Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• lauriertje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 07-01 17:55
Hoi, ik heb op MooTools een mooi scriptje en code gevonden om mijn tabel te sorteren: http://mootools.net/forge/p/tablesorter.

Je kunt nu elke kolom sorteren. Ik heb alleen een probleem met de kolom met de datum: die staat in de voorbeeld-tabel van MooTools genoteerd als maand/dag/jaar, en ik wil liever dag-maand-jaar.

Hier is mijn voorbeeldtabel: http://ratje-toe.nl/boek/Tabel-test2.php

Kan iemand me hierbij helpen?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:37

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
lauriertje schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:43:
...die staat in de voorbeeld-tabel van MooTools genoteerd als maand/dag/jaar, en ik wil liever dag-maand-jaar.
2 voorbeelden; 2 codes... Je kan ongetwijfeld dan zelf even uitzoeken wat de code is van het script en de bijbehorende tabel. En mogelijk kan je dan door aanpassing van jouw eigen tabel een nieuwe column format verzinnen en het sorteer-script erop aanpassen?

Ik weet trouwens niet precies wat jouw site doet maar een tabel wel/niet sorteren, is ook makkelijk te doen met een custom PHP/MySQL-code.

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• lauriertje
Het is een simpele met-de-hand-gemaakte html-tabel. Mijn site bestaat wel uit php-bestandjes, maar er is maar heel weinig php aan, omdat het te moeilijk voor me is...

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:37

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het kan denk ik ook met DHTML, met Javascript, met jQuery en waarschijnlijk nog wel een handjevol mogelijkheden. Het is een beetje lastig om een (passende) oplossing te geven omdat ik niet weet wat je wel/niet kan qua programmeren.

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• lauriertje
Tja... niet zo heel veel, vrees ik.

• lauriertje
Daarnet was het helemaal mis, en kon ik uberhaupt niet meer sorteren, maar nu wel, in mijn voorbeeld op http://ratje-toe.nl/boek/Tabel-test2.php

Ik heb twee .js-bestandjes in de js-map op mijn site gezet, en aangeroepen in de header van mijn bestand, en onder de tabel zet ik dan:
<script type="text/javascript">
window.addEvent('domready', function() {
sorter = new TableSorter('dataTable', { cookieName: 'tableSort', isCaseSensitive: false,
columnDataTypes: 'int, string, date, money, checkbox' });
});
</script>

• lauriertje
Die code heb ik gewoon gekopieerd van MooTools, en de js-bestandjes ook. Het enige dat ik nu nodig heb is een aanwijzing waar ik de schrijfwijze van de datum kan aanpassen. (Volgorde dag/maand.)

Het wordt een pokkenklus om in alle rijen de datum met de hand aan te passen, maar het staat nu overal anders, dus dat moet hoe dan ook.. Op sommige plekken staat 1-1-1993, op andere 3-2004, op andere 29 feb., etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:21

RobIII

DT Doktersteam / Moderator DevschuurŽ

^ Romeinse 3 ja!

Gebruik a.u.b. de wijzig-link (rechtsbovenaan je post) als je iets toe te voegen hebt; je topic herhaaldelijk omhoogschoppen is niet nodig en die melding staat er niet voor niets:

http://tweakers.net/ext/f/rViZSDpQ5n2TpYCcyrDz83Jf/full.png
quote:
lauriertje schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:35:
Het wordt een pokkenklus om in alle rijen de datum met de hand aan te passen, maar het staat nu overal anders, dus dat moet hoe dan ook.. Op sommige plekken staat 1-1-1993, op andere 3-2004, op andere 29 feb., etc.
Als je TOCH alle datums na moet gaan, zet ze dan in yyyy-mm-dd formaat. Dan kun je lekker blijven doorgaan met copy/paste coden zonder handleidingen (hint: dateParseFunction) te (hoeven) lezen of je te verdiepen in de materie en werkt 't toch zoals graag wil :z
quote:
lauriertje schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:43:
Hoi, ik heb op MooTools een mooi scriptje en code gevonden om mijn tabel te sorteren: http://mootools.net/forge/p/mootools_table_sorter.
[...]
Kan iemand me hierbij helpen?
Je zou eens kunnen beginnen met linken naar de juiste table sorter; degene waar je nu naar linkt is héél iets anders dan je nu gebruikt :X

RobIII wijzigde deze reactie 11-03-2016 13:49 (68%)

Mistakes happen. It's the mistakes inside a For Loop that are a real problem - Scott Hanselman.

Over mij

• lauriertje
Ha ha, ik had inderdaad de verkeerde link gegeven in het begin van dit topic! Bedankt voor de juiste link! (Ik heb het aangepast in mijn eerste bericht.)

Nu ga ik even de handleiding lezen om alles inderdaad in yyyy-mm-dd-formaat te kunnen zetten. Bedankt!

En ik zal er op letten dat ik mijn eigen laatste reactie kan editten i.p.v. weer een reactie toe te voegen. (Sorry.)
---
Ja, als ik alles in yyyy/m/d zet werkt het ook!
(niet als ik - gebruik i.p.v. /)
---
Het is helemaal gelukt: http://ratje-toe.nl/boek/Gelezen-boeken.php

lauriertje wijzigde deze reactie 19-03-2016 08:11 (23%)
Reden: gelukt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
quote:
lauriertje schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:06:
Ja, als ik alles in yyyy/m/d zet werkt het ook!
(niet als ik - gebruik i.p.v. /)
Logisch, weet jij hoeveel verschillende datum notaties er zijn op deze aardkloot?
De gene die een "script" maakt houd daar geen rekening mee.

Ik heb die discussie zo vaak bij vorige werkgevers gehad dat ik maar voor mijzelf ben begonnen.

HTML5 heeft het redelijk opgelost met <time> en dat het datetime attribute de ISO notatie heeft.
Wat er dan visueel aan de gebruiker wordt getoond is dan totaal onbelangrijk.

In jouw geval zou je dus een table sorteerder moeten hebben die iets ondersteund als in
code:
1
<td data-datetime="2016-01-31">31 januari 2016</td>

Ik gebruik ook zoiets maar dan als:
code:
1
<td data-datetime="2016-01-31">6 days ago</td>

DJMaze wijzigde deze reactie 11-03-2016 15:54 (6%)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*