Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

op reis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk wilde ik deze vraag niet stellen, aangezien ik het idee had dat ik er wel voldoende informatie online te vinden was, maar uiteindelijk kom ik er niet goed uit. Zodoende bijgaande vraag.

In het kort, ik ga naar Japan voor een lange vakantie (6 weken). Gedurende die vakantie wil ik (waarschijnlijk) een vpn verbinding tot stand brengen, met het doel te internetten alsof ik in Nederland zit. Dat wil ik gebruiken om tijdens de trip wellicht nog een hotelletje te boeken, bankzaken te regelen, NL nieuwssites te bezoeken en wellicht gebruik maken van mijn Nederlandse abonnementen. Ook een CL wedstrijd via nu.nl zou wellicht geinig zijn, al is de kans dat PSV doorgaat vrij klein. Daarvoor heb ik voldoende internet (hoge datalimiet) maar een torrent gebruiken of via Netflix streamen is uitgesloten.

Mijn vraag is, wat is de beste VPN oplossing voor mij? Op zich is betalen voor een abonnement geen probleem, maar ergens heb ik ook het idee dat het schieten met een kanon op een mug is. Dat veiligheidsdiensten o.i.d. mij kunnen volgen vind ik namelijk in dit geval niet echt een probleem. Ook de meer illegale activiteiten zal ik laten. Zie veel mogelijkheden en denk aan PIA maar zoals gezegd, wellicht is een lichtere oplossing hier meer aan de orde.
Graag jullie advies over welke vpn (of andere oplossingen) voor mijn situatie het meest ideaal zijn.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
VPN op je router inschakelen en daarmee verbinden

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:52
Als je thuis een beetje fatsoenlijke verbinding hebt met =>10Mbit upload en bijv. een Synology, dan kun je heel gemakkelijk een OpenVPN Server opzetten. Wanneer je die via het UDP protocol laat lopen, dan is de kans aanwezig dat je vanuit Japan nog best een aardige verbinding op kan zetten. :)

Verwijderd

je kan bv. kijken naar StrongVPN. Zij hebben een "inbelpunt" in Amsterdam, met een Nederlandse IP.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat heb je dan wel al gevonden en waar kom je niet uit? Je kunt idd een VPN nar huis opzetten, of een betaalde VPN dienst nemen. Over beide is meer dan genoeg te vinden.

Tijd voor een nieuwe sig..

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

RolfLobker schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:44:
VPN op je router inschakelen en daarmee verbinden
Moet je wel een router hebben die als VPN server kan dienen, en dat kunnen de meesten niet.
Wel als client, zodat al je traffic via een VPN provider gaat vanaf huis, maar dat is niet van toepassing hier.

Goedkoopste optie is een oude PC inzetten, denk ik. Als je er een hebt natuurlijk.
Daar zet je dan b.v. OpenVPN of SoftEther VPN Server op, paar poortjes forwarden en de user/pass/keys op je telefoon/laptop/tablet e.d. instellen.
Zit je ook niet met datalimieten en snelheidslimieten, afgezien van de upload van je internet verbinding thuis.
En dan heb je gegarandeerd een tunnel-exit in nederland.

En anders zijn er zat opties die je als dienst af kan nemen.
Cyberghost, Tunnelbear, etc etc.
Moet je alleen ff kijken waar ze hun exits hebben staan.

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 11-03-2016 07:39 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1