Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sony STR-DE495 + Pioneer woofer

Pagina: 1
Acties:

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-11 18:02
Hallo Tweakers,

Ik heb een aantal maanden geleden een receiver en een woofer gekocht van marktplaats.
Op een of ander manier krijg ik de woofer niet aan de praat op de woofer input.
Het gaat om een woofer van Pioneer 500watt en niet actief.
Bij de mediamarkt heb ik een zelfgemaakte tulp gekocht en de kabels samen erin gezet maar nog steeds niet....
In de optie menu is de S.W op yes en de kanaal staat ook op SW

Iemand enig idee ?

http://imgur.com/a/h9cte

[ Voor 4% gewijzigd door Kcetin1994 op 10-03-2016 15:21 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Voor zover ik even snel de handleiding las: er wordt alleen gesproken over actieve subwoofers en je moet ook geen "LARGE" frontspeakers selecteren bij bepaalde presets want dan wordt een subwoofer ook niet gebruikt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Kcetin1994
MAX3400 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:06:
Voor zover ik even snel de handleiding las: er wordt alleen gesproken over actieve subwoofers en je moet ook geen "LARGE" frontspeakers selecteren bij bepaalde presets want dan wordt een subwoofer ook niet gebruikt.
Maar de receiver maakt hem toch al active ?

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-10 13:02
Kcetin1994 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:11:
[...]

Met wat voor een kabel heb je de subwoofer aangesloten? Zoals ik het nu begrijp heb je of een tussen versterker voor de subwoofer nodig OF een andere subwoofer die wel actief is.

• Kcetin1994
BobZeegers schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:17:
[...]

Met wat voor een kabel heb je de subwoofer aangesloten? Zoals ik het nu begrijp heb je of een tussen versterker voor de subwoofer nodig OF een andere subwoofer die wel actief is.
http://imgur.com/a/h9cte ik heb hem zo aangesloten...

[ Voor 5% gewijzigd door Kcetin1994 op 10-03-2016 15:22 ]

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017
Kcetin1994 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:11:
[...]

Het verschil tussen een passieve en actieve subwoofer is dat actieve subwoofer een eigen versterker heeft.

Het signaal voor een actieve woofer heeft geen versterking.

Jouw receiver geeft, althans dat denk ik te lezen, een onversterkt signaal voor een actieve subwoofer en daar kan een passieve niets mee.

Een passieve woofer moet een versterkt signaal hebben.

Ik denk niet dat de combinatie gaat werken.

• Kcetin1994
G-bird schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:27:
[...]

Het verschil tussen een passieve en actieve subwoofer is dat actieve subwoofer een eigen versterker heeft.

Het signaal voor een actieve woofer heeft geen versterking.

Jouw receiver geeft, althans dat denk ik te lezen, een onversterkt signaal voor een actieve subwoofer en daar kan een passieve niets mee.

Een passieve woofer moet een versterkt signaal hebben.

Ik denk niet dat de combinatie gaat werken.
en als ik een kleine amp tussen de receiver en de woofer plaats ?

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-11 12:26

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Kcetin1994 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:28:
[...]

Dan werkt het! Amp maakt er namelijk een versterkt signaal van!

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

• Kcetin1994
FreeLighting schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:41:
[...]

Dan werkt het! Amp maakt er namelijk een versterkt signaal van!
Zou dit genoeg ? gewoon voor de lol

http://link.marktplaats.nl/a1015103618

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-11 12:26

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Meer als genoeg voor een fijne toevoeging van laag in je set :)

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

• Kcetin1994
FreeLighting schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:54:
[...]

Meer als genoeg voor een fijne toevoeging van laag in je set :)
Ik krijg geen een te vinden raar, alleen maar van china aliexpress etc

• G-bird
Kcetin1994 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:28:
[...]

Ik ben geen expert op dit gebied, maar wellicht zou dat kunnen werken. Ik heb verhalen wel eens gelezen over mensen die er een stereo versterker tussen zetten.

Je krijgt het wel werkend maar de specifieke versterking die een sub in het lage heeft krijg je dan niet.

Ik denk dat ik toch een losse actieve sub zou nemen. Dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Bijv magnat maakt al hele redelijke subs voor niet al te veel geld.

• Kcetin1994
G-bird schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:32:
[...]

Ik ben geen expert op dit gebied, maar wellicht zou dat kunnen werken. Ik heb verhalen wel eens gelezen over mensen die er een stereo versterker tussen zetten.

Je krijgt het wel werkend maar de specifieke versterking die een sub in het lage heeft krijg je dan niet.

Ik denk dat ik toch een losse actieve sub zou nemen. Dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Bijv magnat maakt al hele redelijke subs voor niet al te veel geld.
Ik ga nu alles bestellen totaal kom ik uit op 15eu~ van banggood amp + dc power suppy + rca > rca

• G-bird
Kcetin1994 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:21:
[...]

Ik krijg geen een te vinden raar, alleen maar van china aliexpress etc
Kan ook gewoon een stereo versterker zijn, zoals

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

• G-bird
Kcetin1994 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:35:
[...]

Ik ga nu alles bestellen totaal kom ik uit op 15eu~ van banggood amp + dc power suppy + rca > rca
Succes we horen wel of het werkt! ;)

• Kcetin1994
Maar ik heb al een stereo versterker ? sony str-de495.
Of bedoelt je versterker > versterker > woofer ?

• G-bird
Kcetin1994 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:37:
[...]

Maar ik heb al een stereo versterker ? sony str-de495.
Of bedoelt je versterker > versterker > woofer ?
Inderdaad versterker > versterker> woofer.

Die dingen van 15 Euro uit china bieden ook echt de kwaliteit die bij de prijs hoort.

Je kun tegenwoordig goedkope AA stereoversterkers op marktplaats vinden en daar heb je meer aan. Technics staat bekend om goede versterking in de lage tonen.

• Kcetin1994
G-bird schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:41:
[...]

Inderdaad versterker > versterker> woofer.

Die dingen van 15 Euro uit china bieden ook echt de kwaliteit die bij de prijs hoort.

Je kun tegenwoordig goedkope AA stereoversterkers op marktplaats vinden en daar heb je meer aan. Technics staat bekend om goede versterking in de lage tonen.
Mehh...ik heb nu geen plaats in me kamer voor nog een versterker :P ik hou het voor nu op een amp wie weet koop ik wel een car amp voor later + accu

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Kan je hem niet beter doorlussen van links en rechts? 1 kabeltje (+) van de linkervoorspeaker pakken en 1 (-) van de rechtervoorspeaker en dan luisteren of dat hard genoeg gaat voor je?

• Kcetin1994
4-systeembeheer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:56:
Kan je hem niet beter doorlussen van links en rechts? 1 kabeltje (+) van de linkervoorspeaker pakken en 1 (-) van de rechtervoorspeaker en dan luisteren of dat hard genoeg gaat voor je?
heb ik al geprobeert lukt niet :(

• 4-systeembeheer
Zo dan bedoel ik:
https://www.google.com/im...hUDYZoKHVU8C8QQMwgkKAcwBw

Jaren lang zo gedaan.. als je het dan nog echt deftig wil doen zet je er een scheidingsfilter tussen.
Zorg er voor dat je links voor en rechts voor speaker op "Large" staan.

[ Voor 19% gewijzigd door 4-systeembeheer op 10-03-2016 17:01 ]

• Kcetin1994
4-systeembeheer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:00:
Zo dan bedoel ik:
https://www.google.com/im...hUDYZoKHVU8C8QQMwgkKAcwBw

Jaren lang zo gedaan.. als je het dan nog echt deftig wil doen zet je er een scheidingsfilter tussen.
Zorg er voor dat je links voor en rechts voor speaker op "Large" staan.
Maar ik heb maar 1 coax aansluiting voor mijn woofer...niks verder, of ik moet hem gewoon rechts/links weer gaan gebruiken maar daar krijg ik ook niet teveel power mee vandaar die amp

• 4-systeembeheer
Op je foto zie ik 2 draadjes je subwoofer ingaan...
Ik weet niet of jouw versterker ook die uitgang heeft voor je links voor en rechts voor, maar als er alleen tulp uitgangen zijn, zou je gewoon 2 tulpstekkers even netjes moeten strippen.

https://www.google.com/ur...LGZw&ust=1457712367135922

edit: ik zie net dat je dat al geprobeerd had en dat je het niet hard genoeg vond gaan...
Das op zich wel raar... Bij ons rammelden de dakpannen er letterlijk af..

[ Voor 13% gewijzigd door 4-systeembeheer op 10-03-2016 17:10 ]

• Kcetin1994
4-systeembeheer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:08:
Op je foto zie ik 2 draadjes je subwoofer ingaan...
Ik weet niet of jouw versterker ook die uitgang heeft voor je links voor en rechts voor, maar als er alleen tulp uitgangen zijn, zou je gewoon 2 tulpstekkers even netjes moeten strippen.

https://www.google.com/ur...LGZw&ust=1457712367135922

edit: ik zie net dat je dat al geprobeerd had en dat je het niet hard genoeg vond gaan...
Das op zich wel raar... Bij ons rammelden de dakpannen er letterlijk af..
ja klopt dat zijn gewoon normale kabels zonder RCA.
dus je bedoelt gewoon
woofer links > links speaker
woofer rechts > rechts speaker

Edit : het was wel een harde bass maar de bass van mijn speakers maakten meer rammels dan de woofer 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Kcetin1994 op 10-03-2016 17:17 ]

• 4-systeembeheer
wat je doet is dit:
sluit je gewone speakers gewoon aan met speaker draad, dan prop je bij je linker speaker een extra draadje in de + en het andere uiteinde daarvan in je sub.
Bij je rechter speaker prop je een extra draadje in de - en het andere uiteinde daarvan in je sub.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-11 17:22
4-systeembeheer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:28:
wat je doet is dit:
sluit je gewone speakers gewoon aan met speaker draad, dan prop je bij je linker speaker een extra draadje in de + en het andere uiteinde daarvan in je sub.
Bij je rechter speaker prop je een extra draadje in de - en het andere uiteinde daarvan in je sub.
Bij veel versterkers hangt de - gewoon aan de ground van de voeding. Daarmee is wat jij doet dus gelijk aan het parallel aansluiten aan de linker speaker.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jag

Dit onderwerp is al vele malen gepasseerd :). Wat je geprobeerd hebt is een subwoofer zonder versterker (=passieve subwoofer) aan te sluiten op een onversterkte uitgang (die tulp aansluiting). Dat gaat niet werken.

Wat geopperd wordt om de sub parallel aan je linker of rechter luidsprekers aan te sluiten gaat je wel geluid geven, maar dat is ongefilterd. Dan komen er ook stemmen uit je subwoofer, wil je ook niet. Een passief wisselfilter zelf toevoegen werkt niet en is ook nog eens duur.

Kortom, twee oplossingen:
- losse versterker ertussen zoals je zelf ook al had bedacht. Bedenk wel dat auto versterkers nog een 12v voeding nodig hebben
- een actieve sub kopen

succes :)

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:18
Gewoon een oude stereotoren (met aux ingang) ertussen werkt ook, als je die nog eentje hebt. Nadeel is wel dat je dan twee volumeregelingen hebt.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Kcetin1994
Jag schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:45:
Dit onderwerp is al vele malen gepasseerd :). Wat je geprobeerd hebt is een subwoofer zonder versterker (=passieve subwoofer) aan te sluiten op een onversterkte uitgang (die tulp aansluiting). Dat gaat niet werken.

Wat geopperd wordt om de sub parallel aan je linker of rechter luidsprekers aan te sluiten gaat je wel geluid geven, maar dat is ongefilterd. Dan komen er ook stemmen uit je subwoofer, wil je ook niet. Een passief wisselfilter zelf toevoegen werkt niet en is ook nog eens duur.

Kortom, twee oplossingen:
- losse versterker ertussen zoals je zelf ook al had bedacht. Bedenk wel dat auto versterkers nog een 12v voeding nodig hebben
- een actieve sub kopen

succes :)
Bedankt voor de info,
Ja klopt ik was bij de mediamarkt en ik vroeg ze ook of ze een home amp hebben voor een paart tientjes maar helaas ;(

Ik heb gisteren deze AMP georderd die ik als het goed is volgende week krijg

http://www.banggood.com/2...r-Radio-MP3-p-914745.html

http://www.banggood.com/A...er-Converter-p-80779.html

Is dit wel de juiste voeding ? ik heb banggood al gevraagt die zeggen van wel.

• Jag
  • Nu online

Jag

Riant, 2 ampere :P. Het zal niet enorm hard gaan, zal vrij snel gaan vervormen vermoed ik. Maar ach, het gaat wel werken :).

En dan geen draadjes meer aan tulpstekkers solderen he :+ ? Met normale tulpkabel van subwoofer uitgang op versterker naar linker ingang (wit) op je nieuwe versterker. En dan vanuit linker speaker uitgang naar de sub. In je receiver front speakers op small zetten en subwoofer op yes. Succes!

• Kcetin1994
Jag schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:18:
Riant, 2 ampere :P. Het zal niet enorm hard gaan, zal vrij snel gaan vervormen vermoed ik. Maar ach, het gaat wel werken :).

En dan geen draadjes meer aan tulpstekkers solderen he :+ ? Met normale tulpkabel van subwoofer uitgang op versterker naar linker ingang (wit) op je nieuwe versterker. En dan vanuit linker speaker uitgang naar de sub. In je receiver front speakers op small zetten en subwoofer op yes. Succes!
dus : stereo tulp > amp links rechts tulp > losse kabels van amp > woofer ?

• Jag
  • Nu online

Jag

Je gebruikt maar 1 kanaal. Dus 1 tulp van subwoofer uitgang naar linker ingang, en 1 speaker kabel van linker uitgang van je nieuwe versterker naar sub

• 4-systeembeheer
Peenutzz schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 21:12:
Gewoon een oude stereotoren (met aux ingang) ertussen werkt ook, als je die nog eentje hebt. Nadeel is wel dat je dan twee volumeregelingen hebt.
Ik heb hiervoor bij de kringloopwinkel een oud cassette deck met 100w versterker ingebouwd voor e7,50 gehaald.

• Kcetin1994
Jag schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:06:
Je gebruikt maar 1 kanaal. Dus 1 tulp van subwoofer uitgang naar linker ingang, en 1 speaker kabel van linker uitgang van je nieuwe versterker naar sub
http://imgur.com/xITXwGp

Heb een plaatje gemaakt in paint :P dus het moet zo ? geen - + gebruiken van sub > amp alleen - Of +.

• Jag
  • Nu online

Jag

Nee wel + en - vanaf je nieuwe amp naar de sub. Maar er zitten uitgangen voor 2 speakers op, daarvan ga je er dus maar 1 gebruiken.

• Kcetin1994
Jag schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:54:
Nee wel + en - vanaf je nieuwe amp naar de sub. Maar er zitten uitgangen voor 2 speakers op, daarvan ga je er dus maar 1 gebruiken.
Oke dus van amp + en - naar sub + OF - , gewoon bijmekaar in 1 slot

• Jag
  • Nu online

Jag

Van amp + naar sub + idd. En maak maar een foto als je het hebt aangesloten, kunnen we met je meekijken of het goed zit :).

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Kcetin1994 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:01:
[...]

Oke dus van amp + en - naar sub + OF - , gewoon bijmekaar in 1 slot
Even voor de zekerheid: uiteraard wel de amp + op de + de sub en de amp - op de - van de sub, anders sluit je de versterker kort.

• Kcetin1994
Jag schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:12:
Van amp + naar sub + idd. En maak maar een foto als je het hebt aangesloten, kunnen we met je meekijken of het goed zit :).
U krijgt voor 21maart bericht van me terug.
de bestelling duurt nog 5-8 dage ongeveer, Maar effe wat anders ik heb denk ik een verkeerde RCA kabel besteld.

Rood-wit-geel kan ik 2 daarvan aanelkaar solderen naar de stereo hifi?

• Kcetin1994
Jag schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:12:
Inmiddels heb ik de amp + psu binnekregen,
Nou is mijn vraag ik moet ik nou 1 kanaal vanuit de receiver naar de amp gebruiken of moet ik toch weer 1 > left right gebruiken?

Verwijderd

Dit werkt toch niet man... Je subwoofer is bedoeld voor een auto met een aparte versterker.

Wat jij zoekt voor jouw versterker is een actieve subwoofer (eentje met eigen versterker).

Nu ga je 2 versterkers aan elkaar aansluiten om 1 woofer aan te sturen. Aub, wil je het goed, kijk dan naar een goede actieve subwoofer, minimaal in de 120W of hoger.

• Kcetin1994
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 02:01:
Dit werkt toch niet man... Je subwoofer is bedoeld voor een auto met een aparte versterker.

Wat jij zoekt voor jouw versterker is een actieve subwoofer (eentje met eigen versterker).

Nu ga je 2 versterkers aan elkaar aansluiten om 1 woofer aan te sturen. Aub, wil je het goed, kijk dan naar een goede actieve subwoofer, minimaal in de 120W of hoger.
Maar hoezo gaat dit niet werken dan ? ik bedoel misschien ga ik hem later in de auto verplaatsen met de zelfde combinatie..

• Jag
  • Nu online

Jag

Kcetin1994 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 01:46:
[...]

Inmiddels heb ik de amp + psu binnekregen,
Nou is mijn vraag ik moet ik nou 1 kanaal vanuit de receiver naar de amp gebruiken of moet ik toch weer 1 > left right gebruiken?
Eén kanaal!

• Kcetin1994
En we hebbe kabaal :P de buren gaan hier niet goed van worde denk ik.
wat een verschil tussen normaal en powered...Anyway bedankt iedereen voor de hulp!
Pagina: 1