Tik in Philips hts9241

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
In de rechter speaker van mijn home cinemaset (Philips HTS9241) zit een rare tik. Hoor maar: YouTube: Tik speaker
Het is onregelmatig en erg storend zoals je kunt begrijpen. Heb geen idee waar het vandaan kan komen. Of ik nu via HDMI of optische aansluiting afspeel de tik blijft terugkomen. Gek genoeg blijft de tik meestal de eerste minuten weg. Iemand een idee wat dit is en belangrijker hoe ik het kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor bron gebruik je? Is het toevallig een ouderwetse CD of stream je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Nee de bron is gewoon de tv.

De ruis die je er omheen hoort is gewoon de slechte kwaliteit van het filmen met mijn telefoon. Er komt verder erg helder geluid uit.

[ Voor 70% gewijzigd door Bertuss op 10-03-2016 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-10 22:43

FlyEragon

Alien Monkeys

Digitale tjirp.. Heb je het ook met een analoge bron of kan dat niet met deze set?

Volgens de spec sheet 2 aux-in, ben benieuwd of je het daar ook hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door FlyEragon op 10-03-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
FlyEragon schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 22:29:
Digitale tjirp.. Heb je het ook met een analoge bron of kan dat niet met deze set?

Volgens de spec sheet 2 aux-in, ben benieuwd of je het daar ook hebt.
Hmmm ja kan ik proberen, maar moet toch ook gewoon zo kunnen ? Het zit er niet voor niks op. Daarnaast vind ik het ook vreemd dat het alleen te horen is in de rechter speaker; niet in de linker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-10 22:43

FlyEragon

Alien Monkeys

Bertuss schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 22:33:
[...]

Hmmm ja kan ik proberen, maar moet toch ook gewoon zo kunnen ? Het zit er niet voor niks op. Daarnaast vind ik het ook vreemd dat het alleen te horen is in de rechter speaker; niet in de linker.
Ja ind, maar ik vermoed dat er een fout zit in het digitale deel. Als het bij de analoge gedeelte goed gaat kan je al heel veel uitsluiten, zoals de versterker, voeding etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Even dit topic wakkerschudden. Nog steeds hetzelfde probleem. Analoog aansluiten zoals hierboven gesuggereerd kan niet. Speakers hebben vast aangesloten kabels namelijk. Iemand nog een suggestie wat het kan zijn en vooral hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Met analoog aansluiten werd bedoeld een bron aansluiten via de aux-in.
Heb je ook iets anders dan je tv geprobeerd aan te sluiten om te kijken of het niet aan de digitale uitgang van je tv ligt?
Verder lijkt mij dit niet een probleem wat makkelijk zelf op te lossen is.
Waarom breng je het ding niet gewoon terug naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
centr1no schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:00:
Met analoog aansluiten werd bedoeld een bron aansluiten via de aux-in.
Heb je ook iets anders dan je tv geprobeerd aan te sluiten om te kijken of het niet aan de digitale uitgang van je tv ligt?
Verder lijkt mij dit niet een probleem wat makkelijk zelf op te lossen is.
Waarom breng je het ding niet gewoon terug naar de winkel?
Bedankt voor je reactie ... ah zo nee ligt niet aan de tv ... andere set geeft geen problemen. Ik heb hem niet in de winkel gekocht ... marktplaats... neem aan geen garantie meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-10 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wissel de aansluitingen eens om, ie. maak links rechts en omgekeerd. Mag aannemen dat dat wel kan :)
Zo sluit je uit of het in de speaker of in je versterker zit.
Ik vermoed zelf de speaker eerlijk gezegd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1