Vraag

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-10 00:15

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste Tweakers,

Voor onze webwinkel moeten we een boel kleine artikelen gaan fotograferen (armbandjes). Ik zit te denken om zo een lichtbox aan te kopen en ben er 1 tegen gekomen voor 95 euro. Dit is een vierkante "zak" van 75x75cm en 2 daglampen erbij.

Het gaat om de StudioKing WTK75

Ik heb begrepen dat je met dit soort tentjes goed buiten kan fotograferen als er een mooi zonnetje staat.

Nu gaat het best hard met uitgeven de laatste tijd en zijn niet al mn aankopen nuttig geweest. Dus ik ben een beetje voorzichtig geworden. Het is toch 'weer' 100 euro. Heeft er iemand ervaring met deze handige mobiele lichtdoos? Of heb je een suggestie voor een ander merk?

mvg Roy

Mijn portfolio op Instagram

Alle reacties

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:04

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Qua licht tentjes kun je amper een verkeerde aankoop doen, de ene is wat stabieler dan de ander maar dat mag de pret niet drukken. Ook zou je kunnen kijken naar een product fotografie tafel, dit vind ik zelf een stuk makkelijker werken omdat je veel beter controle hebt over het licht. Wil je zacht licht dan pak je een lamp met een softbox, wil je dat niet dan haal je de softbox er af. Met een tentje gaat dit niet want de tent is in weze de softbox.

Buiten fotograferen klinkt leuk maar je blijft altijd schaduwen houden. Ik zou toch adviseren er flitsers/lampen bij te gebruiken (dit ook ivm. witbalans)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:33

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Buiten fotograferen is juist heel moeilijk, binnen met die 2 daglampen juist makkelijk.
Mij lijkt het een prima set (ik ben voorstander van spaarlampen i.p.v. flitsers voor stilstaande voorwerpen)
Al lijkt mij 2x40 watt iets teveel van het goede, ik zou zelf wat minder vermogen nemen.

En vergeet niet een grijskaart voor de witbalans.

weet het niet meer

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Bedankt voor jullie top feedback!!!!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Nu kan ik ook voor 3 tientjes alleen de tent kopen. Is het te doen zonder kunstlicht? Stel dat ik op een zonnige dag hem in de tuin zet en dan probeer te fotograferen? Of is het echt af te raden en beter voor een set gaan met 2 lampen erbij?

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10 09:47
Ik zou niet afhankelijk willen zijn van zonlicht. Met lampen heb je 24/7 een constante verlichting en een constante kleur.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ja, best een logisch antwoord eigenlijk ook... ik weet genoeg. Thanks!

Pagina: 1