Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gesp1965
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-01-2017
Goedemorgen
Heeft iemand dit al meegemaakt?

Sinds ik windows 10 gebruik worden lege mappen in de bibliotheek Videos met regelmaat in de prullebak gegooid. Zolang ze gevuld zijn is er niets aan de hand maar als de map is leeg gemaakt worden ze na een paar dagen blijkbaar automatisch naar de prullebak verplaatst en dat wil ik dus niet.
Heeft iemand hier ervaring hiermee?

De eerste keer dat dit voorkwam was op een hp pavillion dv5 laptop na een upgrade van windows 7 Pro naar 10.
Nu heb ik onlangs een acer Aspire V nitro gaming laptop gekocht met standaard windows 10 geinstalleerd en de eerste 2 weken ging het goed. Nadat ik de mappen heb voorzien van icoontjes gebeurde weer hetzelfde. Wellicht dat dit er iets mee heeft te maken?
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets, kan hier geen topic over vinden, Alle reacties welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Windows 10 (en 8.1) werkt toch helemaal niet meer met bibliotheken? Ok, blijkbaar zijn ze er nog wel: http://windows.microsoft....braries-faq#1TC=windows-8

Maar ik zou overwegen de 'normale' mappen te gebruiken in jouw gebruikersaccount of onder public.

Wat ik verwacht is dat je een een of andere cleaner (ccleaner?) draait die de boel netjes voor je opschoont.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gesp1965
Hoi Evanescent,
dank voor je reactie. Aangezien het een nieuwe laptop is heb ik nog geen progjes draaien zoals ccleaner.

Ik heb wel enige ervaring met pc's ;) maar dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

Zoals ik al aangaf ik gebruik gewoon de standaard mappen en in het begin ging dat ook goed.
Hierin heb ik nieuwe submappen aangemaakt en daarin de inhouden gedropt(divx of een mkv) Aan de hoofdmap is dus niets veranderd. Zodra ik echter gezien heb wat ik wil zien en de submap leeggooi, wordt deze dus ook blijkbaar door windows geschoont na enkele dagen. Dat wil ik dus niet en de vraag is dan ook eigenlijk, waar zet ik dit uit...als het kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon clean install proberen als er nog niks op staat :D
Je zelf gek maken om een klein probleem.
En anders windows zelf contacteren?

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/contact-support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gesp1965
Haha Viva Madrid

Daar heb je gelijk in. het is een klein probleem maar wel irri. Dit moet toch ergens vandaan komen.
En nee.... Ik ga toch echt niet alles herinstalleren alleen voor dit om het straks weer net zo te krijgen. Bovendien zou ik dan alles weer op fabrieksinstelling hebben staan. Geen zin in dus, maar thx voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Raar gedrag, zelf nog niet meegemaakt. Ik zou eens opletten, maar op mijn PC staan gewoon lege mappen in C:\Users[username]\Videos die er al weken staan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gesp1965
Inderdaad Wim-Bart, raar gedrag.
heb jij van zo'n map al eens het icoontje gewijzigd en daarna leeggemaakt? Ben ik benieuwd wat er gebeurd :-)
Pagina: 1