Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adinias
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-08 11:53
Hallo allemaal,

Ik heb ongeveer een half jaar geleden Cyanogenmod 12.1 geïnstalleerd op mijn Samsung Galaxy S4. Persoonlijk vind ik het een enorme vooruitgang qua gebruiksgemak en dergelijke. Alleen heb ik een aantal vragen:

Als eerste heb ik in de gaten dat mijn accu leeg loopt over de dag en dat mijn telefoon zomaar ineens uitvalt als hij buiten is en hij op lager dan 20% van de accu zit. Ik heb meerdere controles gedaan op mijn accu, maar deze is niet stuk. Ook had ik eerder een nightly build van Cyanogenmod, maar deze had het grootste deel van mijn telefoon verprutst na een paar updates. Na de stap naar een snapshot editie van Cyanogenmod werden de problemen minder heftig, maar bleven ze wel terugkomen. Vooral de accuproblemen waren nog niet verdwenen. Hierom vroeg ik mij af of dat aan mijn versie van Cyanogenmod ligt of dat het misschien toch ligt aan TeamWin Recovery Project op mijn Galaxy S4.

Als tweede vroeg ik mij af of de Galaxy S4 nog wel lang ondersteund zal worden met nieuwere Cyanogenmod updates. Op het moment zit ik namelijk nog op Android 5.1.1 Lollipop, maar zelf zou ik graag Android 6.0 Marshmellow willen installeren en ook Android N als het uit zou komen. Heeft iemand hiervoor tips? Van de Cyanogenmod website wordt ik namelijk ook niet veel wijzer :S

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

Beste antwoord (via Adinias op 11-03-2016 11:35)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Problemen kunnen niet aan TWRP liggen.. problemen die je hebt worden veroorzaak door het OS (CM) en/of geinstalleerde apps.

De meeste problemen komen doordat de drivers van samsung hardware niet openbaar zijn.. als je bv een nexus device pakt, dan zijn de drivers beschikbaar via het AOSP. CM gebruikt AOSP ook als basis voor android, maar moet dit voor veel telefoons combineren met drivers gestript uit "andere" android versies, waardoor niet alles even lekker samenwerkt. Dit kan ook de reden zijn waarom er geen (officiele) update van CM wordt uitgegeven (dat de gestripte drivers van de laatste stock rom niet compatible zijn met CM 13 bv).

Het is overigens geen feit dat "officiele" CM releases beter zijn dan een aangepaste versie van bv een xda developer.

hier heb je bv CM 13 / Android 6.0 versies:
http://forum.xda-develope...elop/rom-crdroid-t3017844
http://forum.xda-develope...-marshmallow-rom-t3258489

en je kan ongetwijfeld ook betere versies vinden van CM12

Het is overigens nooit een feit dat een custom rom beter is dan een stock rom, vaak is het een afweging, bv een slechter werkende camera tegenover meer controle over app permissions, of af en toe een vastloper t.o.v meer visuele opties (en combinaties hiervan!)

Je zal dus moeten zoeken en testen wat het beste bij je past. Je hebt ook nog custom roms die gebaseerd zijn op de stock rom, wellicht werkt dat beter voor je.

Strava

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Problemen kunnen niet aan TWRP liggen.. problemen die je hebt worden veroorzaak door het OS (CM) en/of geinstalleerde apps.

De meeste problemen komen doordat de drivers van samsung hardware niet openbaar zijn.. als je bv een nexus device pakt, dan zijn de drivers beschikbaar via het AOSP. CM gebruikt AOSP ook als basis voor android, maar moet dit voor veel telefoons combineren met drivers gestript uit "andere" android versies, waardoor niet alles even lekker samenwerkt. Dit kan ook de reden zijn waarom er geen (officiele) update van CM wordt uitgegeven (dat de gestripte drivers van de laatste stock rom niet compatible zijn met CM 13 bv).

Het is overigens geen feit dat "officiele" CM releases beter zijn dan een aangepaste versie van bv een xda developer.

hier heb je bv CM 13 / Android 6.0 versies:
http://forum.xda-develope...elop/rom-crdroid-t3017844
http://forum.xda-develope...-marshmallow-rom-t3258489

en je kan ongetwijfeld ook betere versies vinden van CM12

Het is overigens nooit een feit dat een custom rom beter is dan een stock rom, vaak is het een afweging, bv een slechter werkende camera tegenover meer controle over app permissions, of af en toe een vastloper t.o.v meer visuele opties (en combinaties hiervan!)

Je zal dus moeten zoeken en testen wat het beste bij je past. Je hebt ook nog custom roms die gebaseerd zijn op de stock rom, wellicht werkt dat beter voor je.

Strava