Toon posts:

Uploaden niet mogelijk [Wordpress]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn wordpress. Ik heb sinds een paar dagen mijn site op een server gezet. Alles werkt prima op één ding na. Op een of andere manier kan ik niks uploaden in de server.

Wanneer ik een foto of een plugin upload krijg ik de foutmelding: "Kan map wp-content/uploads/2016/03 niet aanmaken. Is de bovenliggende map beschrijfbaar door de server?".

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd om het op te lossen maar het wil momenteel niet lukken. Ik heb al wat lopen prutsen met de permissions maar dat wil niet echt lukken. Ook kwam ik google tegen dat ik naar "miscellaneous" settings moest gaan. Maar dit bestaat tegenwoordige niet meer in Wordpress.

Hopelijk weet iemand een oplossing voor mijn probleem.

Alvast bedankt! :)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
WordPress heeft een functie die checkt of een pad schrijfbaar is.
Dat gebeurt aan de hand van 3 opties:
  • heeft het gewone rechten? (chmod 0755 of 0777)
  • heeft het als alternatief FTP gegevens?
  • heeft het als alternatief SFTP toegang?
Waarschijnlijk lukken ze allemaal niet.
Ik zou met eerste beginnen.
Lukt de eerste niet met chmod 0755 dan is FTP aan te raden, anders krijg je geen updates binnen.

[ Voor 12% gewijzigd door DJMaze op 11-03-2016 21:52 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 10:02

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:05:
Wanneer ik een foto of een plugin upload krijg ik de foutmelding: "Kan map wp-content/uploads/2016/03 niet aanmaken. Is de bovenliggende map beschrijfbaar door de server?".

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd om het op te lossen maar het wil momenteel niet lukken. Ik heb al wat lopen prutsen met de permissions maar dat wil niet echt lukken. Ook kwam ik google tegen dat ik naar "miscellaneous" settings moest gaan. Maar dit bestaat tegenwoordige niet meer in Wordpress.
Wat heb je concreet al geprobeerd? En hoe staan de permissies momenteel ingesteld? Deze melding wordt naar alle waarschijnlijkheid veroorzaakt door een permissieprobleem.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit artikeltje v.d. WP website zelf gaat je helpen;
https://codex.wordpress.org/Changing_File_Permissions

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:15

D4NG3R

kiwi

:)

Je zal lees- en schrijfrechten moeten toepassen op de juiste paden en het juiste .htaccess bestand moeten gebruiken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMM
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-05-2023
Heb je WordPress via FTP geüpload? Bij sommige webhosts is het mogelijk dat de eigenaar van de WordPress bestanden (ftp-user) niet gelijk is aan de eigenaar van de geüploade bestanden (www-data). Je zou dan de bestandseigenaar opnieuw moeten laten instellen. Het instellen van chmod 777 is in elk geval nooit een goed idee.
Pagina: 1