Toon posts:

Beste Mobiel Internet Provider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen!

Ben hier nieuw op deze forum na jarenlang deze website te hebben gebruikt voor allerlei hardware-informatie.

Ik ben een PC -en Netwerktechnicus maar helaas heb ik niet echt veel ervaring met mobiel internet.

Ik heb 2 maanden geleden mezelf een Samsung Galaxy S6 gekocht.

We weten dat deze S6 "4G" ondersteunt en ik zou er graag gebruik van maken.

Ik zoek dus een provider die een mobiel internet prepaid aanbiedt, met SMS'en/belwaarde erbij.

M'n verwachtingen zijn zoveel mogelijk 4G maar ook 3G/4G op de trein voor het luisteren naar playlists op Youtube/Spotify. (dus ik schat toch 4GB data per maand)

Weet wel dat ik niet 20 video's zal laden maar gewoon 1 groot youtube-video met gewoon een afbeelding en met een mix van 1u muziek op. Ik zal ook wrs HD uitzetten in de Youtube-app.

Tl;DR: Welke provider (prepaid) raden jullie me aan voor 4G zowel buiten als ook op de trein voor streaming?

Met vriendelijke groeten,

Olivier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Mag ik vragen waarom je een Prepaid wilt? Ik verwacht dat een sim-only abonnement met 4GB stukken goedkoper is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobinF schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:57:
Mag ik vragen waarom je een Prepaid wilt? Ik verwacht dat een sim-only abonnement met 4GB stukken goedkoper is
Hey Robin!

Ik wil liefst niet gebonden worden aan een contract, want providers kunnen enorm moeilijk doen en doen superveel fout (heb er zelf ervaring in).

Ook heb ik opgemerkt bij zowel Mobistar alsook Proximus dat prepaid mobiel netwerken goedkoper is dan abonnementen.

Ik focus ook op data en niet op sms/bellen aangezien ik alles online doe

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ok, graag even zonder de hoi en de groetjes!

Wat heb je bijvoorbeeld zelf al gevonden? Dekkingskaarten van alle netwerken staan ook online. Waarvoor verwacht je het te gaan gebruiken? Wat is je budget?

En zet maar vast een streep door prepaid als je meer dan enkele mb's per maand wilt gaan gebruiken en zeker op 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 15:27
Ik vermoed dat je Belg bent, aangezien je het over Proximus hebt. 3 interessante formules zijn:
Mobistar Internet on Mobile:
https://www.mobistar.be/fr/produits-et-services/cartes-prépayées/internet-mobile
15 euro voor 4 GB, en die 15 euro kan je opbellen

Mobile Vikings
https://vikingco.com/en/mobile-vikings/

Proximus heeft ook een gelijkaardige aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sambalbaj schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 21:10:
Ok, graag even zonder de hoi en de groetjes!

Wat heb je bijvoorbeeld zelf al gevonden? Dekkingskaarten van alle netwerken staan ook online. Waarvoor verwacht je het te gaan gebruiken? Wat is je budget?

En zet maar vast een streep door prepaid als je meer dan enkele mb's per maand wilt gaan gebruiken en zeker op 4G.
- Prepaid Mobile Vikings €15 voor 4GB /maand (maar naar 't schijnt niet echt goede verbinding/coverage/snelheid)
- Prepaid Internet on Mobile van Mobistar €15 per maand voor 4GB /maand + 4000 sms'en (geen idee als deze goed is qua connectiviteit/snelheid)
- Prepaid Proximus is superduur €50 voor 3GB/maand maar onbeperkt sms'en (ik zend met moeite 50sms'en per maand) :p

Is er verschil dan tussen 4G van prepaid en 4G van abonnementen?

Gebruik: streaming op de trein; luisteren naar youtube/spotify
Budget: max €30/maand

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroenikke schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 21:10:
Ik vermoed dat je Belg bent, aangezien je het over Proximus hebt. 3 interessante formules zijn:
Mobistar Internet on Mobile:
https://www.mobistar.be/fr/produits-et-services/cartes-prépayées/internet-mobile

Mobile Vikings
https://vikingco.com/en/mobile-vikings/

Proximus heeft ook een gelijkaardige aanbieding
Ja, ben idd een Belg! :p
Hopelijk ben ik juist te denken dat dit BE/NL website is en niet enkel NL?

Kan zijn dat ik dan verkeerd ben

Deze opties heb ik idd al bekeken maar de vraag is welke het beste is qua streaming/connectiviteit

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2016 21:24 ]

Pagina: 1