Mijn vraag:
Ik probeer een TV te kiezen die biedt wat ik zoek:
- 40"
- CI+
- DLNA met ondertitels
- SmartTV voor de toekomst, voor nu volstaat een goede ingebakken mediaspeler die ook goed omgaat met ondertitels.
- Budget rond EUR500
Mijn NAS staat vol met videobestanden in diverse formaten.
Ik zoek informatie over wat deze TV zelf kan afspelen. Ik wil voorkomen dat ik er een mediaspeler naast moet zetten. Hoe minder kastjes hoe beter. Ziggo kastje kan straks ook weg, helemaal goed.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Synology DS214Play
Bedraad LAN netwerk naar TV toe
VESA mount reeds aan de muur (voor oude huidige 32" hd-ready tv, is een Vogel, kan allerlei VESA-varianten aan)
Ik gebruik nu PS3 om films te spelen: dat kost veel stroom, en geen ondertitels
Ik gebruik ook soms de DS Video app i.c.m. Apple TV 3, als ondertitels echt nodig zijn.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb een aantal TV's in de vergelijker staan.
- Samsung UE40H6200AW Zwart
- Sony Bravia KDL-40W705C Zilver, Zwart
- Samsung UE40J6200AW Zwart
- Philips 40PFK5500 Zwart
Maar deze Samsung J6200AW blijft de meest interessante (local dimming, veel apps, dlna, goede reviews!)
Of mijn NAS sterk genoeg is om Plex goed te draaien, dat vraag ik me af. Maar 'gewoon' een DLNA netwerk-browser is ook prima. Als bestanden maar gespeeld worden! En als H.265 wordt ondersteund, zal het met de oudere formaten ook wel goed zitten
Wie o wie helpt mij beslissen?
Ik probeer een TV te kiezen die biedt wat ik zoek:
- 40"
- CI+
- DLNA met ondertitels
- SmartTV voor de toekomst, voor nu volstaat een goede ingebakken mediaspeler die ook goed omgaat met ondertitels.
- Budget rond EUR500
Mijn NAS staat vol met videobestanden in diverse formaten.
Ik zoek informatie over wat deze TV zelf kan afspelen. Ik wil voorkomen dat ik er een mediaspeler naast moet zetten. Hoe minder kastjes hoe beter. Ziggo kastje kan straks ook weg, helemaal goed.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Synology DS214Play
Bedraad LAN netwerk naar TV toe
VESA mount reeds aan de muur (voor oude huidige 32" hd-ready tv, is een Vogel, kan allerlei VESA-varianten aan)
Ik gebruik nu PS3 om films te spelen: dat kost veel stroom, en geen ondertitels
Ik gebruik ook soms de DS Video app i.c.m. Apple TV 3, als ondertitels echt nodig zijn.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb een aantal TV's in de vergelijker staan.
- Samsung UE40H6200AW Zwart
- Sony Bravia KDL-40W705C Zilver, Zwart
- Samsung UE40J6200AW Zwart
- Philips 40PFK5500 Zwart
Maar deze Samsung J6200AW blijft de meest interessante (local dimming, veel apps, dlna, goede reviews!)
Of mijn NAS sterk genoeg is om Plex goed te draaien, dat vraag ik me af. Maar 'gewoon' een DLNA netwerk-browser is ook prima. Als bestanden maar gespeeld worden! En als H.265 wordt ondersteund, zal het met de oudere formaten ook wel goed zitten
Wie o wie helpt mij beslissen?
[ Voor 11% gewijzigd door MBI op 11-03-2016 13:15 ]