Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 747439

Topicstarter
Hallo,
Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen met deze vraag.

Ik heb zins kort een 2e beeldscherm staan op mijn kamer nu heb ik deze aangesloten op mijn laptop.
de laptop HP Pavilion 17-F035ND met Windows 8 besturingssysteem

Nu hoorde ik laatst van iemand die ik ken dat het niet verstandig is om op deze laptop een 2e beeldscherm. wanneer ik dit wel doe is het de mogelijkheid dat mijn grafische kaart het zwaar zal krijgen en deze zal dan een grote kans hebben dat de grafische kaart kapot gaat . ik speel zo nu en dan nog wel eens een game dit zijn niet de zwaarste games maar toch maak ik me er een beetje zorgen over.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of kunnen jullie mij vertellen hoe jullie er over denken en wat ik het beste kan doen. Ik vind het namelijk zonder dat door het 2e beeldscherm mijn laptop kapot gaat.

Met vriendelijk groet,
Amazinq

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Onzin, je GPU gaat niet kapot van een beetje werken. Mits ie natuurlijk zijn koeling kwijt kan. Dus houd de laptop stofvrij en zorg dat de koelroosters vrij zijn. Maar als je laptop gewoon op tafel staat, mag er niks aan de hand zijn.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 19:43:
Onzin, je GPU gaat niet kapot van een beetje werken. Mits ie natuurlijk zijn koeling kwijt kan. Dus houd de laptop stofvrij en zorg dat de koelroosters vrij zijn. Maar als je laptop gewoon op tafel staat, mag er niks aan de hand zijn.
Oke bedankt. maar geld dit ook voor mijn videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-04 00:27
Je videokaart word ook wel gpu genoemd.

En nee het kan geen kwaad twee schermen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mission schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:44:
Je videokaart word ook wel gpu genoemd.

En nee het kan geen kwaad twee schermen te gebruiken.
ow hahaha sorry ik ben echt een sukkel op het gebied van computers 8)7
bedankt voor u reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 747439 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:35:
[...]

Oke bedankt. maar geld geldt dit ook voor mijn videokaart?
Je hebt waarschijnlijk niet eens "een videokaart" in je laptop. Die is gewoon onderdeel van het moederbord. GPU staat voor Graphics Processing Unit. Het is de beeldenprocessor. En CPU staat voor Central Processing Unit, in de volksmond "De processor" :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Room42 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 23:09:
[...]

Je hebt waarschijnlijk niet eens "een videokaart" in je laptop. Die is gewoon onderdeel van het moederbord. GPU staat voor Graphics Processing Unit. Het is de beeldenprocessor. En CPU staat voor Central Processing Unit, in de volksmond "De processor" :)
haha bedankt voor de informatie. ik laat het 22 beeldscherm er gewoon op en als er wat gebeurt is het jammer dan.
Pagina: 1