Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Aangezien ik binnenkort ga verhuizen en er mijn Eigen 'mancave' krijg, ben ik volop aan het kijken om deze in te richten.

De afmeting is ongeveer 4m x 3m en zou er graag een beamer plaatsen om m'n consoles via m'n receiver ermee te verbinden.

Ik heb momenteel mijn oog laten vallen op beide modellen :
- Optoma HD 141X : qua prijs zeer interessant (589 euro), full hd , hoge ansi lumen & hoog contrast
- Optoma GT 1070 X : duurder of de HD 141X maar short throw beamer dus mss wel interessant in kleinere ruimtes & gemakkelijker om te plaatsen.

Nu vroeg ik mij af of het wel aan te raden is om een beamer te plaatsen in een ruimte van 4m x 3 m?
Ik ben zeker tevreden met een het 'kleinste' beeld dat de beamer kan projecteren (deze is dan nog steeds een pak groter dan een doorsnee tv).

Wat vinden jullie? Of is een TV toch een betere optie om te gamen + rekening houdend met de 'kleinere ruimte'.

Ik kan allesinds de beamer kopen via coolblue & heb dan ook de keuze om deze terug te brengen binnen de 14 dagen (wat ik liever eigenlijk niet zou willen doen)

Indien jullie andere voorstellen hebben qua beamer, dan hoor ik het graag! :)

Ohja m'n budget is max 700 euro.. Tenzij het echt de moeite waard is iets meer te betalen.

Thx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-04 20:31

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Hoe groot is de muur waarop je het wilt projecteren? Want voor max. 4 meter afstand zou ik een mooie TV aanschaffen hoor ;)

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Koninkje schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:15:
Hoe groot is de muur waarop je het wilt projecteren? Want voor max. 4 meter afstand zou ik een mooie TV aanschaffen hoor ;)
De muur waarop ik zal projecteren zal wrs 4 meter zijn maar ik verlies eigenlijk een stuk wegens de indeling van de kamer ;)
Coolblue zei dat het kleinste beeld dat ze kunnen projecteren een hoogte was van iets meer dan 1 meter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -madison-
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:07
Als je de ruimte goed kunt verduisteren zou ik zeker voor een projector gaan. Kun je dat niet, zou ik kijken voor een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:37
Koninkje schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:15:
Je hebt ook short throw features op zommige beamers.
Tsja een TV meh overrated. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Psyonara schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:36:
[...]

Je hebt ook short throw features op zommige beamers.
Tsja een TV meh overrated. :P
Wel ja die GT 1070 is een short throw beamer dus ik veronderstel dat deze dan wel interessant is voor kleinere ruimtes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-06 11:32
pricewatch: BenQ W1070+

Op deze game ik op mn ps4, ook op ongeveer 4 meter. Bevalt erg goed moet ik zeggen!

Zorg iig wel dat je de ruimte goed kunt verduisteren anders kun je inderdaad beter een grote tv kopen!

edit: budget niet gezien, je kan ook voor de w1070 gaan (niet de +) maar die is wel iets minder helder en maakt wat meer lawaai volgens mij

[ Voor 42% gewijzigd door Bartske op 11-03-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Bartske schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:37:
pricewatch: BenQ W1070+

Op deze game ik op mn ps4, ook op ongeveer 4 meter. Bevalt erg goed moet ik zeggen!

Zorg iig wel dat je de ruimte goed kunt verduisteren anders kun je inderdaad beter een grote tv kopen!

edit: budget niet gezien, je kan ook voor de w1070 gaan (niet de +) maar die is wel iets minder helder en maakt wat meer lawaai volgens mij
Thx! het zal wel eerder 3 meter of iets minder zijn maar swat ;)
Ik hoor heel veel mensen + spreken over de W1070 maar de helderheid & contrast van de optoma GT 1070 ligt pakken hoger dan de benq, dus veronderstel ik dat deze beter is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
niniansix schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:46:
[...]

Thx! het zal wel eerder 3 meter of iets minder zijn maar swat ;)
Ik hoor heel veel mensen + spreken over de W1070 maar de helderheid & contrast van de optoma GT 1070 ligt pakken hoger dan de benq, dus veronderstel ik dat deze beter is of niet?
Kijk je dan bij een onafhankelijke review of de specificaties? Fabrikanten zijn namelijk heel creatief om zo hoog mogelijke waardes in de specificaties te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Bartske schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:58:
[...]

Kijk je dan bij een onafhankelijke review of de specificaties? Fabrikanten zijn namelijk heel creatief om zo hoog mogelijke waardes in de specificaties te krijgen.
Heel veel reviews vind ik niet terug & het is dan ook niet evident om te bepalen welke betrouwbaar zijn en welke niet :(

Enige idee welke betrouwbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
niniansix schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:32:
[...]

Heel veel reviews vind ik niet terug & het is dan ook niet evident om te bepalen welke betrouwbaar zijn en welke niet :(

Enige idee welke betrouwbaar zijn?
Nee, maar ik wilde alleen even aangeven dat je je niet blind moet staren op de cijfers die zo'n fabrikant aan een beamer hangt. Het beste wat je kunt doen is onafhankelijke reviews lezen en het zo proberen te vergelijken of natuurlijk de beamers in het echt gaan bekijken en dan het liefst naast elkaar.

Wat ik je over die w1070 kan zeggen is dat het een prima beamer is maar je wel echt moet verduisteren anders verlies je snel heel veel contrast (maar ik denk dat dat met de meeste beamers in die prijsklasse wel zo is).

[ Voor 15% gewijzigd door Bartske op 11-03-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Bartske schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:35:
[...]

Nee, maar ik wilde alleen even aangeven dat je je niet blind moet staren op de cijfers die zo'n fabrikant aan een beamer hangt. Het beste wat je kunt doen is onafhankelijke reviews lezen en het zo proberen te vergelijken of natuurlijk de beamers in het echt gaan bekijken en dan het liefst naast elkaar.

Wat ik je over die w1070 kan zeggen is dat het een prima beamer is maar je wel echt moet verduisteren anders verlies je snel heel veel contrast (maar ik denk dat dat met de meeste beamers in die prijsklasse wel zo is).
Ja idd...
Ik twijfel hard tussen de HD141x en de HD28 van optoma.. Die laatste heeft blijkbaar een speciale feature nl Darbee...

Hmmm hard choice :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Even een kleine update :Optoma HD 26 zien spelen bij een collega van op het werk die toevallig dit model had staan.
Beeld is wel zuiver maar kleuren mis ik net iets..

Nu zag ik toevallig volgende gamer online staan : Acer Predator Z650 beamer...

Deze is blijkbaar speciaal gemaakt om te gamen maar qua specs (contract & ansi lumen) is hij wel minder of de HD 26 of mag ik die specs niet met elkaar vergelijken?
Graag jullie mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:50
Geef iets meer uit en koop bvb een 65 inch tv.
https://www.bol.com/nl/p/...e-wi-fi/9200000059775674/
Geen gedoe met kabels en je moet de kamer niet constant verduisteren. Geen lampen vervangen om de 3000 uren.....

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:29
Als je iedere dag 5 uur die beamer aan hebt staan (wat je waarschijnlijk niet gaat halen) dan doe je er 600 dagen over voordat je lamp vervangen moet worden.

Dat zijn bijna 2 jaar!

Ik zou me niet druk maken over die lamp persoonlijk. En verduisteren zal meestal/vaak ook geen probleem zijn voor een aparte kamer/mancave; vaak is dat bv een kamer op de bovenverdieping die niet gebruikt wordt als slaapkamer. Klets daar een rolluik voor het raam als dat er al niet zit en doe de deur dicht. Voila; verduisterd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Na lang twijfelen is het reeds de Benq W1110 geworden!
Beeldkwaliteit is pakken beter dan de Optoma's die ik eerder aanhaalde :)

Bedankt voor jullie input!
Pagina: 1