Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn vader doet aan videobewerken. Nu doet ie dat met een Intel Core 2 Q6600. Echter deze is inmideels behoorlijk oud en kan de HD video van tegenwoordig niet meer aan. Tijd voor een nieuwe computer dus. Naast videobewerking (Cyberlink Powerdirector) wordt de pc vooral gebruikt voor internetten, email, wat Word en Excel. Geen echt gamen dus
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max prijs is 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, toetsenbord & muis, printer etc, maar verder niet
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Forse SSD als primaire schijf en een HDD voor extra ruimte. Voorkeur is veel USB aansluitingen en andere uitbreidingsmogelijkheden om de PC later evt uit te breiden zodat hij weer jaaaren mee kan. Daarnaast moet er een dvd brander in (een externe brander is niet voldoende)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar ik heb begrepen is voor videoediting een i7 6700 de beste keuze. Er gaat niet geoverclockt worden dus een k heeft geen toegevoegde waarde.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ga je overklokken?
Nee. Moet vooral stabiel zijn en werken
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al best veel andere onderwerpen gelezen om zelf een goede build te maken, maar hoor graag jullie feedback. Voeding vind ik altijd lastig en welke koeler en zo.
Mijn vader doet aan videobewerken. Nu doet ie dat met een Intel Core 2 Q6600. Echter deze is inmideels behoorlijk oud en kan de HD video van tegenwoordig niet meer aan. Tijd voor een nieuwe computer dus. Naast videobewerking (Cyberlink Powerdirector) wordt de pc vooral gebruikt voor internetten, email, wat Word en Excel. Geen echt gamen dus
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max prijs is 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm, toetsenbord & muis, printer etc, maar verder niet
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Forse SSD als primaire schijf en een HDD voor extra ruimte. Voorkeur is veel USB aansluitingen en andere uitbreidingsmogelijkheden om de PC later evt uit te breiden zodat hij weer jaaaren mee kan. Daarnaast moet er een dvd brander in (een externe brander is niet voldoende)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar ik heb begrepen is voor videoediting een i7 6700 de beste keuze. Er gaat niet geoverclockt worden dus een k heeft geen toegevoegde waarde.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ga je overklokken?
Nee. Moet vooral stabiel zijn en werken
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al best veel andere onderwerpen gelezen om zelf een goede build te maken, maar hoor graag jullie feedback. Voeding vind ik altijd lastig en welke koeler en zo.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 324,50 | € 324,50 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Conceptronic C480I5 | € 9,53 | € 9,53 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 101,95 | € 101,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 59,48 | € 59,48 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Samsung Writemaster SH-224FB Zwart | € 12,51 | € 12,51 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 52,50 | € 52,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 154,50 | € 154,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 962,77 | |
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life