Windows 10 start automatisch Store Apps bij lock

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:48
Hoi allemaal :)

Ik zit al een tijdje met een van de meest wazige problemen die ik ooit heb mogen aanschouwen :P
Ik heb een 'verse' installatie van Win10, dus geen upgrade o.i.d.

Elke keer als ik mijn computer lock en ik daarna weer inlog, dan heeft Windows 10 automatisch een Store App gestart.. Dit gebeurt niet alleen bij een lock, maar ook als ik de PC niet lock, maar gewoon laat staan en het scherm na verloop van tijd in standby (op zwart) gaat. Als ik dan de muis weer beweeg komt mijn beeld terug en is er opeens een app gestart.

Een tijd geleden waren het altijd dezelfde 2 apps: 'Instellingen' en 'Windows Store'. Om het probleem toen proberen te verhelpen heb ik een repair van de Windows Store geprobeerd, en toen dat niet hielp, heb ik geprobeerd die hele Windows Store te verbannen van mijn PC m.b.v. Local Policies en register aanpassingen. Ondanks dat ik zo'n beetje alles gedenied had, bleven beide apps vanzelf starten.
Overigens heb ik ook op Malware gescand, disk checks gedaan, sfc /scannow's uitgevoerd, enz.

Sinds een tijdje zijn het niet meer deze 2 apps, maar is het er nog maar één: de rekenmachine. Elke keer als ik mijn systeem uit een screen standby haal staat de rekenmachine is mijn taakbalk.

Ik heb van alles geprobeerd om ook maar soortgelijken met hetzelfde probleem te vinden, maar volgens mij ben ik zo'n beetje de enige :'(

Begin een beetje annoyed te worden door deze random starts. Hebben jullie enig idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2020 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Heb even gekeken, maar ik zie daar geen verdachte dingen tussen staan. Laat staan 'Instellingen', 'Windows Store' of 'Rekenmachine'.

Daarnaast is het dus zo dat ze starten na een screen standby/lock, en volgens mij voert hij dan niet alles in de lijst weer zomaar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 11:33
Voor mijn beeld, staan de app's daadwerkelijk open op je scherm of staan ze geminimaliseerd in de taakbalk of iets in die geest?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Rupie schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:42:
Voor mijn beeld, staan de app's daadwerkelijk open op je scherm of staan ze geminimaliseerd in de taakbalk of iets in die geest?
Ze staan geminimaliseerd in de taakbalk, en nu je het zegt lijken ze pas echt te starten als ik ze aanklik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommiiee schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:55:
[...]

Ze staan geminimaliseerd in de taakbalk, en nu je het zegt lijken ze pas echt te starten als ik ze aanklik..
Gewoon losmaken van de taakbalk .. dan zie je ze niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2016 07:20 . Reden: Kleine verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 07:10:
[...]

Gewoon losmaken van de taakbalk .. dan zie je ze niet meer.
Grapje zeker?

Ze staan natuurlijk niet 'pinned', maar geminimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 11:33
Het lijkt mij niet meteen relevant maar voor de zekerheid: http://answers.microsoft....-93b0-aad517c28fc0?auth=1
Het is ook niet een of andere werkbalk die aan staat?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Ik heb wel DisplayFusion geïnstalleerd. Misschien moet ik deze maar eens updaten.
Pagina: 1