Ik heb sinds vandag een Swiftech H240X2, een kant en klare waterkoelingsset bestaande uit een CPU block, een 280mm radiator incl reservoir en een pomp, voorgemonteerd.
De pomp zit aan de rest van de slangen bevestigd met aan de ene kant een schroeffitting en aan de andere kant een soort van opzetstukje wat tegen een een platte kant van de koeler geschroefd zit. Om lekken te voorkomen zit hier een o-ring in van een centimeter diameter.
Jammergenoeg is dat het punt waarop het lekt. Wat ik al geprobeerd heb:
- Schroeven aandraaien. Zat al behoorlijk vast en maakt geen verschil.
- Slang draaien. Afhankelijk van de positie lekt ie harder of minder hard.
- Loop drainen, bevestiging losmaken, opzetstuk opnieuw bevestigen, vullen en zien dat hij nog steeds lekt.
Heb ondertussen op advies van de winkel deze vraag ook gestuurd naar de fabrikant. Iemand anders nog ideeen hoe ik dit kan fixen zonder dat ik hem terug moet sturen en weer veel tijd kwijt ben?
De pomp zit aan de rest van de slangen bevestigd met aan de ene kant een schroeffitting en aan de andere kant een soort van opzetstukje wat tegen een een platte kant van de koeler geschroefd zit. Om lekken te voorkomen zit hier een o-ring in van een centimeter diameter.
Jammergenoeg is dat het punt waarop het lekt. Wat ik al geprobeerd heb:
- Schroeven aandraaien. Zat al behoorlijk vast en maakt geen verschil.
- Slang draaien. Afhankelijk van de positie lekt ie harder of minder hard.
- Loop drainen, bevestiging losmaken, opzetstuk opnieuw bevestigen, vullen en zien dat hij nog steeds lekt.
Heb ondertussen op advies van de winkel deze vraag ook gestuurd naar de fabrikant. Iemand anders nog ideeen hoe ik dit kan fixen zonder dat ik hem terug moet sturen en weer veel tijd kwijt ben?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512