Toon posts:

24" scherm voor gaming

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Heb deze vraag al eens eerder gesteld alleen kom er niet goed uit. En op internet wordt je helemaal gek gemaakt met alle keus etc. Die ze hebben.

Ik heb momenteel een BenQ RL2755HM beeldscherm, heb dit scherm altijd gebruikt voor mijn PS4 maar wil toch liever terug naar pc-gaming. Nu heb ik mijn pc aangesloten op dit beeldscherm en kan niet echt zeggen dat ik het fijn vindt om zo dicht tegen een 27" monitor aan te kijken.. ook is het pixels tellen.

Nu ben ik eens opzoek gegaan naar een goede 24" gaming monitor om op deze pc aan te sluiten. Zo kom ik tegen dat 144Hz aangeraden wordt voor gaming (maar dit deze refresh rate alleen behaald kan worden met DVI-D)?, dat TN-paneel beter is als ips i.v.m. lagere ms. Om heel eerlijk te zijn kom ik zoveel informatie tegen dat ik het niet echt meer weet..

Ik ben benieuwd wie mij meer duidelijkheid kan en wil geven? En eventueel een tip heeft van dit is een goed scherm voor je?

Alvast bedankt!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-02 10:55
Wat voor games speel je?

TN is niet beter dan IPS, net als IPS niet beter is dan TN.
Tenzij je specifieke doelen gaat benoemen en daar heeft ieder soort scherm zn voor en nadelen.
144Hz of 120Hz is heerlijk gamen.
Weet niet wat voor andere hardware je hebt hoor.
Maar als ik 1 druk op de pricewatch doe zie ik bovenaan het volgende scherm:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart

Dit is een zeer goed scherm met een resolutie van 1440P. Hier ga je geen pixels op tellen.

Maar goed, wij weten niets van je budget, games die je speelt en je andere hardware dus dan is het lastig gissen voor ons.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Dit topic staat op de verkeerde plek en voldoet sowieso niet aan de eisen die we stellen qua eigen inzet:

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
Als er staat 'lezen' graag lezen :o

Aankoopadviestopics horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Als je iets specifieks wilt, ontkom je er niet aan je er een beetje in te verdiepen. Zie je bomen niet meer door bos? Dan kan het bijna niet anders dan dat je zelf te vaag bent. Met vage eisen voldoet vrijwel ieder scherm. Met scherpe eisen kom je altijd wel tot een behapbare shortlist.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.