Afsluiten van MBPr duurt erg lang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05
Ik heb een MacBook Pro Retina early 2015.
Sinds kort sluit deze erg langzaam af.
Als ik hem afsluit dan log hij de user netjes af en gaat afsluiten. Vervolgens begint het tandwieltje te draaien en duurt het soms meer dan 30 seconden voordat deze weg is en de toetsenbord verlichting en appel uit gaan.

SMC en PRAM heb ik al gereset, inmiddels al 40x.
Als ik opstart met CMD+V (verbose modus) en dus ook afsluit met verbose modus dan blijft ie hangen op het volgende:
AppleCamIn::systemWakeCall - messageType = 0xE0000255

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Er zitten geen apparaten (usb stick, usb hdd, muis of keyboard) aan mijn MacBook.

Disk permissions repairen en de disk zelf repairen heb ik ook gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door WRT54G op 10-03-2016 16:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 13:58
Als ik google op het bericht waar hij op blijft hangen is dat om je macbook wakker te maken om wat te doen misschien dat hij daarom niet uit gaat.

Je kan proberen hibernation uit te zetten met "sudo pmset -a standby 0" geen idee of het uit zal maken.

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Google geeft mij idd een hoop resultaten in de richting van Sleep/Hibernation.
Maar bij mij gaat het om het afsluiten.
Hibernation helemaal uitzetten lijkt me niet echt handig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:17

BCC

Misschien een domme vraag, maar waarom zet je hem uit? Dat heb ik bij mijn MBPr de afgelopen 4 jaar nog niet 1x nodig gehad :)

[ Voor 41% gewijzigd door BCC op 11-03-2016 14:41 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Omdat ik een verstokte Windows user ben die graag alles uit heeft?
Ik wist dat de vraag ging komen, aangezien het een Mac is en 90% van de Mac gebruikers vindt dat je sleep/hibernation moet gebruiken. :P
Ik wil graag 's avonds als ik klaar ben mijn computer uitzetten en wegleggen.

Neem aan dat als ik een laptop heb van +/- 2000 euro, dat ik hem gewoon kan en mag afsluiten zonder dat dat problemen geeft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Natuurlijk, maar de vraag is of hij daarvoor gebouwd is zegmaar :) Ik denk dat die 30 seconden vrij normaal is trouwens.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Was ook niet als flame bedoeld hoor. ;)
Die 30 seconden is zeker niet normaal! Sinds een tijd gebeurd dit.
Hiervoor was hij binnen 10 seconden afgesloten, van het punt dat ik op shutdown klik tot het punt dat het licht van de appel uit gaat.

Overigens is de 30 seconden dat hij blijft hangen op het draaiende tandwiel. In totaal duurt het afsluiten vaak nog langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Recent software geinstalleerd? Misschien Parallels? https://discussions.apple.com/thread/6603318?tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik had Parallels een tijd geleden erop gehad.
Deze heb ik volledig verwijderd en ook de overgebleven plist files verwijderd.

De disk permissions repairen en de disk zelf repairen heb ik ook gedaan.

[ Voor 23% gewijzigd door WRT54G op 10-03-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Iemand nog een idee...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

nWn

In Geocentric Orbit

Os x opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Wilde hem haast aanvinken als beste antwoord... Toch maar niet gedaan. 8)7
Bedankt voor je bijdrage maar die optie lijkt me geen strak plan.
Ik wil het probleem graag oplossen met mijn huidige config en niet weer van scratch beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:13
Marcel_EA schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 08:46:
Wilde hem haast aanvinken als beste antwoord... Toch maar niet gedaan. 8)7
Bedankt voor je bijdrage maar die optie lijkt me geen strak plan.
Ik wil het probleem graag oplossen met mijn huidige config en niet weer van scratch beginnen.
Als je OSX opnieuw installeert is het standaard dat hij het over de huidige installatie doet. Hij gooit (altijd backup achter de hand houden) geen gebruikers bestanden weg. Geen programma's. Alleen het OS zelf wordt opnieuw geïnstalleerd.

Je huidige config blijft dus gewoon bestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ok, daar was ik niet van op de hoogte. Weer wat geleerd! :)
Wellicht dan toch een optie. Ik ga er eens over nadenken.
Overigens zit ik nog op 10.10.5 dus misschien binnenkort eens overstappen naar 10.11.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Marcel_EA schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:32:
Ok, daar was ik niet van op de hoogte. Weer wat geleerd! :)
Wellicht dan toch een optie. Ik ga er eens over nadenken.
Overigens zit ik nog op 10.10.5 dus misschien binnenkort eens overstappen naar 10.11.x
Los van het feit dat ik vind dat je een MBP niet moet uitzetten lost dit waarschijnlijk je probleem op: https://discussions.apple.com/thread/6603318?tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Daar linkte ik toch ook al naar 😀?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Whatson schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:40:
[...]

Los van het feit dat ik vind dat je een MBP niet moet uitzetten lost dit waarschijnlijk je probleem op: https://discussions.apple.com/thread/6603318?tstart=0
Helaas is dit niet de oplossing voor mij.
Hier heb ik al naar gekeken. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 10:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Marcel_EA schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:03:
[...]

Helaas is dit niet de oplossing voor mij.
Hier heb ik al naar gekeken. :9~
Misschien overbodige vraag.. :X maar je hebt wel in al je Bibliotheken gekeken in de LaunchAgents / LaunchDemons folders ? <user>\Library + ~\Library + evt System\Library

[ Voor 21% gewijzigd door kaassouffle op 11-03-2016 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Yep, ik heb alle LaunchAgents en LaunchDaemons folders bekeken.
Tevens heb ik de System\Lib bekeken, hier staat alleen Apple stuff in.
Niks meer te vinden wat betrekking heeft op Parallels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Nouja. Dat wordt niet meer afsluiten dan dus ;-) probleem opgelost!!

Nee ff zonder gekheid. Ik herken je problemen, maar heb er nooit bij stil gestaan dat dit een probleem zou kunnen zijn. Laatste keer herstart duurde bij mij ook wat langer dan ik dacht helaas. Maar ik heb er geen moeite mee opzich. Kan het zijn dat je memory helemaal vol in gebruik is en er geswapt moet worden. Bij mij was dat de laatste keer het geval en aangezien ik ook geen diskruimte meer vrij had was dat een beetje een awkward moment voor ons beiden. Shit liep vast en ik kon er niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik heb 16GB ram (waarvan haast niks in gebruik) en nog +/- 120 (van de 256)GB vrije ruimte op mijn SSD.
Ben bang dat ik binnenkort gewoon een clean install ga doen van 10.11.x
Weer up to date en schoon. Hopelijk is alles dan weer opgelost.
In de tussentijd maar klep dicht en niet afsluiten. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door WRT54G op 11-03-2016 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Als ik echt honderd procent klaar ben met mn stage gaat er hier ook een complete wipe over het systeem.

Afsluiten duurt op een mac normaal niet zo heel lang. Paar tellen is zat. Mn mac mini doet er 5 seconden over ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-10 16:54
Bij mij duurde het ook steeds langer voordat hij echt uit was.
Laatste weken ging ie soms helemaal niet meer uit.
Bleef hij hangen met alleen mijn bureaublad in beeld...
Heb alle programma's uit Systeemvoorkeuren gehaald (Flip4Mac en Screendisplay)
Ook programma's als systemlens definitief eruit gegooid. (ik had in de loop van tijd een hele reeks grijze icoontjes naast mijn klok verzameld). Het grootste deel gebruikte ik nooit, maar draaide wel altijd op de achtergrond.

Welk programma de boosdoener was weet ik niet (heb alles tegelijk eraf gegooid), maar mijn MB start weer pijlsnel op en sluit weel heel snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:01
Al eens een scan gedaan voor adware met adware medic? Ik heb op Macs al de meest vreemde dingen zien gebeuren als dit aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Heb een scan gedaan met Adware Medic, er is niks gevonden.
Gebruik overigens ook Bitdefender voor Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Even een update voor iedereen die me heeft geholpen!

Ik heb zojuist een schone installatie gedaan van El Capitan (10.11.4) en alles werkt weer naar behoren.
Afsluiten van de MBPr is serieus 5 seconden. Vanaf het punt dat ik op shutdown klik en het punt dat de Appel verlichting en toetsenbord verlichting uitgaan. Heerlijk!

Nu is hij natuurlijk nog helemaal leeg en staan er verder geen andere apps op dan de standaard meegeleverde. Dus wellicht dat die 5 seconden wel wat langer gaan worden maar het probleem dat hij er dik 30 seconden over doet is iig weg. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:20

Quakie

quakelen

Mooi, en heb je ergens een beetje geluk ;)

Ik heb/had wat jij had ook,sinds yosemite, zo alle updates tot en met el capitan...
En bij een van de updates was het ineens weg.. geloof .2

Nu sluit El Capitan binnen 5 sec af.

En ja ik sluit hem af.. ik heb tussen de 8 a 20% batterij hit op de 24uur als ik hem laat slapen. En dat heb ik al jaren met diverse macs.. Toevallig vorige week avondje weggelegd met 13%. Ik weet het nog goed want dacht nog gaat ie het wel redden.. Dag erna dus leeg..

En ga maar googlen.. ik ben niet de enige.. ik heb geen energie om dit proberen te fixen.. aangezien installatie zelf wel goed draait. En hij nu snel opstart en afsluit heb ik er ook geen probleem mee.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Van 13% naar leeg in een nacht is veel. Houd er rekening mee dat een macook met een volle lading na 30 dagen nog steeds bruikbaar is voor enkele uren. Waarschijnlijk heb je wake from sleep aanstaan voor bepaalde programma's die periodiek dingen checken (voor mail enzo. Weet ff niet meer hoe het precies heet) en dan lijkt het erop dat de mac zichzelf niet meer naar hibernation kan krijgen. 13% is voor 1 nacht normaal geen enkel probleem. Mijn nieuwste MBA wordt met 6% nog steeds wakker en na een nachtje mis ik enkele tienden van mn accu percentage. Er klopt dus iets niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
Ik denk dat je PowerNAP bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Je moet er wel rekening mee houden dat je macbook niet kan gaan slapen als je bijvoorbeeld chrome met Whatsapp Web gebruikt. Chrome eerst afsluiten is het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:20

Quakie

quakelen

ik gebruik geen powerNAP en het is een redelijk kale machine.. zelfs als ik alle actieve programma's afsluit heb ik het nog...Bedoel je deep sleep misschien? Ik kan daar misschien weer eens naar kijken.. Volgens mij is dat onder mavericks veranderd.. Dat het langer duurt voordat ie in deep sleep gaat.. En ind misschien gaat ie van mij door iets wel helemaal niet in sleep.

Ik teken nergens meer voor

Pagina: 1