Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 747201

Topicstarter
Beste forumleden,

Voordat ik ga slapen zet ik altijd "mobiele gegevens" uit zodat mijn Note 4 geen data ontvangt. Ik ben dan alleen via gsm beschikbaar.
Maar sinds een paar dagen gaat 's ochtends rond hetzelfde tijdstip de wifi vanzelf aan. Dan ontvang ik alsnog data (whatsapp, e-mail, etc.)

Weet iemand hoe dat kan?
Waarschijnlijk zet een app het aan, maar als ik het check zie ik geen actieve apps.
Laatst heb ik een paar anti-virus programma's geinstalleerd (Norton, McAfee, 360 Security, etc.) Zou het misschien door een van deze apps komen?

Bij voorbaat dank,

Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:29
Anoniem: 747201 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:56:
Beste forumleden,

Voordat ik ga slapen zet ik altijd "mobiele gegevens" uit zodat mijn Note 4 geen data ontvangt. Ik ben dan alleen via gsm beschikbaar.
Maar sinds een paar dagen gaat 's ochtends rond hetzelfde tijdstip de wifi vanzelf aan. Dan ontvang ik alsnog data (whatsapp, e-mail, etc.)

Weet iemand hoe dat kan?
Waarschijnlijk zet een app het aan, maar als ik het check zie ik geen actieve apps.
Laatst heb ik een paar anti-virus programma's geinstalleerd (Norton, McAfee, 360 Security, etc.) Zou het misschien door een van deze apps komen?

Bij voorbaat dank,

Marcel.
mobiele gegevens is niet gelijk aan wifi

mobiele gegevens uitschakelen wil alleen zeggen dat je geen data/internet verbinding via je mobiele provider hebt (bv kpn of vodafone). Als je helemaal geen data/internet verbinding wilt hebben zal je wifi ook handmatig moeten uitschakelen.

misschien moet je even je post aanpassen met de juiste termen.

Als je thuis bent zou je toestel in principe zelf over moeten schakelen van mobiele gegevens naar wifi, als je mobiele gegevens dan uit zet dan blijf je natuurlijk gewoon op wifi... als je wifi thuis normaal niet aan hebt staan en ook thuis om 3/4g (mobiele gegevens) werkt, dan is het wel vreemd dat na het uitzetten van mob date de wifi spontaan aangaat. (de vraag is dan nog waarom wifi thuis uberhaubt uit staat)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 09:25
Zoals Prulleman al zegt. Als mobiele gegevens uitzet, ben je via WIFI nog gewoon verbonden. Zodra je buiten bereik van je wifi komt, zule je geen dataverbinding meer hebben.

Je kunt wifi evt. handmatig uitzetten maar wifi gebruik thuis, gaat niet van je databundel af dus eigenlijk kun je het gewoon zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zet zowel wifi als mobiele gegevens handmatig uit. Het probleem is dat de wifi zonder dat ik het aanzet vanzelf aangaat. Tot 2-3 weken ging het nog allemaal goed en bleven ze allebei uit. Mijn vraag was waarom wifi vanzelf aanging?
Prulleman schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:30:
[...]

mobiele gegevens is niet gelijk aan wifi

mobiele gegevens uitschakelen wil alleen zeggen dat je geen data/internet verbinding via je mobiele provider hebt (bv kpn of vodafone). Als je helemaal geen data/internet verbinding wilt hebben zal je wifi ook handmatig moeten uitschakelen.

misschien moet je even je post aanpassen met de juiste termen.

Als je thuis bent zou je toestel in principe zelf over moeten schakelen van mobiele gegevens naar wifi, als je mobiele gegevens dan uit zet dan blijf je natuurlijk gewoon op wifi... als je wifi thuis normaal niet aan hebt staan en ook thuis om 3/4g (mobiele gegevens) werkt, dan is het wel vreemd dat na het uitzetten van mob date de wifi spontaan aangaat. (de vraag is dan nog waarom wifi thuis uberhaubt uit staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:29
hier staat het 1 en ander over "connection optimizer" settings..
http://forums.androidcent...keeps-turning-itself.html

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Is dit niet gewoon de optie: slimme netwerk wissel?
Onder wifi en dan meer? Als het ene uit is gevallen dat je dan automatich verbinding maakt met het andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik het probleem opgelost. Het was de app "Messenger". Ik had bij die app de optie "Contacten synchroniseren" aangevinkt. Nu ik die optie heb uitgezet is het probleem verholpen. Dank voor jullie reacties.
Pagina: 1