Voor iemand die ik ken ben ik op zoek naar een geschikte pc om met InDesign, Photoshop, Illustrator en dergelijke Adobe programma's te werken. Haar budget is €750,-. Een monitor moet er ook bij. Er wordt niet op gegamed en Windows 10 kan ze via school gratis krijgen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
InDesign, Photoshop, Illustrator en dergelijke.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €750,-. Het liefst daaronder. Mocht dit niet haalbaar zijn, kan er hooguit €50,- overheen gegaan worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord zijn aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb als basis de BBG van maart genomen. De videokaart heb ik vervangen door een GTX 750 Ti, ervan uitgaande dat deze voldoende is. Correct me if I'm wrong. Ook heb ik een HDD van 1TB toegevoegd. De behuizing staat nog niet vast.De monitor ben ik nog niet over uit, wel moet deze een Full-HD resolutie hebben en tussen de 22 en 24 inch zijn. Ik vind het moeilijk een goede monitor te kiezen. Zie onderstaande lijst voor wat ik tot nu toe gekozen heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur gaat uit naar het Skylake platform en DDR4 werkgeheugen. Er zijn verder geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat de pc de eerder genoemde programma's met gemak aan kan.
Ga je overklokken?
Zij heeft geen idee hoe, ik ben niet van plan om daar tijd en moeite in te steken. Dus, nee. Daarnaast lijkt het me met dit budget ook niet haalbaar.
Wat verwacht je van ons?
Te horen wat eventueel beter zou kunnen, bevestiging of de videokaart goed genoeg is ja of nee. En dat jullie mij assisteren bij het kiezen van een goede monitor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
InDesign, Photoshop, Illustrator en dergelijke.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €750,-. Het liefst daaronder. Mocht dit niet haalbaar zijn, kan er hooguit €50,- overheen gegaan worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord zijn aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb als basis de BBG van maart genomen. De videokaart heb ik vervangen door een GTX 750 Ti, ervan uitgaande dat deze voldoende is. Correct me if I'm wrong. Ook heb ik een HDD van 1TB toegevoegd. De behuizing staat nog niet vast.De monitor ben ik nog niet over uit, wel moet deze een Full-HD resolutie hebben en tussen de 22 en 24 inch zijn. Ik vind het moeilijk een goede monitor te kiezen. Zie onderstaande lijst voor wat ik tot nu toe gekozen heb.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 185,95 | € 185,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Palit GeForce GTX 750 Ti StormX OC | € 121,- | € 121,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 48,- | € 48,- |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 33,03 | € 33,03 |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 71,95 | € 71,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 595,78 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur gaat uit naar het Skylake platform en DDR4 werkgeheugen. Er zijn verder geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat de pc de eerder genoemde programma's met gemak aan kan.
Ga je overklokken?
Zij heeft geen idee hoe, ik ben niet van plan om daar tijd en moeite in te steken. Dus, nee. Daarnaast lijkt het me met dit budget ook niet haalbaar.
Wat verwacht je van ons?
Te horen wat eventueel beter zou kunnen, bevestiging of de videokaart goed genoeg is ja of nee. En dat jullie mij assisteren bij het kiezen van een goede monitor.
De tiid hâldt gjin skoft.