[Win10] Windows Update mislukt (foutcode 0xC1420127)*

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:19

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
Het probleem
Sinds eergisteren herstart mijn pc elke 15-45 minuten geforceerd omdat Windows een update wil uitvoeren, deze update is niet meer uit te stellen waardoor het systeem dus overgaat tot een geforceerde restart, waarbij het systeem vervolgens niets update. Dezelfde melding komt vervolgens een x min nadat ik ben ingelogd weer en is dus niet meer tegen te houden. Het gaat hierbij om de volgende update: Windows 10 Home, versie 1511, 10586. Wat ik gek vind is dat dit een update is uit november 2015 [1]. Het lijkt me dat dit dus al langer speelt, echter doordat ik wel gewoon updates voorbij heb zien komen is dit me nooit opgevallen. Ik voer regelmatig updates uit die Windows mij voorschotelt en ga ze dus niet bewust uit de weg.

Dus, mijn vraag: Hoe kan ik deze update alsnog uitvoeren of overslaan om de volgende update mee te pakken?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mijn pc:Asus N551JK laptop
Hardware:
Intel Core i7-4710HQ
GeForce GTX 850M
8GB RAM

Software:
Windows 10 Home 64 bit editon
Linux mint 17.02 (dual boot)
Avast anti virus
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op dit moment meerdere dingen geprobeerd:
- Herstarten van het systeem op alle manieren die mogelijk zijn via het startmenu
- Meerdere keren, al dan niet geforceerd, via windows update herstart
- wushowhide.diagcab (aangeraden via deze site) gedownload van de windows site en de update verborgen. Hierdoor kon ik nieuwe updates zoeken en uitvoeren. Dit waren echter geen grootte updates en minder relevant.
- updatefolder verwijderd waardoor het systeem de update weer downloaden en begon te installeren. De restart moest ik uitstellen omdat ik toen met iets anders (zeer belangrijk) bezig was. Daarna niet meer mogelijk om te update en weer terug bij af. (1x gelukt maar krijg het nu niet meer voor elkaar om zelfs maar de update uit windows update te verwijderen en een herdownload te forceren)
- Het gekke is dat als ik moet rebooten voor deze update er bij de herstart optie niet staat "bijwerken en herstarten"maar gewoon herstarten.
- Update map (hinden folder) verwijderd en de verwijzing in het register ook verwijderd via CCleaner
- virus scanner uit gehad tijdens meerdere pogingen

Iemand ideeën wat ik nog kan proberen?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Beste antwoord (via jdh009 op 29-03-2016 01:31)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:33
Download de update eens als losse installer en installeer de update hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
EricJH schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:25:
Download de update eens als losse installer en installeer de update hiermee.
Bedankt voor je reactie, weet je zo snel hoe ik dat moet doen? Kan hier en hier niets vinden over mogelijk handmatig updaten.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Over welke update hebben we het hier eigenlijk? Heb je een KB-nummer? Of gaat het misschien over de Win10 november update zelf (1511 dus (Build 10586)). (Let op dat elke update voor build 10586 update het nummer 1511 met zich mee draagt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
Windows update zegt dat Windows 10 Home, versie 1511, 10586 klaar staat om te updaten. Bij details laat windows niet meer zien dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zhR7mmFP3o8ynPryin8UKiij/medium.png

Idem bij show or hide. Hier staan trouwens nog meer updates die ik via windows update helemaal niet zie staan.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Jt456RyFye3DtJ2EOooHbYUy/medium.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Ah, toch 10586 zelf. Deze wil je eigenlijk zeker niet missen. Deze installatie is een soort van upgrade van Win10 10240 naar Win10 10586. Dit is een soortgelijk proces als welke je misschien kent van de upgrade van Windows 7/8.1 naar Windows 10.

Die met een scherm als deze:
Afbeeldingslocatie: http://blogs.which.co.uk/technology/wp-content/uploads/2015/07/Step-4-Install-Windows-10edit-590x356.jpg

Je zegt dat je een Linux installatie ook hebt draaien. Dan ga ik er niet diep op in, dus: je kan een upgrade over je huidige installatie uitvoeren wanneer je de Windows 10 installatie bestanden haalt van Microsoft (Media Creation Tool). Ook kan je er voor kiezen om eens een schone installatie uit te voeren. Aan jouw screenshots te zien werk je niet bepaald in een kale Windows omgeving. Let er wel op dat je huidige installatie al wel geactiveerd is, zodat een schone Windows 10 installatie (zonder licentie code) na de installatie netjes geactiveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
Mijn huidige versie is geactiveerd dus dat zou geen problemen moeten geven. Ik ben nu eerst de upgrade via de MCT aan het voorbereiden en hoop dat dit werkt. Helaas gister niet kunnen doen omdat de tool langer erover deed dan mijn PC aanbleef :). Mocht dit niet helpen dan moet ik even kijken wat ik doe. Ik heb een ghost gemaakt van mijn systeem, denk dat ik die eerst terug ga plaatsen voordat ik een echt over ga op schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
Ik heb net de update proberen uit te voeren. Helaas is het niet gelukt, via de MCT liep die na een 15-30% vast zonder error. Ik kon echter wel opeens mijn Windows update opnieuw starten en de computer start niet meer na x minuten opnieuw op. Dat is positief, echter de update is er nog steeds niet door. Ik heb de update nu geprobeerd uit te voeren via Windows update maar ook daar liep die vast naar een x aantal minuten. Gelukkig kon ik daarna via logboeken de error achterhalen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pQXoCVwAKn7mSBM9izaon3sH/medium.png

Installatiefout: de volgende update kan niet worden geïnstalleerd, foutcode 0xC1420127: Bijwerken naar Windows 10 Home, versie 1511, 10586.

Installatiefout: de volgende update kan niet worden geïnstalleerd, foutcode 0x8024200D: Bijwerken naar Windows 10 Home, versie 1511, 10586.

Installatiefout: de volgende update kan niet worden geïnstalleerd, foutcode 0xC1420127: Bijwerken naar Windows 10 Home, versie 1511, 10586.

Excuus voor de dubbelpost

Edit: net dit gevonden
http://www.nextofwindows....w-update-error-0xc1900107
Nu aan het proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door jdh009 op 12-03-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
Al het bovenstaande nog zonder succes: hij blijft vastlopen op
laatste wat ik geprobeerd heb zonder resultaat.
http://answers.microsoft....-b773-012412c313c5?auth=1
https://answers.microsoft...81-4788-97ec-b5fb61d2fab5
https://answers.microsoft...5b-4325-aafc-f3b079bf5bc3
http://www.nextofwindows....w-update-error-0xc1900107

Ik heb nu behoorlijk wat geprobeerd maar nog niet voor elkaar gekregen. Ik heb via: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/techbench een win 10 image gedownload met de versie die ik eigenlijk via windows update wil installeren. Iso uitgepakt en de .exe via admin uitgevoerd en proberen te installeren, alles werkt fijn tot ie op een gegeven moment om een product key vraagt bij de updates downloaden en uitvoeren. Ik heb via http://betanews.com/2015/...r-windows-10-product-key/ mijn key achterhaald maar zegt dat ie niet werkt, tevens pikt ie de daar weergeven OEM versie key niet en wil hij mijn win 7 en 8 keys (de vorige upgrades) niet accepteren.

Iemand een idee? Als dit niet gaat lukken zie ik geen andere mogelijkheid dan een complete reinstall.

[ Voor 76% gewijzigd door jdh009 op 28-03-2016 23:02 . Reden: Een dag nieuwe dingen geprobeerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40

TheVMaster

Moderator WOS
Titel op verzoek van TS aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
De eerste foutcode was dat ik minder dan 50GB (45GB) schrijfruimte vrij had voor de update, dit was blijkbaar een van de vereisten van de update om uitgevoerd te worden. Ik blijf echter nog steeds met de foutcode 0xC1420127 zitten (te zien in logboeken).

Op het forum van MS staat dat ik twee oplossingen hiervoor kan doen.
Een scan via WindowsUpdateDiagnostic.diagcab. laat het volgende zien:
- Mogelijke fout in windows update database gedetecteerd 0x8007000D
- Windows Update-onderdelen moeten worden hersteld.

Beide worden opgelost en maar keren weer terug na het herhalen van de diagnose.

Tweede oplossing zou zijn om de volggende commands via cmd uit te voeren
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
Beide scans vinden geen corruptions of fouten die reparaties nodig hebben.

Tevens heb ik de software distribution directory geleegd maar zonder resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RWQgGYECoiQaZGQ7ACNmwiKf/medium.png

[ Voor 12% gewijzigd door jdh009 op 28-03-2016 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Aangezien er onduidelijkheid is over je keys check: http://windows.microsoft..../activation-in-windows-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
Dan heb ik "Digitale rechten" gezien ik het origineel een win7 installatie is met een win8 upgrade die ik naar win10 heb gezet. Bedankt voor dit, de key die ik dus met dat programma gevonden had in het register is daardoor dus waardeloos. Helaas staat er via de direct download update dat ik verplicht een key moet invullen en kan mijn Digitale rechten key niet gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5H7kf6JqGaEKVPZBTshO8GDd/medium.png
Conclusie: die optie valt dus definitief af.

[ Voor 7% gewijzigd door jdh009 op 28-03-2016 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

jdh009 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:57:
Idem bij show or hide. Hier staan trouwens nog meer updates die ik via windows update helemaal niet zie staan.
[afbeelding]
Nogal wat ASUS/device drivers die mij van belang lijken! Haal de nieuwste eens op bij ASUS zelf, en dan vooral BIOS. Blijft het onopgelost, of gooit je dualboot roet in het eten kan je altijd nog een frisse 1511 overwegen en activeren met je Win 7 key. Als eerste daarna ff de eerder gedownloade ASUS drivers installeren ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Topicstarter
De temp folders legen had ik al eerder gedaan, helaas, zonder succes. Echter, stap 2 bleek de oplossing:
Browse to "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WIMMount\Mounted Images" and delete any keys below this.
Alles lijkt nu weer goed te werken. De drivers in die lijst in een van die screenshots(hide/show) hadden de 1511 update nodig om geïnstalleerd te worden en kan ik nu eindelijk toevoegen. Tot nu toe lijkt alles op rolletjes te werken! Bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door jdh009 op 29-03-2016 01:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 477979

jdh009 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 01:31:
[...]

De temp folders legen had ik al eerder gedaan, helaas, zonder succes. Echter, stap 2 bleek de oplossing:
Browse to "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WIMMount\Mounted Images" and delete any keys below this.
Alles lijkt nu weer goed te werken. De drivers in die lijst in een van die screenshots(hide/show) hadden de 1511 update nodig om geïnstalleerd te worden en kan ik nu eindelijk toevoegen. Tot nu toe lijkt alles op rolletjes te werken! Bedankt!
Goed om te horen ;) Succes ermee verder!
Pagina: 1