zo maar wat waterkoeling vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-07 13:00
als ik koperen koelblokken maak... moet dan alles koper worden? dus ook de radiateur?

moet er altijd nog 1 fan in de computer blijven?

ook zie je soms dat ook het geheugen gekoeld wordt, is dat echt nodig? wordt dat warm?

zo maar ff... misschien kom ik nog wel met meer....

http://www.arjan-swets.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:30
swets schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:31:
als ik koperen koelblokken maak... moet dan alles koper worden? dus ook de radiateur?
Nee, maar mix geen koper met aluminium. Koper en bijvoorbeeld Nickel is prima. Ik zou aluminium überhaupt weglaten uit je loop, met welke andere metalen dan ook.
moet er altijd nog 1 fan in de computer blijven?
Fans heb je in principe altijd nodig, de radiator zal toch de warmte kwijt moeten kunnen. Hoe meer radiator oppervlakte, hoe zachter je de ventilators kan laten draaien (voor dezelfde performance). Fans ontkom je niet aan maar als ze zo rustig draaien heb je er geen last van.
ook zie je soms dat ook het geheugen gekoeld wordt, is dat echt nodig? wordt dat warm?
Over het algemeen niet. Of je moet al gaan overklokken met je memorysticks en er extreem veel volt door heen gaan jagen, en dan nog heb je geen water cooling nodig op memorysticks. Verder zorgt het waterkoelen van memorysticks voor onnodige restrictie in je loop.

[ Voor 3% gewijzigd door Rck010 op 11-03-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
ik was van plan de radiateur, met fan buiten te zetten... dat had ik er niet bij vermeld...

maar dan was ik ook nog van plan om een fan door de computer te laten blazen... ... althans ik denk dat dat nodig is... er zal best nog wel meer dingen warm worden ....

dus geen aluminium... wel een klein beetje jammer.... ik heb nog een paar hele mooie grote stukken liggen.... en aluminium kan je ook met anodiseren een mooi kleurtje geven... daar had ik al eens een paar testjes mee gedaan: Afbeeldingslocatie: http://www.arjan-swets.com/forums/cnc/anodiseren/resultaat3.jpg

en moet er nu ook zilver in de waterloop? hoeveel?

[ Voor 4% gewijzigd door swets op 12-03-2016 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:11
Zoek eens een kill coil op. Neem die grote. Of stop er corrosian blocker met anti algen in. Kost je 7 euro(ex verzending) bij highflow voor 5 liter vloeistof.

En misschien "kan" je zonder. Maar 1 intake en 1 exaust op 500/600 rpm laten draaien ga je niet merken. Ik heb het ook en alleen als ik er met mijn oor bij zit hoor is ze heel zacht.

[ Voor 37% gewijzigd door loki504 op 12-03-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 09:03

wiLLius

Extreme OC

Ondanks het koelen van zon beetje alles waar maar een waterblock voor is in mijn build heb ik toch nog extra fans voor wat airflow, extra kan geen kwaad! Al behoeft bijvoorbeeld de pcb van een moederbord geen koeling, doet wat airflow je moederbord ook geen kwaad.

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swets
oke... dat dacht ik dus ook ... een fan op laag toeren... toch een beetje lucht en geen herrie....

misschien later weer meer vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
swets schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:31:
[...]
zo maar ff... misschien kom ik nog wel met meer....
Dat denk ik niet. Zorg er eerst maar eens voor dat je zelf enige inzet toont om een antwoord op je vragen te vinden, in plaats van ze in een topic te dumpen en anderen die moeite voor je te laten doen. GoT is geen helpdesk. De eisen voor een goede topicstart vind je in Het algemeen beleid. Neem die dus nog eens goed door voordat je een topic opent.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.