Toon posts:

Wat is beter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een Amd Athlon 650
of
een Celly 566

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:04

Wimo.

Shake and Bake!

Athlon :)

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Athlon. maar eh als je later nog wil pgraden kun je beter een t-bird of duron pakken, die zijn tenminste socket-A. zijn wel duurder though :(

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
wat is beter: een cel566@850 of athlon650@750 ?

BVD ;]

Verwijderd

Weer de Athlon.

• Aphax
dus zelfs als de celeron 100Mhz hoger draait?

dat ding word wel superheet namelijk (die athlon)

Mijn broertje is anubis en die heeft dat dsing gekocht net, ik wou hem overtreffen en toch goedkoop af zijn en koop zon cel566 met het id hem de kunnen overtreffen op 850 Mhz :]

Maar als blijkt dat de atlhon nog steeds sneller is wil ik hem misschien verkopen nu ik de originele verpakking enzo nog heb.

Of is het verschil nou ook weer niet zo erg?

Kan je het aangeven in % of op welk gebied de atlhon sneller is? (media/kantoorappz/gamez)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

in sommige dingen zal die athlon toch trager zijn als de cely die overgeclockt is hoor. je kunt niet zomaar zeggen dat de athlon sneller is, eerst wat benchmarks draaien he

Click hier niet

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
zorg dat de celly op 950 loopt en dan ben je zeker sneller voor de meeste programma's

• aatos
je hebt hem al? welke week?

Verwijderd

Wat wil je ermee doen? Gamen?

Als je gaat gamen is Floating-point erg belangrijk.

Zullen we even de Floating-point rekenkracht van een Athlon en een Celeron vergelijken? .. dat wint die Athlon dik.

Er zijn wel situaties waar 100 Mhz meer van die Celeron zorgt dat hij een fractie sneller is, maar in real life is die Athlon king tegenover die celly.

• Aphax
Ik heb altijd gedacht dat AMD suckde in floating point, of WAS dat zo ? nahja zal wel aan mij liggen :].

Ennuh ik heb een Cel566 uit week 15, maar die zijn gaar je moet voltage echt hoog doen (nu 1.85 voor 850Mhz) iemand anders met een week15 exemplaar had hetzelfde, dus ik zou toch zoveel mogelijk proberen om die week15 exemplaren te ontlopen, het FPO/BATCH nummertje staat gewoon op de verpakking (het gaat om de "YY" in "xxYYxxxx" dus check dat even als je kans ziet :]

Verder bedankt voor de reakties :] Ik denk dat ik mijn cpu ga verkopen nu hij nog nieuw is.

Verwijderd

AMD was vroeger bout ja in FP. Maar sinds de komst van de K7 is dat wel FF anders.

De T.Bird is veel krachtiger dan een PIII Coppermine van Intel. Net zoals een Athlon Classic veel krachtiger is dan een PIII Classic.

Negeer mensen die zeggen dat het niet zo is, want dan doelen ze op SSE-enabled benchmarks. Die zijn zwaar geoptimaliseerd voor PIII-chips en geven weinig aan wat Real Life PErformance inhoudt ..

Verwijderd

Daar komt bij dat een Celly een verminkte PIII is waardoor juist de FP goed achteruit is gegaan. Zelfs bij de 566, wat dus een verminkte Copppermine is.

• aatos
week 15 slecht? ik heb een 533 week 15 en die kreeg ik zonder voltageverhoging op 800 en zelfs nog iets hoger. ik heb em nu op 940 lopen op 1.9 volt.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:04

Wimo.

Shake and Bake!

Vreemd.. ik heb (denk iK) ook een week 15 dit staat op de doos : l015A643 en ik krijg hem ook 'maar'op 102 fsb :( 100fsb werkt alleen met 1.85 volt....

• Aphax
Wimo:

Ja je hebt een week 15, tot 1 uur geleden toe dacht ik dat mijn cpu dus gaar was, maar wat vind ik nou net uit.... Ik haalde mijn sblive eruit en mijn pc draaid nu 950Mhz STABIEL op 1.90 volt! ;]

terwijl hij eerst pas stabiel op 850Mhz draaide met 1.85 Volt.... Misshicen dus heemaal niet zon gare week, maarja probeer eens wat kaarten uit je pc te rukken en kijk of ie het dan doet:} als je een sblive heb zou ik daarmee beginnen.

Nu kijken hoe ik kan zorgen dat ik die sblive wel in me pc krijg zonder dat hij niet wil :/
Pagina: 1