Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
Ik weet dat het met windows 10/ DX12 mogelijk zou moeten zijn om twee graphics processors te gebruiken zonder dat deze met SLI/Xfire hoeven te werken. Nu heb ik een all-round systeem de eigenlijk bijna altijd aan staat. Dit systeem heeft een I5 Skylake CPU met een GPU erin. Deze is voldoende om mee te surfen/idlen/multimedia toepassingen mee te doen. Er is een discrete CPU aanwezig voor gaming.
Ik wil mijn systeem zo zuinig mogelijk hebben met surfen/media, en zoveel mogelijk kracht met gaming (stroomverbruik met gaming is dan weer niet erg belangrijk).

Mijn vraag bestaat eigenlijk uit 2 vragen,
Vraag 1;
- Gaat de IGP me extra performace geven (wanneer ik heb bijvoorbeeld als dedicated physics processor in stel)?
Vraag 2;
- wordt, net als op mobile platformen, mijn discrete GPU uitgeschakeld wanneer ik geen 3d toepassingen uit voer? of moet ik hier iets "buitengewoons" voor doen.

...
Software/hardware
Windows 10 (DX12)
Nieuwste intel/nvidia drivers
Intel I5 6600
MSI H170 DH
Nvidia GTX 970
...

Ik weet dat de mobile chips van intel/nvidia dit perfect doen. Wanneer ik hier naar zoek kom ik eigenlijk enkel gevallen tegen van notebooks. Ik ben benieuwd of het op desktops hetzelfde werkt.

De voornaamste reden dat ik deze vraag stel zonder het "eerst zelf te proberen" is dat ik een schone installatie ga doen, en het me niet verstandig lijkt om intel en nvidia drivers te laten "vechten" om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt of geen nut heeft.
Wellicht zijn er mensen die hiermee ervaring hebben,

Edit: Ik heb momenteel geen OS op dit systeem draaien (nieuw systeem). Ik vraag ook niet of iemand het "probleem" voor me wil oplossen, maar ik ben vooral benieuwd of er mensen zijn die hiermee ervaring hebben voordat ik er zelf in duik.

[ Voor 7% gewijzigd door kid1988 op 11-03-2016 12:45 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De voornaamste reden dat ik deze vraag stel zonder het "eerst zelf te proberen" is dat ik een schone installatie ga doen, en het me niet verstandig lijkt om intel en nvidia drivers te laten "vechten" om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt of geen nut heeft.
Mag ik dan subtiel vragen waarom je wel een nieuwe installatie wil gaan doen maar daarna niet 20 minuten de tijd wil nemen om met een schone installatie je eigen vraagstelling te beantwoorden?

Gaat het goed, heb je mooie resultaten en kan je de rest van je Windows-omgeving afconfigureren. Gaat het fout, ben je hoogstens 20 minuten kwijt en draai je ff een clean install (wat je toch al van plan bent).

Of waarom test je het niet op je huidige/niet-schone installatie? Je wil toch opnieuw beginnen dus veel kapotter/fouter kan het toch niet worden?

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 11-03-2016 12:43 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
Omdat de Nvidia desktop kaarten standaard geen Optimus ondersteunen is hetgeen wat ik wou bereiken helaas niet mogelijk. Wanneer de IGP wordt ingeschakeld werkt deze enkel wanneer er een scherm op aangesloten in. Het is dus wel mogelijk om de IGP te gebruiken wanneer je meer als 4 schermen aan wilt sluiten (aangezien de Nvidia kaarten er maximaal 4 ondersteunen) maar de kaarten kunnen niet samen werken wanneer er geen scherm is aangesloten (in het geval van geen scherm zal de clock speed van de IGP 0mhz zijn en dus in een soort van "standby" modus staan. De IGP kan dan ook niet geselecteerd worden als "GPGPU" voor bijvoorbeeld physics.

Wanneer de display op de IGP wordt aangesloten wordt deze niet ondersteund/bijgestaan door de discrete GPU. De discrete GPU kan dan wel voor physics worden gebruikt, maar dit levert op geen enkele manier betere prestaties dan enkel de discrete GPU te gebruiken.

Ik post deze informatie voor de mede tweakers die eventueel nieuwsgierig zijn naar een soortgelijke opstelling.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)