Is Powerline een oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Momenteel heb ik internet van KPN. We zitten vrij ver van de wijkcentrale en dus is onze maximale downloadsnelheid ongeveer 17 Mbps. We hebben laatst een nieuwe router van KPN gekregen.
Ik game af en toe en dat doe ik dan graag online. Als er verder niemand thuis is dan heb ik geen last van slecht internet en haperingen, maar zodra iemand anders ook op internet gaat is het klaar: het loopt constant vast en vaak wordt ik uit de sessie gekickt.
Ik game dus op Wifi, maar ik vraag mij af of Powerline voor stabiel game-internet kan zorgen, ook als er andere mensen op internet aan het streamen zijn bijvoorbeeld.
Ik woon in een redelijk oud huis waarvan de stroomkabels ook oud zijn. Ik hoor graag wat jullie te zeggen hebben en ik zou ook graag tips en oplossingen hebben.
Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:22
Hangt natuurlijk af waar het probleem zit. Als het je internetverbinding zelf is die bij meerdere gebruikers slecht presteert, gaat het je niet helpen als je het laatste stukje (dus bij je thuis) via een andere weg verbonden bent. 17 Mbit is niet bijster veel tegenwoordig.

Als het echter een probleem met wifi-ontvangst is, zou het een ander verhaal kunnen zijn. Hoeveel ontvangst heb je via wifi?

[ Voor 6% gewijzigd door Invisible_man op 10-03-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:01

Croga

The Unreasonable Man

Gamen is, noch op Wifi, noch op powerline, echt goed te doen.

Het grote probleem met powerline is dat de latency erg hoog is (tientallen miliseconden). Daarnaast blijft Powerline altijd een stabiliteits uitdaging. In sommige huizen werkt het, in sommigen niet. Maar dat kan ook van de ene op de andere dag veranderen.

Wil je gamen? Trek dan een kabel! Serieus je enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Invisible_man net een meting gedaan op mijn telefoon en daar zegt hij 11 Mbit. Maar mijn vraag is dus ook of de slecht wordende verbinding bij 'drukte' zit in de wifi of in de router. Heeft ethernet/powerline last van veel wifi gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:13:
Invisible_man net een meting gedaan op mijn telefoon en daar zegt hij 11 Mbit. Maar mijn vraag is dus ook of de slecht wordende verbinding bij 'drukte' zit in de wifi of in de router. Heeft ethernet/powerline last van veel wifi gebruik?
Gebruik een tijdje een kabeltje, kan je gemakkelijk uitsluiten of dat het de wifi verbinding is of de internet verbinding an sich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je WiFi volzit (slecht bereik, veel verkeer etc) dan heeft je ethernet daar geen last van. Ligt het echter bij de kant van je modem (dus je internetverbinding is niet toereikend), dan maakt het weinig uit.

Hoe dan ook, voor gamen wil je gewoon bekabeld internet. Een UTP (of zelfs (S)FTP)-kabel is niet zo duur, kost even wat moeite om te leggen, maar je bent dan wel gelijk van alle gezeik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:43:
En voor mij is dat juist de enige optie die ik niet wil. Er komt sowieso geen kabel. Ik weet dat gamen dan moeilijk wordt, maar momenteel gaat het goed als er niemand thuis is. Of ik hou het bij een paar uurtjes ongeveer om de dag als het kan of ik neem powerline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Croga schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:43:
Het grote probleem met powerline is dat de latency erg hoog is (tientallen miliseconden). Daarnaast blijft Powerline altijd een stabiliteits uitdaging. In sommige huizen werkt het, in sommigen niet. Maar dat kan ook van de ene op de andere dag veranderen.

Latency op powerline is laag, bijna niet merkbaar laag (misschien 1-3ms). Ligt er misschien aan welke adapters je gebruikt en hoeveel storing er op het net zit maar naar mijn ervaring werkt het prima, áls het werkt (want powerline werkt niet overal lekker).

Kabel trekken is altijd beter inderdaad. Kost vaak veel meer moeite maar dat is het dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nooberke dat zal ik doen! En ik wist van tevoren dat velen zouden zeggen 'trek een kabel', maar dat wordt hem niet. Ik zou t graag willen en willen genieten van heerlijk internet, maar die optie is er in mijn geval gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:17:
[...]

En voor mij is dat juist de enige optie die ik niet wil. Er komt sowieso geen kabel. Ik weet dat gamen dan moeilijk wordt, maar momenteel gaat het goed als er niemand thuis is. Of ik hou het bij een paar uurtjes ongeveer om de dag als het kan of ik neem powerline.
Dan is powerline proberen de moeite, alleen is het altijd maar afwachten of dat werkt.

Maar als je het toch niet uitmaakt of iets goed werkt, waarom moeite doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:17:
[...]

En het is de enige optie die serieus wel werkt. Have fun met andere oplossingen proberen, niemand hier kan je zeggen wat wel werkt.

Ik geef de beste kansen aan je met een goed 5ghz netwerk en goede clientapparatuur. Maar mogelijk gooi je gewoon een paar honderd euro weg. Geen idee verder, succes met de frustraties en troubleshooting van alles...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
Je woont in een oud huis. Woon je in een studentenhuis toevallig? Dan is de kans groot dat huisgenoten p2p clients draaien die de upload dichtgooien.

Met standaardinstellingen van p2p programma's staan de uploadsnelheid en het maximaal aantal gelijktijdige verbindingen te hoog om met meerdere gebruikers een verbinding te delen. In dat geval moet je met je huisgenoten in gesprek om de die twee parameters lager te zetten. Zo deed ik het altijd.
Pagina: 1