Game PC 2500€

Pagina: 1
Acties:

• InfernoX
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-11 15:14
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen, video's kijken, school.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
+-2500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Asus Z170 Maximus VIII Ranger
Asus frontbase

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
zie lijstje

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Waterkoeling omdat het mooi is en liefst zo stil mogelijk. Ik weet dat waterkoeling meer herrie maakt dan luchtkoeling.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ja

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Is de gekozen waterkoeling stil genoeg (ongeveer in verhouding met de case), of zijn er stillere maar wel even mooie exemplaren te koop?

Verder: Momenteel zit de R9390 in het lijstje maar het scherm heeft G-sync met 144Hz. Is het dan niet verstandiger om voor een 970 te gaan of is er voor G-sync een krachtigere GPU vereist? (Deze haal ik als Pascal uit is. Dit is zegmaar de tussenversie)

Mijn lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 249,34€ 249,34
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 346,95€ 346,95
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Phanteks Enthoo Luxe Zwart€ 140,95€ 140,95
1Asus Republic Of Gamers Swift PG279Q Zwart€ 828,90€ 828,90
1Corsair Hydro H115i€ 142,53€ 142,53
1Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent (US layout)€ 157,95€ 157,95
1Roccat Roccat Kone XTD€ 54,95€ 54,95
1G.Skill Trident Z F4-3200C16D-16GTZB€ 107,95€ 107,95
1Seasonic G-series 550 watt€ 89,95€ 89,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 154,50€ 154,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.343,92

Ik wil de de PC graag vanavond voor 22:00 besteld hebben zodat ik hem morgen in huis heb.
Alvast bedankt voor de hulp!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Om de 144Hz op 2560x1440 te halen heb je minimaal een GTX980Ti nodig met her en der wat settings omlaag zetten. Ik denk niet dat een enkele 970 of 980 daar voldoende voor is. Wellicht een goedkopere monitor en een andere videokaart er in?(MG279Q/980TI)

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked ACX 2.0+€ 677,-€ 677,-
1Asus MG279Q Zwart€ 572,95€ 572,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.249,95

[ Voor 70% gewijzigd door ECP0WERS op 10-03-2016 17:38 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, wil je gebruik gaan maken van G-Sync, dan zul je inderdaad een nVidia GPU moeten nemen. Overigens vind ik 830 euro voor een enkele monitor ook wel heel prijzig. Ik zou dat echt niet voor een scherm over hebben. Volgens mij zijn monitoren met FreeSync ook veel goedkoper en die werken bovendien met AMD GPU's en kan je dus de R9 380 behouden in je build. Voor de rest ziet je systeem er goed uit.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 10-03-2016 17:36 ]

• InfernoX
Ik ben van plan om als Pascal uit is een goede nVidea kaart aan te schaffen. Ik zoek nu een kaart die ik tot die tijd kan gebruiken en dan als 2ehands kan verkopen. 390 scoort zonder gebruik te maken van G/Free Sync hoger dan de 970 op 1440p maar ik weet niet of de 970 op deze monitor door G-sync hoger gaat scoren dan de 390.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt natuurlijk nu ook een tweede hands GPU kopen via V&A, als je later toch wil upgraden naar nVidia's Pascal. :) Wat je nu bespaard, kun je straks immers in de GPU steken.

G- en FreeSync bieden dynamische refreshrates voor de monitor. Je hoeft dan niet per se 144 FPS te hebben om een vloeiend beeld te krijgen op een 144Hz monitor. 1FPS = 1Hz.

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 10-03-2016 17:40 ]

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik denk eigenlijk dat je geen idee hebt wat G-Sync is/doet?

• InfernoX
Het laat games er vloeiender uit zien. Ik zal idd in de V&A kijken. Raden jullie dan de 970 of de 390 aan voor deze build?

En is deze gekozen waterkoeler redelijk stil of is het een herriebak? Vind er weinig reviews over. Wel lees ik dat het dezelfde is als de h110i gtx.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kant en klare waterkoeling biedt weinig verschil tov goede traditionele luchtkoeling, maar kost wel meer. Beter investeer je dan in goede stille luchtkoeling, als dat belangrijk voor je is.

G- of FreeSync laten je game niet vloeiender eruit zien, zoals ik al zei, het zorgt voor een dynamische refreshrate van de monitor. Daardoor lijkt het weliswaar vloeiender, maar dat komt omdat de refreshrate van de monitor zich aanpast naar de output van de videokaart. Je hoeft dan dus niet per se de 144Hz / FPS aan te tikken op een 144Hz scherm.

Je bent dus wellicht goedkoper af, als je een 144Hz scherm koopt, zonder G- of FreeSync en vervolgens wél de 144FPS weet te halen met een Pascal GPU.

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

CptChaos schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:44:
Kant en klare waterkoeling biedt weinig verschil tov goede traditionele luchtkoeling, maar kost wel meer.
Het oogt wat mooier.. past best in dat budget en ziet er leuk uit als hij door het raampje kijkt. 115i van CM is erg goed en mooi.

pricewatch: Corsair Hydro H115i

[ Voor 26% gewijzigd door CMSTRR op 10-03-2016 18:22 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waterkoeling vraagt aan de andere kant wel meer onderhoud en ik weet niet of de topicstarter daar zoveel zin in heeft.

• InfernoX
Onderhoud is geen probleem mocht dat nodig zijn. Is dit nodig bij de AIO setjes?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bij alle waterkoelingsetjes (zowel custom als kant en klaren) zul je van tijd tot tijd wel onderhoud moeten plegen ja, zeker omdat je o.a. corrosie wel wil vermijden, denk ik zo. ;)

Ik zou daarom lekker luchtkoeling nemen. Goedkoper, koelt net zo goed en veel minder onderhoudsgevoelig.

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 10-03-2016 18:52 ]

• InfernoX
Vind persoonlijk zo'n lomp blok in je kast niet zo mooi. Denk dat ik voor de 115i ga en hem dan 1 x in de zoveel tijd voor een paar tientjes in een pc zaak laat schoonmaken.
Geheugen is verder ook niks mis mee?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zo'n 'lomp blok' zul je met waterkoeling altijd nodig zijn. Of die nou in de kast zit, of los buiten de kast zit...
Het schoonmaken an sich is de kunst niet, dat kan je makkelijk zelf, denk ik. :)

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 10-03-2016 19:14 ]

• InfernoX
Dat klopt maar hij bedekt dan niet een groot gedeelte moederbord + ram geheugen.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

InfernoX schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:10:
Vind persoonlijk zo'n lomp blok in je kast niet zo mooi. Denk dat ik voor de 115i ga en hem dan 1 x in de zoveel tijd voor een paar tientjes in een pc zaak laat schoonmaken.
Geheugen is verder ook niks mis mee?
Schoonmaken gaat echt niet verder dan eens de radiator schoonblazen met perslucht, het heet niet voor niks een "gesloten systeem", ofwel: zo gemaakt dat de gemiddelde gebruiker er jaren geen omkijken naar heeft qua vloeistof e.d.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

InfernoX schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:16:
Dat klopt maar hij bedekt dan niet een groot gedeelte moederbord + ram geheugen.
Bij sommige kasten kun je het bovenin in de kast plaatsen? :?
kuusj98 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:18:
Schoonmaken gaat echt niet verder dan eens de radiator schoonblazen met perslucht, het heet niet voor niks een "gesloten systeem", ofwel: zo gemaakt dat de gemiddelde gebruiker er jaren geen omkijken naar heeft qua vloeistof e.d.
Probleem is alleen de corrosie die ontstaat in de loop. :)

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 10-03-2016 19:22 ]

• InfernoX
CptChaos schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:20:
[...]
Bij een normaal ATX bord in de Enthoo luxe kast bedekt het niet het moederbord, is een aardig grote kast.

[ Voor 10% gewijzigd door InfernoX op 10-03-2016 19:27 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

CptChaos schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:20:
[...]
[...]
Probleem is alleen de corrosie die ontstaat in de loop. :)
Je bent echt de eerste die ik zie/hoor beweren dat een closed loop WC onderhoud nodig heeft in de graad 'alles van slangen tot blok reinigen', nogmaals, het is niet voor niks een "closed loop" c.q. niet bedoeld om open te maken. Een custom loop heeft wel nieuwe vloeistof nodig om het (half) jaar inderdaad, maar dat heet dan ook geen All-in-one loop.

OP, als je een WC wil hebben (de performance van high-end luchtkoelers daargelaten) moet je die gewoon kopen. Er zijn tien- zo niet honderdduizenden die een AIO set hebben, als er gigantische problemen zouden zijn zou dat wel aan het licht zijn gekomen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kuusj98 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:33:
Je bent echt de eerste die ik zie/hoor beweren dat een closed loop WC onderhoud nodig heeft in de graad 'alles van slangen tot blok reinigen', nogmaals, het is niet voor niks een "closed loop" c.q. niet bedoeld om open te maken. Een custom loop heeft wel nieuwe vloeistof nodig om het (half) jaar inderdaad, maar dat heet dan ook geen All-in-one loop.
Ook in "closed loops" onstaat corrosie, alleen dankzij het gesloten systeem, heeft de vloeistof geen (direct) contact met zuurstof, waardoor corrosie weliswaar een stuk minder is. Maar dat betekend niet, dat als je een "closed loop" hebt, "verlost" bent van de corrosie, het is ook dan aanwezig, alleen neemt het in veel mindere mate toe dan bij een "open loop". Ook een "custom loop" kun je dus - zeker als je het goed doet - net zo goed krijgen als een "closed loop".

Daarnaast biedt een "closed system" natuurlijk niet de garantie dat er echt niets bij kan komen. ;) Een lek is (bijvoorbeeld) zo ontstaan. ;) En natuurlijk beschermd een "closed loop" ook niet tegen verkeerd gebruik.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 10-03-2016 19:42 ]

Pagina: 1