Toon posts:

2 externe monitors op 1 laptop aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag twee externe monitors op mijn laptop hebben aangesloten maar dat ik mijn laptop zelf niet hoef te gebruiken, ik heb een tekening gemaakt van hoe heet eruit zou moeten komen te zien om het duidelijker te maken. Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/xcB26r8 dus ik wil eingelijk mijn laptop als een dekstop pc gebruiken door hem dicht te kunnen laten en ik kan werken op de 2 externe monitors.

Ik wil daarvoor 2 dezelfde monitors gebruiken met beide een HDMI en VGA aansluiting, mijn laptop heeft 1x een HDMI aansluiting en 1x een VGA aansluiting.

Dan is de vraag, kan ik één monitor op VGA aansluiten en de ander op HDMI zodat ik de twee monitors kan gebruiken en mijn laptop dicht kan laten liggen?

Alvast bedankt _/-\o_ !

Gr.

Alle reacties

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:13

Nibbz

Postmaster General

Als je je laptopscherm dicht laat, zou dat wel moeten werken.

Mocht je die nou ook willen gebruiken, weet ik niet of dat vlekkeloos werkt. (heb hier laptop in een dock, maar als ik 3 schermen wil gebruiken, moet ik de VGA aansluiting vermijden, (2x DP & laptopscherm = werkt goed, HDMI & VGA & Laptopscherm = 1 scherm die niet aangaat)

Heb je anders niet ergens 2 schermen liggen dat je het ff snel kan proberen?

13:37

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangt helemaal af van de (i)GPU achter de aansluitingen en van je besturingssysteem. Worst case kun je externe GPU's over USB gebruiken - maar of dat een optie is hangt af van wat je ermee wilt doen (2D desktop gaat prima, 3D gaming niet).

Bedenk dat VGA een analoge standaard is dat op hogere resoluties vaak slecht beeld geeft en erg afhankelijk is van kwaliteit van gebruikte kabels en apparaten (laptop/scherm). Verwacht niet boven 1680x1050 acceptabel beeld te hebben, sterker nog, ik zou eigenlijk alles boven 1280x1024 afraden op VGA.

Dat alles gezegd, we hebben geen glazen bol. Geef eens aan exact welke laptop je hebt, welk OS je erop draait, welke monitoren je hebt en wat je met deze setup wilt doen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik ben van plan twee van de volgende monitors te gaan aanschaffen: https://www.bol.com/nl/p/...monitor/9200000044182372/
Mijn laptop: Acer Aspire V3- 771
En ik run daar Windows 10 op, met deze setup wil ik video's editten en internetten, geen games op spelen.

Alvast bedankt!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Welke notebook heb je eigelijk ?
Mischien kan er een docking station op ?

• Farmate
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-11 21:34
HStyles schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:51:
Welke notebook heb je eigelijk ?
Mischien kan er een docking station op ?
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:21:
Mijn laptop: Acer Aspire V3- 771
En ik run daar Windows 10 op, met deze setup wil ik video's editten en internetten, geen games op spelen.
... 8)7
Pagina: 1