Nieuw toetsebord!

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heej!

Ik heb een nieuw toetsebord nodig, maar nou zat ik te kijken wat handig was... wil niet te veel geld kwijt zijn.... :)

Verwijderd

Draadloze toetsenborden zijn wel interessand

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Koop een Cherry, dat zijn degelijke toetsenbordjes en ze zijn ook nog eens fijn. :)

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Gewoon een goedkope...
En niet cherry cherry.. Die dingen kunnen 5 hoog het raam uit.. Had er zelf 1. 2 weken gebruikt. 2 weken RSI..

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 16:20 schreef jeroen85 het volgende:
Ja, draadloos dat is leuk, maar voor niet veel geld? Wat vind je trouwens niet veel geld? Bedrag... Draadloze muis is handig, maar een draadloos toetsenbord. Niet zo nuttig vind ik. Koop maar gewoon een goedkope. Werkt prima. Als je typcursus hebt gehad, neem dan zo'n mooie ergonomisch in tweeen gedeelde van bv Microsoft.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op vrijdag 22 juni 2001 16:21 schreef DeX het volgende:
Gewoon een goedkope...
En niet cherry cherry.. Die dingen kunnen 5 hoog het raam uit.. Had er zelf 1. 2 weken gebruikt. 2 weken RSI..
Ja ?? Ik heb er nou 2 gehad, en ik wil echt geen ander bordje meer. Maar ja, smaken verschillen.
Zeg maar, wanneer je er weer een uit het raam gaat gooien, kom ik 'm opvangen. :D

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

T

Sorry ben in een mierenneuk bui :P

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• supershoe
  • Niet online
Ga gewoon in de winkel ff testen. Jij moet hem immers lekker vinden tikken..

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Verwijderd

vind je? Het vreet alleen maar stroom (batterijen). En op den duur ben je meer geld kwijt aan batterijen dan 1 met een kabel.

Kortom, koop er 1 met een kabel :)

• Blauw
  • Laatst online: 19-08 19:24

Blauw

De Schreeuw

Op vrijdag 22 juni 2001 17:06 schreef Konijn het volgende:

[..]

vind je? Het vreet alleen maar stroom (batterijen). En op den duur ben je meer geld kwijt aan batterijen dan 1 met een kabel.

Kortom, koop er 1 met een kabel :)
Klopt en dan koop je doodleuk een m$ toetsenbord, typt best lekker nog :D

Verwijderd

Mijn Logitech cordless I Touch keyboard werkt al langer dan 6 maanden met de zelfde batterijen !
Ik gebruik em iedere dag !(ontvanger staat wel 40cm verderop )

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
zoek 2dehands een ibm ding...die eerste ps/2

ratelen wel flink, maar als dr iemand irritants in je buurt komt, kun je ze niet missen! >:)

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb een MS natural Pro keyboard. Je weet wel zo'n raar gebroken ding. Als je er aan maal aan gewend bent wil je niet anders meer. Ik heb mezelf automatisch blind leren tikken op dat ding omdat je handen zo lekker relaxed liggen.

ff wennen, maar wel een aanrader (wel 150 piek ofzo)

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 17:12 schreef charles het volgende:
Mijn Logitech cordless I Touch keyboard werkt al langer dan 6 maanden met de zelfde batterijen !
Ik gebruik em iedere dag !(ontvanger staat wel 40cm verderop )
tja, maar toch gaan ze een keer leeg... En ben je weer geld kwijt. En het voordeel met een kabel is ook dat je geen storingen ofzo kan krijgen.

Verwijderd

Ik heb eerst een week een Cherry keyboard gehad en werd gek er van, aanslagen gaan heel erg ligt en 't rammelde als een gek, toen voor ± ƒ200 (90,75 euro :) ) die draadloze set van Logitech gekocht (dat oudere model want ik wil niet van die speed buttons hebben) en 't werkt perfect, alleen soms een beetje onhandig omdat ik meestal onder een quake match batterijen moet verwisselen (dat moet om de maand bij intensief gebruik zoals hier :) )

Dat moest ik ff kwijt :)

grtz
virtual

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
gewoon een goedkoop toetsenbordje voor 25 piek, gaat een jaar of twee, drie mee (spreek uit ervaring, heb net een nieuwe aan mn vader gegeven voor vaderdag want de oude zat helemaal vol met eten enzo en het was niet meer schoon te maken)

Maak je eigen poll

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 17:14 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb een MS natural Pro keyboard. Je weet wel zo'n raar gebroken ding. Als je er aan maal aan gewend bent wil je niet anders meer. Ik heb mezelf automatisch blind leren tikken op dat ding omdat je handen zo lekker relaxed liggen.

Helemaal mee eens! ik typ nu op een natural pro (easy acces keys) en daarvoor op zo'n natural elite. Ik heb hem hier nog liggen, 1 maand gebruikt, Als je wil moet je maar mailen: mistraldk@hotmail.com

• supershoe
  • Niet online
Ik snap niet wat iedereen altijd zo leuk vindt aan draadloze toetsenborden? Je gaat toch niet al tikkend door je kamer heen lopen ofzo??
Mijn toetsenbord staat al jaaaaaren op dezelfde plaats.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 17:44 schreef mistraldk het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! ik typ nu op een natural pro (easy acces keys) en daarvoor op zo'n natural elite. Ik heb hem hier nog liggen, 1 maand gebruikt, Als je wil moet je maar mailen: mistraldk@hotmail.com
Idd..Ik heb zelf ook de natural Pro, en ik vind hem erg fijn om mee te werken, maar zoals als eerder vermeld werd: smaken verschillen...probeer er gewoon een paaruit, dan kom je er vanzelf achter welke je het fijnst vindt...

Zoefjoef

Verwijderd

Neem in ieder geval iets met een polssteun, dat vind ik veel lekkerder werken.

• Pjottski
  • Laatst online: 20-08 19:42

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Op vrijdag 22 juni 2001 16:19 schreef Plague het volgende:
... wil niet te veel geld kwijt zijn.... :)
Iets wat lekker typt mag iets kosten. Het plezier van je ervan hebt is er ook na.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
ga gewoon een een shop ga lekker op de toetsen rammen en degene die jij het fijnste vind neem je :+

Verwijderd

Kun je eigenlijk ook draadloze toetsenborden los kopen? of krijg je altijd een muis bij?
En hoe lang gaan de batterijen eigenlijk mee?

Verwijderd

Sorry, maar wat een vreemde antwoorden allemaal.

De jongen vraagt om een fijn toetsenboard voor weinig cash. Dus niet draadloos want daa r betaal je weer extra voor.

Ook niet 1 van 30 piek want das zowieso kut, als je dat ontkent moet je echt eens een wat duurdere proberen.

ik raad een keytronic aan , 90 piek geloof ik ,en lekkerder tiepen als dit (ik geniet) bestaat niet.

Verwijderd

Zou gewoon een standaard dingetje kopen, heb ik hier ook typt net zo lekker als zo'n logitech geval :)
Lekker niet te lichte aanslagen..
Dradloze muis kan ik me wat bij voorstellen (muis moet je bewegen)
Draadloos toetsenbord slaat nergens op, tenzij je echt een hekel hebt aan zo'n snoer, maar je ziet het bijna niet..
edit:

onder standaard versta ik rond de 70 gulden..

[edit2]
nou moet ik natuurlijk niet te veel typo's maken want dan trapt ie er niet in :D
note the ;)
[/edit2]

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 08:08

Zak

Ik ben er ook naar 1 op zoek.

1. Draadloos hoef ik niet. Te duur en teveel batterijen/storing van andere apparaten
2. Geen IBM. Die heeft namelijk een hele vreemde indeling van de toetsen. De @ op de plaats van de ~. Typt niet lekker. Als ik op het werk met een IBM moet typen zit het vol met fouten door de verkeerde plaatsen.
3. Niet zo'n gebroken ding. Dat typt wel heel lekker maar ik heb er een dagje meegewerkt en daarna moest ik thuis echt wennen aan mijn gewone rechte tobo.
Dit is dus vervelend als je steeds weer aan normale toetsenborden moet wennen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb een Silitek 1689 bordje van 20 piek, en die typt zaaaalig :P Hij zal wel wat sneller slijten dan een kwaliteitsbord, maar hij bevalt me prima hoewel ie eigenlijk voor de tweede PC bedoeld was :) Lichte aanslag, extra toetjes bovenaan, en programmeerbare knoppen op de keypad. 20 piek is een lachertje, en 't is gewoon een prima ding :7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb een logitech itouch met draadje eraan.

Een erg fijn toetsenbord, tikt echt lekker.

Draadloos is wel leuk, maar het is veel duurder en ik zie dan het nut er niet meer van in.

Het is alleen wat mooier op je bureau.

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-08 11:36
Die hele ouwe toetsenborden typten wel fijn, met van die grijze toetsen. :P
Maarja, die zijn nu allemaal kapot, dus gewoon ff in de winkel sjekken welke fijn typt. Ikzel vind de toetsenborden waarvan je de knoppen niet ver in hoeft te drukken fijn (zoals bij een laptop) .
:)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
JONGENS...dit is zinloos, komop

mensen die zeggen " ik wil geen merk X want ik heb er 1 gehad voor 2 weken en dat beviel me HELEMAAL niet want hij rammelt en ik krijg er rsi van" , DIE moeten ze 4 hoog t raam uit gooien ...

Stel je wil een Intel processor.
En iemand anders zegt : Nee moet je niet doen, ik had laatst een intel processor en die was TRAAG man en hij werd bloedheet

Wat schiet iemand daar mee op?
Niets! Als die andere persoon dan verduidelijkt dat het bijv. om een PII266 gaat, dan weet je ook dat het totaal niet
relevant is wat hij zegt.

SPECIFICEER >>TYPES<< MENSEN...NIET MERKEN!

intel is goed amd is slecht , amd is goed intel is slecht - Blaat! .

Zeg dan mijn celeron is slechter dan mijn duron enz enz.....

Ok wat betreft dat toetsenbordje :

Neem een Cherry g83 en je zal nooit meer iets
anders willen. Fl.55 in de meeste winkels.

Probeer hem gewoon in de winkel, voel de soepele zeer stille toets-aanslag, de compacte maat van de bordjes is ook wel fijn.
Verders zitten de keys logisch ingedeeld.

Je kan er ook alles over heen gooien wat je wil, gewoon keer onder de kraan houden en hij is weer als nieuw :)

• ddZ
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Een echte aanrader is de Cherry G83. Een heerlijke tikplank, waar je ook nog niet veel pegels aan kwijt bent 8-)

• FreakR
  • Laatst online: 20-08 11:35
Ik heb de keuze uit de volgende toetsenborden..welke zou ik nemen?

Toetsenbord cherry g81-3000 ps/2 F 79,-
Toetsenbord cherry g83-6104 ps/2 F 59,-
Toetsenbord keytronics ps/2 F 99,-

Ik vind het trouwens raar dat die 83 goedkoper is...meestal is het hoe hoger het nummer hoe duurder :)

/edit kromme zinsbouw :)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 17:14 schreef HeatWave het volgende:

Zekers...:) Hij is zeker lekker. Een goede keystroke. Niet te zwaar en niet te licht. En een lekker lange draad. En USB. :)

Je moet wel op letten dat als je je pijltje toesten veel gebruikt met bijv. gamen of iets anders dat je niet de elite neemt. Je hebt 2 types en bij de elite (die heb ik) zijn die toesten gek klein.
Maar verder een super ramplank. Ik wil echt nooit meer iets anders.

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Koop een microsoft internet keyboard. Dat is een gewoon toetsenbord (niet zo'n natural).
Deze toetsenborden typen echt perfect. Hij is ook niet zo duur 50 gulden.
Die draadloze shit vind ik trouwens grote onzin.

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

proberen zo'n oude ibm te vinden, die zijn indestructable en zwaaaar *D

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 08:08

Zak

Op zaterdag 23 juni 2001 15:49 schreef AtomicShockwave het volgende:
proberen zo'n oude ibm te vinden, die zijn indestructable en zwaaaar *D
Ik heb nog 3 van die IBM monsters hier liggen en nog een oude wang. Maar met die ibm's is de indeling weer anders.

Verwijderd

Wat vinden jullie van het merk BTC?
Specifiek de 5201, 5126, 7932M, 9000 en 9000A?

Verwijderd

Niet weer zo'n topic. :z
Gewoon naar de winkel gaan en wat gaan rammen op toetsenborden. En wat jij het fijnste vind koop je.
BTW Ik heb een logitech internet keybord.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Micro$oft Internet keybord heb ik pas gekocht.. Ik vind het wel een lekker ding :), maar dat kan ook komen omdat ik voorheen altijd een no-name baggerkeybordje heb gehad :) . En op deze zit ook een rekenmachine-shortcut-knopje :) !!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb de BTC 7932M, een prima USB toetsenbordje, gewoon lekker standaard zonder die overbodige multimediatoetsen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.btceurope.nl/btc2001_e/images/7932m.jpg

/Edit: Enne check die specs!! ;)

Key numbers: 104/105/107/109 (US/UK/BR/JP)
Input power: 5Vdc, 50 mA
Switch activation mechanism: Membrane
Travel distance: 3.5 +/- 0.5 mm
Peak load before make (normal key): 55 +/- 20 g
Keyboard dimension: 466(L) x 172(W) x 40(H) mm
Keyboard weight: 1.03 kg
Packing information
1 pc/box: 494(L) x 215 (W) x 54(H) mm, 1.29 kg
10 pcs/carton: 502(L) x 440 (W) x 314(H) mm, 14 kgs
Container load: 3950 pcs/20', 7900 pcs/40'
EMI: FCC, C-tick, CNS, VCCI
Safety: TUV, UL, CSA
CE

Maar serieus, gewoon lekker standaard en typt prima.. :)
Pagina: 1