Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-09 11:02
Ik wil mijn vriendin een e-reader cadeau doen, maar twijfel nog wat de beste keuze is.
Inmiddels ben ik er wel achter dat er eigenlijk nog maar 2 echt top leveranciers zijn van e-readers, waarbij Amazon volgens mij op dit moment de beste papieren heeft.

Aangezien mijn vriendin best veel leest wil ik gelijk een goede aanschaffen en hoop hiermee een miskoop te voorkomen, maar uiteraard is prijs/kwaliteit ook belangrijk.

Nu lijken op papier Kobo Glo HD en Kindle paperwhite (2015), ook qua prijs verschilt dit niet veel (€10 in het voordeel van kobo). Uiteraard heb je daar nog de Kindle voyager, welke als het op kwaliteit aankomt de beste keuze is, maar met alleen het voordeel van lichtsensor en PaginaDruk misschien niet de €50-60 extra waard is.

Aangezien ik totaal geen ervaring heb met e-readers hoop ik dat jullie mij kunnen helpen bij een keuze.
  • Zijn de kobo Glo HD en Kindle paperwhite echt gelijk in kwaliteit?
  • Dragen de extra features van de voyager ook bij aan een betere ervaring?

Beste antwoord (via sjors86 op 16-03-2016 16:52)

• len.asdf
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik wil nog even inhaken hierop.

Qua snelheid zal de Kindle beter zijn. Maar de Kobo heeft pocket ondersteuning. Wat voor mij een absolute meerwaarde is. Ik lees veel online artikelen die ik via mijn computer opsla in Pocket. Ik sync vervolgens mijn kobo en kan de artikelen gemakkelijk en fijn lezen op mijn e reader.

Voor zover ik weet ondersteund de Kindle geen Pocket.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Ik gebruik al jaren kindles en wil nooit meer wat anders. Heb heel even een Kobo gehad maar die na een maand weer verkocht. Ik heb zelf de Voyage, maar zou zeggen koop de Paperwhite, want zoveel verschil is er volgens mij niet behalve die knoppen, die ik eigenlijk nooit gebruik omdat ik ze niet lekker vindt werken en het automatische licht wat zich aanpast aan omgeving.
Verschil verder tussen Kobo en Kindle is dat de Kindle een gesloten systeem is, wil je e-pubs op een kindle lezen moet je ze converteren met calibre, een gratis programma wat je kan downloaden. Maar dat is seconde werk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:34
Wil je zelf meer invloed hebben op hoe een boek wordt weergegeven, neem dan de Kobo. Die heeft meer opmaakopties, en bijv, de mogelijkheid zelf lettertypes erop te zetten.
Wil je de beste woordenboeken, neem dan een Kindle. Die heeft Van Dale.
Wil je bibliotheekboeken kunnen lezen zonder DRM eraf te halen, neem dan een Kobo.
Maar welke van de twee je ook kiest, je hebt er een uitstekende reader aan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• len.asdf
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik wil nog even inhaken hierop.

Qua snelheid zal de Kindle beter zijn. Maar de Kobo heeft pocket ondersteuning. Wat voor mij een absolute meerwaarde is. Ik lees veel online artikelen die ik via mijn computer opsla in Pocket. Ik sync vervolgens mijn kobo en kan de artikelen gemakkelijk en fijn lezen op mijn e reader.

Voor zover ik weet ondersteund de Kindle geen Pocket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07-2022
Heb een Kobo glo en ben er helaas niet enthousiast over. Het product en de features zijn netjes maar de stabiliteit (over de afgelopen 2 jaar heen) is een probleem. Dit lijkt vooral te komen door Calibre omgezette Ebooks. Met boeken gekocht in de kobo store geen problemen ervaren. Product is al 1x vervangen door een nieuw exemplaar (garantie) maar ook de vervanger kan ik niet veel beter noemen.

-Beperkte batterij duur (zeker in vergelijk met m'n vorige Sony PSR)
-Op lage licht sterkte wil de verlichting wel eens 'trillen'
-Vastlopers bij opstarten/hibernaten waarna een full reset nodig is (zit je tijdens een vakantie niet op te wachten)

Nadat ik onlangs in de Mediamarkt een volle bak zag liggen met refurbished Glo readers, zakt m'n vertrouwen in de Glo helemaal naar een diepte punt, want waarom zou je zoveel refurbished producten hebben.....

Ik ga binnenkort voor een opvolger en dat gaat een Kindle worden.

*update*
sinds deze post de Kobo weer gaan gebruiken en inmiddels alweer 3 vastlopers verder.. Voor mij definitief geen Kobo meer.

[ Voor 6% gewijzigd door egev op 10-04-2016 08:41 ]