Gigabyte R9 390 Problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Niek_S14
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Hoi,

Ik heb vorige week deze computer gebouwd die het de eerste paar uur goed deed. Na een paar uur GTA in kreeg ik de melding "beeldschermstuurprogramma amd reageert niet meer en is hersteld" en "Toepassing ... is geblokkeerd voor toegang tot grafische hardware".
Daarna heb ik andere spellen geprobeerd en allemaal hetzelfde probleem.

Mijn vraag

Waar ligt dit aan?

Relevante software en hardware die ik gebruik

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 185,95€ 185,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 79,95€ 79,95
1Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD€ 328,-€ 328,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 33,95€ 33,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 627,85

Ik heb ook een oude 750W voeding van een oude computer van mij gebruikt.

Gpu drivers: Radeon Crimson 15.12

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb de drivers meerdere keren opnieuw geinstalleerd.

De Core Clock en Memory Clock via MSI Afterburner helemaal naar het laagste gehaald waarna alles voor een paar uur werkte, helaas kreeg ik daarna weer de foutmelding.

Beste antwoord (via Niek_S14 op 11-03-2016 00:39)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
450W is waarschijnlijk nog ruim geschat, aangezien in die review de waardes al veel eerder buiten de ATX specificatie vallen.

Maar het is een hele gare voeding welke je nooit moet gebruiken, dus haal een fatsoenlijke voeding van zo'n 550W, dat is prima voor zo'n PC.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:30
Welke oude voeding? Kan je niets vinden, google dan naar de serienummer ofzoiets.
Grote kans dat een flutvoeding bijvoorbeeld niet genoeg stroom kan leveren voor een r9 390. Zonder die info is een estimated guess maken vrij onzinnig.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Welke voeding erin zit is inderdaad prettig om te weten.

Ook zou ik de drivers naar de nieuwste versie downloaden. Crimson was ook wat instabiel bij mij, maar 16.2 loopt heerlijk bij mij. Dat het beta is moet je je niks van aantrekken, AMD levert bijna alleen maar beta's, maar grote problemen heb ik er nooit mee gehad. Kleine eigenlijk ook niet.

People as things, that’s where it starts.

• Niek_S14
  • Niet online
Ik heb de voeding gevonden het is de MS-Tech MS-N750-VAL.
Deze levert blijkbaar ook niet de 750W voeding die er beloofd word maar 450W.

pricewatch: MS-Tech MS-N750-VAL

Acties:
  • Beste antwoord

• -The_Mask-
  • Niet online
450W is waarschijnlijk nog ruim geschat, aangezien in die review de waardes al veel eerder buiten de ATX specificatie vallen.

Maar het is een hele gare voeding welke je nooit moet gebruiken, dus haal een fatsoenlijke voeding van zo'n 550W, dat is prima voor zo'n PC.

AMD Nieuwsdiscussie

• Niek_S14
  • Niet online
Ik hoop dat dit de videokaart niet beschadigt kan hebben? Als ik hem vervang met de pricewatch: Cooler Master GM G550M dat alles weer goed moet werken?

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja of pricewatch: Antec VPF Series 550W pricewatch: Fractal Design Integra M 550W pricewatch: Corsair Vengeance 500W pricewatch: Corsair CX550M pricewatch: XFX TS 550W 80+ Gold pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold of pricewatch: Corsair RM550x zijn allemaal goede keuzes afhankelijk van de andere onderdelen zoals een behuizing en eigen wensen.

Dus wel behuizing heb je?
Hoe lang wil je met de voeding doen?
Hoeveel geluid mag die maken?
Hoeveel waarde hecht je aan een hoog rendement?

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 11-03-2016 00:37 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Niek_S14
  • Niet online
Ik heb gekozen voor de pricewatch: Antec VPF Series 550W . Deze past in mijn behuizing en is redelijk goedkoop want ik ga hiermee over mijn budget sinds ik had gedacht dat ik geen voeding hoefde te kopen.

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is een voeding met een aardige kwaliteit voor zijn prijs, maar niet echt stil als die belast wordt en voor een behuizing met venster is die ook niet echt geschikt doordat die er niet echt mooi uitziet met de gekleurde kabels.

AMD Nieuwsdiscussie

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Je kan wel blind een andere voeding gaan kopen omdat iemand dat aanraad, maar zolang jij je videokaart nog niet in een ander systeem hebt getest kun je die zeker niet uitsluiten. Het zou me niets verbazen als het probleem niet per se in de voeding zit.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Niek_S14
  • Niet online
De behuizing is dicht en heb meestal toch koptelefoon dus geluid is geen probleem.

Ik moet de voeding toch vervangen MsG en als de videokaart het dan nog steeds niet doet weet ik teminste dat het aan de videokaart ligt en stuur ik die gewoon terug.

• Puddi Puddin
  • Laatst online: 08:01
Tja meestal is dit een geval van een onstabuele clock of een driver issue. Reinstall eens alle drivers nen verwijders ze met DisplayDriverUninstaller. Probeer de kaart eens een paar Mhz omlaag te klokken met MSI afterburner. Als dit met alle games gebeurd verdenk dan errder het eerste. Anyways nooit een niet kwaliteits voeding aan zo'n duur systeem hangen. Die 750watt zegt niks over wat hij werkelijk stabiel kan leveren. Als zo n voeding klapt ben je gelijk je hele PC kwijt. Liever €50 euro voor een fatsoenlijke voeding dan dat je hele PC om zeep geholpen word.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:26

Esumontere

Floep, banaan.

MsG schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 01:34:
Je kan wel blind een andere voeding gaan kopen omdat iemand dat aanraad, maar zolang jij je videokaart nog niet in een ander systeem hebt getest kun je die zeker niet uitsluiten. Het zou me niets verbazen als het probleem niet per se in de voeding zit.
-The_Mask- is de voeding-goeroe van Tweakers en heeft gelijk.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-01 10:29

auto660

1991 240 GL Brick

Esumontere schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:25:
[...]

-The_Mask- is de voeding-goeroe van Tweakers en heeft gelijk.
:Y

En anders regelmatig back-ups maken voor als die voeding er uit klapt en je systeem (of in ieder geval HDD's, die zijn wat gevoeliger) meeneemt in zijn ellende. De genoemde voedingen zijn prima alternatieven.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-01 22:45
Ik had exact hetzelfde met dezelfde videokaart en ik heb wel een degelijke voeding. Ik weet niet precies hoe ik het gefixed had, maar het was een van de twee; drivers eraf gegooid en opnieuw erop of nieuwe Windows(10) erop.

Het maakte niet uit of ik een overclock erop had zitten of niet, het gebeurde in beide gevallen.

Had namelijk een andere Windows 10 er opgegooid. Sindsdien draait die perfect.

EDIT: Betadrivers heb ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Tijgertje op 11-03-2016 12:59 ]

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Dit is een amd driver issue.
UDD erover en of nieuwste drivers downloaden, en als je die al gebruikt , stapje terug naar voor laatste drivers.

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• -The_Mask-
  • Niet online
Mooi dat jullie helderziend zijn, maar voor de mensen die dat niet zijn is dat niet duidelijk, aangezien de driver ook net zo goed kan crashen door een niet stabiele PC. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1