MSI GTX 970 Gaming 4G, signaal, maar scherm blijft zwart

Pagina: 1
Acties:

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-01 08:09
Beste Tweakers,

Mijn GTX 970 geeft aangesloten via HDMI, DVI of beide signaal op mijn schermen, maar het blijft zwart. Mijn oude videokaart werkt wel gewoon normaal. Als ik mijn PC start, hoor ik 1 kort piepje met de kaart erin. Wat is er aan de hand? :( Het licht op de kaart gaat wel gewoon aan.

Specs:

i5 2500
Asus P8H76 moederbord
OCZ ModXStream Pro 500W
2x2GB Kingston Value RAM
Mijn oude kaart is een HD 6950 Dirt 3 Edition.
Samsung 850 EVO 1TB
Samsung HDD van 2TB

Wie kan mij helpen? Ik kom met Google niet verder. Mocht er een Tweaker in de buurt van Hillegom wonen, en hij is bereid om de kaart in zijn systeem te testen, dan ben ik bereid om langs te komen.

Alvast bedankt!

EDIT:

Zojuist zag ik links boven op mijn scherm zo een knipperend lage streepje... Ik krijg in iedergeval "beeld".

[ Voor 7% gewijzigd door LostInNight op 11-03-2016 16:20 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Boot met je HD 6950, verwijder met Display Driver Uninstaller (DDU, gratis programmatje) alle AMD drivers en installeer vervolgens de nieuwste Nvidia drivers. Zet dan je PC uit en probeer dan eens met de 970 GTX te booten. Ik weet trouwens niet zeker of je Nvidia drivers kan installeren met een AMD gpu in je systeem, maar het is het proberen waard :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 12:05
stin00 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:29:
Boot met je HD 6950, verwijder met Display Driver Uninstaller (DDU, gratis programmatje) alle AMD drivers en installeer vervolgens de nieuwste Nvidia drivers. Zet dan je PC uit en probeer dan eens met de 970 GTX te booten. Ik weet trouwens niet zeker of je Nvidia drivers kan installeren met een AMD gpu in je systeem, maar het is het proberen waard :)
Eens met het verwijderen van de AMD drivers. Nvidia drivers installeren zou ik echter pas doen als de kaart draait. (Bijna) alles is tegenwoordig PnP, drivers zijn puur zodat t lekker en optimaal draait. Als er al Nvidia drivers op staan zou ik die dus ook lekker verwijderen, kaart in een schoon systeem en duimen maar ;)

Edit: Heb je overigens goed gekeken of je PEG-conectors goed aangesloten zitten? Het hele verhaal ruikt een beetje naar problemen met de voeding namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door kgd92 op 11-03-2016 16:34 ]

• LostInNight
De voedingconnectoren zijn correct aangesloten. Waarom werkt de 6950 namelijk anders wel? Ik ben van plan om de voeding te vervangen in de toekomst, maar voor nu zou het moeten werken. Mocht ik tijd over hebben dan ga ik de drivers verwijderen en jullie stappen volgen. Zelf niet aan gedacht omdat ik ook geen BIOS scherm te zien krijg. Thanks!

Edit:
AMD Driver verwijderen eb nvidea drivers installeren zonder de gtx gaat helaas niet. Na het verwijderen kaart erin gedaan en geprobeerd te booten, zonder succes :( Hetzelfde gebeurt nog steeds.

Edit 2:
Het piepje waarover ik het had, dat komt om de zoveel seconden. Ik gok om de 30 seconden.

[ Voor 30% gewijzigd door LostInNight op 11-03-2016 17:25 ]

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:30

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik gebruikte trouwens driversweeper om alle AMD drivers eraf te krijgen. Ik had exact hetzelfde bij mijn overgang van AMX 5850 naar 970 gtx.

Was een pak van mijn hart dat het geen hardwaregebrek was.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ga eens op zoek in de handleiding van je moederbord en/of op basis van het type BIOS van je moederbord naar de "beep codes".

Het feit dat je 1 piepje krijgt en, wat je zegt, dat het regelmatig herhaalt, heeft niets te maken met drivers etc; je BIOS snapt er de ballen van dus daar moet je eerst mee aan de gang.

Uit mijn hoofd; je hebt een AMI BIOS en 1 piepje houdt in dat er een DRAM error is opgetreden. Ik weet het niet zeker maar als je inderdaad een AMI hebt, zou je even moeten kijken of je geheugen "vast staat" op een bepaalde frequentie en/of een eventuele overclock volledig ongedaan maken.

Maar zoek het even goed uit; pas als je BIOS niet meer piept en je VGA-kaart herkent, kan je verder.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• LostInNight
Bedankt voor de reacties heren. Ik gok zelf dat het me PSU is die niet genoeg amps kan leveren. Dinsdag heb ik de Corsair RM550x, als ik hem maandag bestel. Ik moet sowieso een nieuwe voeding en nu met spoed aangezien deze voeding nu te zwak is. (bekijk de specs maar op de 12 volt rail, en wat de videokaart minimaal vereist) Als dit niet werkt volg ik jullie advies op!

Edit:
In de handleiding staat biks over piepjes trouwens. Ik heb dr laatste UEFI bios versie. Eerst was me bios EFI.

[ Voor 13% gewijzigd door LostInNight op 13-03-2016 09:38 ]

Verwijderd

Voeding te zwak? Wat een onzin. Een GTX 970 verbruikt minder dan een HD 6950. Je zal flink je best moeten doen om icm een GTX 970 250w uit de voeding te halen.
Overigens is een goede 400-450w voeding genoeg als je voor een nieuwe gaat.

• stin00
  • Niet online
Een laatste 'redmiddel' is het updaten van je moederbord BIOS naar de nieuwste versie. Dit wil soms nog wel eens de raarste problemen verhelpen :)

Edit: zo te lezen heb je al de nieuwste BIOS versie :|

[ Voor 16% gewijzigd door stin00 op 13-03-2016 10:27 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Die biepjes zijn je POST biepjes. Hij herstart zich continu (bootloop). Dat is je probleem. Is toch iets met de kaart of de voeding.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• LostInNight
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:00:
Voeding te zwak? Wat een onzin. Een GTX 970 verbruikt minder dan een HD 6950. Je zal flink je best moeten doen om icm een GTX 970 250w uit de voeding te halen.
Overigens is een goede 400-450w voeding genoeg als je voor een nieuwe gaat.
Er zit flink wat verschil in wat mijn voeding kan leveren en een nieuwe voeding van nu. Mijn voeding is inmiddels ook al 5 jaar oud.
stin00 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:23:
Een laatste 'redmiddel' is het updaten van je moederbord BIOS naar de nieuwste versie. Dit wil soms nog wel eens de raarste problemen verhelpen :)

Edit: zo te lezen heb je al de nieuwste BIOS versie :|
Yes ik heb de nieuwste maar ik kan dit nog een keer nalopen.
nelizmastr schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:40:
Die biepjes zijn je POST biepjes. Hij herstart zich continu (bootloop). Dat is je probleem. Is toch iets met de kaart of de voeding.
Ik zal het vanavond verder uitzoeken.

• stin00
  • Niet online
LostInNight schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:06:
Yes ik heb de nieuwste maar ik kan dit nog een keer nalopen.
Check inderdaad even welke bios je momenteel hebt, de nieuwste voor je bordje is zo te zien Bios 3901 mits je moederbord revision B3.0 betreft.

• LostInNight
stin00 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:21:
[...]

Check inderdaad even welke bios je momenteel hebt, de nieuwste voor je bordje is zo te zien Bios 3901 mits je moederbord revision B3.0 betreft.
Het is de B3.0 revision inderaad. Ik heb even gecheckt welke versie BIOS ik heb 3801. (Jij zegt 3901, ik gok een typfoutje, want volgens de website van Asus is het 3801). Morgen heb ik een nieuwe PSU, en ik hoop dat alles dan gaat werken zoals het moet. Ik heb even wat meer onderzoek gedaan naar de specificaties van mijn PSU, Op de doos van de GTX staat ook vermeld minimum 500W or greater system power supply (with a minimum 12V current rating of 42 A). Die 500W dat maakt niet uit, tenzij je een crappy PSU hebt natuurlijk, maar die 42A daar komt mijn PSU niet eens dichtbij in de buurt. Ik houdt iedereen morgen op de hoogte of het werkt!

Stroomafgifte huidige PSU: +5V - 25 A ¦ +3.3V - 25 A ¦ +12V1 - 18 A ¦ +12V2 - 18 A ¦ -12V - 0.3 A ¦ +5VSB - 2.5 A

Edit:

Heb even tijd gehad om te klooien. Goed nieuws, de kaart is niet dood. Ik krijg het BIOS scherm te zien om op DEL te drukken en de BIOS binnen te komen. Daar loopt de computer vast. Volgens het zoeken op internet komt dit door een PSU die de GPU niet aankan.

Edit 2:
Probleem opgelost, na veel Googlen, een instelling in me BIOS aangepast en het werkt. Ik post morgen de oplossing voor de genen die hetzelfde probleem hebben of benieuwd zijn hoe ik dit opgelost heb.

Edit 3:
In de BIOS bij boot settings heb ik de instelling "PCI ROM Priority" op "Legacy ROM" gezet. Dit is trouwens niet iets wat alleen met Asus moederborden gebeurd, deze oplossing heb ik van iemand met een Gigabyte moederbord. Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben!

[ Voor 33% gewijzigd door LostInNight op 14-03-2016 10:11 ]

Pagina: 1