Je zou natuurlijk ook een UTP kabeltje aan kunnen sluiten en dan op je WIFI-adapter kunnen zeggen Delen. Staat netjes als tabblad bovenaan bij de adapter eigenschappen. Hou je internet zowel op je PC als op je PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:17

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Waarom geen tool zodat je wifi kaart van je pc gebruikt en een eigen wifi maakt en dus doorlinkt?

https://www.google.nl/web...F-8#q=wifi%20hotspot%20pc

Ik heb op vakantie altijd 1 wifi account gekocht (met 1 device 50GB bijvoorbeeld) en op deze manier hang ik mijn telefoon en andere apparaten ook aan dezelfde account.

Een andere optie voor je is een klein switchje mee te nemen?

http://tweakers.net/categ...6hjpKBYnpqcGZValKVoYGBrUA

vanaf 7 euro heb je er al een en maak je van de 20m kabel een eigen netwerkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Heren,

Het is even geleden maar nu even een terugkoppeling.
Ik heb getracht simpel te beginnen en dat bleek uiteindelijk de oplossing voor nu te zijn.

De oplossing:
5M utp kabel van de PC direct naar de PS4 en bij de eigenschappen van draadloze verbinding het delen aangezet voor de LAN poort en klaar is kees !

Het was eigenlijk zo simpel 8)7

Mijn dank aan eenieder die reageerde en mij direct/indirect heeft geholpen !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Altijd weer die UTP kabels die al je problemen in één klap oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-07 18:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ben ik nu serieus de enige die zich afvraagt waarom je een ps4 hebt op je werk ?

* heuveltje gaat met zijnbaas praten, wil ik ook !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1