Toon posts:

Welke videokaart past bij mijn pc en mijn wensen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik ben van plan om mijn videokaart (€100 - €250) te vervangen om zwaardere games beter te kunnen verdragen. Echter laat mijn kennis op het gebied van computer hardware enigszins de wensen over. Daarom zou ik via deze weg graag gebruik maken van jullie expertise.

Ik ben zeer benieuwd wat er mogelijk is qua het vervangen van mijn huidige videokaart. Ik heb geen flauw benul of alles wel past op het moederbord waar ik op dit moment over beschik. Om jullie een beeld te geven van mijn huidige setup heb ik de specs uitgezet;

Besturingssysteem
Windows 10 Home 64-bit
Processor
Intel Core i7 2600 @ 3.40GHz 42 °C
Sandy Bridge 32nm Technologie
RAM
8,00GB Single-Kanaal DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)
Moederbord
ASUSTeK Computer INC. P8H67 (LGA1155) 31 °C
Grafisch
2460G5 (1920x1080@60Hz)
1024MBATI AMD Radeon HD 6800 Series (ASUStek Computer Inc) 45 °C
Opslag
931GB Seagate ST1000DM003-9YN162 ATA Device (SATA) 31 °C
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-222AB ATA Device
Moederbord
Fabrikant ASUSTeK Computer INC.
Model P8H67 (LGA1155)
Versie Rev X.0x
Chipsetfabrikant Intel
Chipsetmodel Sandy Bridge
Chipset-herziening 09
Southbridgefabrikant Intel
Southbridge-model H67
Southbridge-herziening B3

Mijn vraag aan jullie is wat ik eventueel aan kan schaffen binnen mijn budget waardoor ik zwaardere games op een aangename manier kan draaien. Bij deze games moeten jullie denken aan bijvoorbeeld Tom Clancy's The Division.

Met vriendelijke groet,
Bryan

Verwijderd

Welke merk en type voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:21:
Welke merk en type voeding heb je?
Goede vraag, ik heb dit geprobeerd te achterhalen. Uiteraard door eerst in de kast zelf te kijken alleen hier vind ik geen sticker op die dit aangeeft. De enige sticker die erop zit staat op de afbeelding hieronder. Uit m'n hoofd heb ik destijds voor een 450 of 500W voeding gekozen. Het is sowieso één van die twee.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img921/4587/fYgxJK.jpg

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Meestal is geen sticker geen goed teken. Een no-name brakke voeding zou zonde zijn van zo'n systeem. Let wel, je processor is nog prima, de hoeveelheid geheugen ook nog wel, dus het zou zonde zijn als je systeem met een nieuwe videokaart niet stabiel zou zijn.

Als het mijn keuze was geweest zou ik zowel de videokaart een upgrade geven, alsmede de power supply vervangen. Of in ieder geval er achter zien te komen welk merk en type het betreft.

-_-

Verwijderd

Voeding van april 2008 zo te zien. Zonder verdere info te weten kan ik wel zeggen dat deze aan vervanging toe is. Mede door het uiterlijk denk ik aan een huppeldepup-tech voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik de oude email terug gevonden! Dit stond op de factuur: (de prijs is een meerprijs)

1 CoolerMaster Sileo 500 750 watt 59,95 59,95

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img923/7782/FZzmay.png

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2016 22:57 ]

• Jel014
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 19:21
Wil je dat je nieuwe grafische kaart echt een nieuwe is, of mag deze van jou ook tweedehands (in goede kwaliteit uiteraard) van een andere tweaker komen? Het klinkt een beetje alsof ik je nu iets aan wil smeren, dat is niet het geval.
Alleen meestal kunnen de wat oudere grafische kaarten nog prima meekomen met de wat zwaardere games, zoals bijvoorbeeld The Division. Niet op volledige kwaliteit natuurlijk, maar daar zal een prijs dan ook naar zijn.
Denk bijvoorbeeld aan een hoge HD 7900 serie (ik weet niet of je dat iets zegt). Deze kaarten zijn voor tussen de 100-150 te koop hier op Tweakers en kunnen de wat zwaardere games nog prima aan.

Verwijderd

Sileo 500 is de behuizing pricewatch: Cooler Master Sileo 500. De voeding zal wel een tier 3 geval zijn welke niet eens de helft van het vermogen kan leveren waarvan intussen ook nog maar de helft van over is.

Voor €250 kan je kijken naar een gebruikte R9 290 en een nieuwe voeding pricewatch: be quiet! System Power 8 500W.

Nieuw zit je met een videokaart dan op een pricewatch: Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate en voeding pricewatch: be quiet! System Power B8 450W.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 23:04:
Sileo 500 is de behuizing pricewatch: Cooler Master Sileo 500. De voeding zal wel een tier 3 geval zijn welke niet eens de helft van het vermogen kan leveren waarvan intussen ook nog maar de helft van over is.

Voor €250 kan je kijken naar een gebruikte R9 290 en een nieuwe voeding pricewatch: be quiet! System Power 8 500W.

Nieuw zit je met een videokaart dan op een pricewatch: Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate en voeding pricewatch: be quiet! System Power B8 450W.
Allereerst wil ik je danken voor je snelle reacties. Ik kan concluderen dat jij sowieso aanraadt om een nieuwe voeding te kopen en daarnaast te kijken naar een gebruikte of nieuwe videokaart. Gebruikt of nieuw maakt me niet zo heel veel uit. Zou jij een gebruikte R9 290 adviseren of die nieuwe van R9 380 van Nitro?

Verwijderd

De 290 is behoorlijk sneller dan de 380. Als je een goede 290 kunt vinden, niet met reference koeler, dan heeft die de voorkeur.

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:19
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:53:
Inmiddels heb ik de oude email terug gevonden! Dit stond op de factuur: (de prijs is een meerprijs)

1 CoolerMaster Sileo 500 750 watt 59,95 59,95

[afbeelding]
offtopic:
is het misschien een idee om je e-mailadres en telefoonnummer onleesbaar te maken?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Pagina: 1