Mediaplayer t.b.v. Panasonic 55CXM710

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteck
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-05 10:22
Mijn vraag
Beste Tweakers. Gezien het smart gedeelte van de Panasonic ronduit bagger is, en er geen native Plex app beschikbaar is, ben ik op zoek naar een device die enkel de taak van Netflix en Plex op zich neemt via het bekabelde netwerk. De wens is wel dat deze 4K content van Netflix goed afspeelt. Tevens betaal ik liever net iets meer voor een snellere bediening dan een traag en storingsgevoelig device. Ik weet niet of het mogelijk is dit device te koppelen aan de TV waardoor deze slechts met de hoofdafstandsbediening te besturen is.

Wensen Mediaplayer:
- Plex App
- Netflix App (4K)
- Liefst bestuurbaar middels de hoofdafstandbediening van de Panasonic (logitech harmony komt later)

Relevante software en hardware die ik gebruik
TV: Panasonic 55CXM710

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik spit al een tijd de topics door, echter worden hier zoveel verschillende opties gegeven, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik was zelf aan het kijken naar een Shield TV - echter ontvang ik graag wat alternatieve mogelijkheden.

Indien mensen uit eigen ervaring, en met soortgelijke wensen, aan kunnen geven welk product ze gebruiken dan zal mij dit goed op weg helpen!

Alvast bedankt,
Thomas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ben zelf geen Netflix gebruiker maar als ik op hun site kijk, lijken je opties zeer beperkt:
https://help.netflix.com/...ten-streamen-in-ultra-hd-

Verder een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je zou ook kunnen kijken naar een Intel nuc5i5ryk bijvoorbeeld; die zou 60Hz op 4K moeten kunnen afspelen. Anders dan Netflix en Plex, zou je er ook een OS met een GUI op kunnen zetten (Ubuntu of Windows) en dan andere applicaties erop hebben of simpele games.

Voor wat betreft Plex; ik lees/hoor dat je een transcode uitvoert vanaf een NAS/server in jouw netwerk? Dan zou je Kodi ook kunnen installeren en ben je van Plex af voor afspelen naar (uiteindelijk) je TV.

/edit: na nazoeken lijkt het erop dat de "gewone" app voor Netflix geen 4K doet op Windows? Of kijk ik nu verkeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 10-03-2016 14:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteck
MAX3400 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:48:
Je zou ook kunnen kijken naar een Intel nuc5i5ryk bijvoorbeeld; die zou 60Hz op 4K moeten kunnen afspelen. Anders dan Netflix en Plex, zou je er ook een OS met een GUI op kunnen zetten (Ubuntu of Windows) en dan andere applicaties erop hebben of simpele games.

Voor wat betreft Plex; ik lees/hoor dat je een transcode uitvoert vanaf een NAS/server in jouw netwerk? Dan zou je Kodi ook kunnen installeren en ben je van Plex af voor afspelen naar (uiteindelijk) je TV.

/edit: na nazoeken lijkt het erop dat de "gewone" app voor Netflix geen 4K doet op Windows? Of kijk ik nu verkeerd?
Ik heb zelf lokaal niks aan content staan, ik gebruik Plex om te streamen vanaf andere servers (kameraden). Momenteel gebruik ik de native Netflix app op de Panasonic (valt geregeld uit vanwege de brakke Panasonic servers) en Plex via de telefoon naar de Chromecast. Echter wil ik dit gewoon eenvoudig via bv. een mediaplayer / android stick in de TV kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reteck
S1NN3D schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:42:
Ben zelf geen Netflix gebruiker maar als ik op hun site kijk, lijken je opties zeer beperkt:
https://help.netflix.com/...ten-streamen-in-ultra-hd-

Verder een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.
Kijk eens aan, bedankt voor de verplaatsing en voor de link - daar had ik nog niet eens aan gedacht om te kijken. :)