TomTom 5000 of 5100

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:32
Afgelopen week zijn we net als voorgane jaren op wintersport naar Oostenrijk geweest. Onze TomTom Via 135 met TMC antenne aangesloten en rijden maar. Vlak voor Munchen een melding dat er wegens file een snellere route was die 35 minuten vertraging kon besparen. Wij van de snelweg af om over binnenweggetjes deze snellere route te nemen...... Staat die hele binnenweg dicht! In plaats van 35 minuten vertraging besparen kwam er wel een uur vertraging bij.

Nu zal dit zal wel te wijten zijn aan het feit dat alle nieuwe auto uitgerust zijn met navigatie met TMC en deze voertuigen zullen alleen maar toenemen.

Nu zijn de vrachtwagens op ons werk uitgerust met TomTom's voorzien van realtime file informatie en als ik dat via TomTom's webfleet zie dan geldt dit ook voor alle binnenweggetjes.

Dus ben ik op zoek naar een nieuw navigatiesysteem wat dus ook de file-informatie geeft over de binnenweggetjes en aangezien ik geen mobiel data-abonnement op mijn smartphone heb kwam ik uit bij deze TomTom's:

pricewatch: TomTom GO 5000 (Europa)
pricewatch: TomTom GO 5100 (Wereldwijd)

Nu is de TomTom 5100 het nieuwste model met werelddekking en lifetime flitsers terwijl de TomTom 5000 alleen maar Europa dekking heeft, geen flitsers en het model is een jaar ouder.

Waar ik een beetje mee zit is dat Europa goed genoeg voor mij is dus zou de TomTom go 5000 voor mij de beste keus zijn maar.....

Lifetime traffic, Dit houdt volgens TomTom in dat zolang het apparaat ondersteund wordt werkt het. Dus niet zolang het apparaat blijft werken.

Nu staat de TomTom go 5000 niet meer op de website van TomTom. Zou het dan ook kunnen dat deze over zeg maar 1 a 2 jaar niet meer ondersteund wordt en dus ook geen lifetime traffic meer doet? Of valt dit allemaal wel mee.

Dus even heel kort, kan ik gerust de go 5000 nemen of is de nieuwere go 5100 een beter keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 19:45
Die rare definitie van "lifetime" is voor mij de reden geweest het meest nieuwe model te kopen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
Paul schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:10:
Die rare definitie van "lifetime" is voor mij de reden geweest het meest nieuwe model te kopen :)
En ben je er tevreden mee? Sommige forums geven aan dat de vernieuwde interface geen verbetering is. Hoe ervaar jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 19:45
Ik heb de 61, niet de 5100. De vorige was een TomTom XL van 7 jaar oud of zo. Ik kan dus geen vergelijking maken tussen de software op een 5000 of een 5100. Vergeleken met de oude lijkt de GUI iets trager, daarentegen heeft het apparaat wel veel meer functies.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
Ik heb dus toch maar een 5100 besteld, Het zal deze zomer naar Italië blijken of het een betrouwbare reisgenoot is ;)