Audio pc ter vervanging van squeezebox transporter

Pagina: 1
Acties:

• pcmulder
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-11 19:11
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is dat het een audio pc word voor mijn vader. Ter vervanging van een squeezebox transporter.

Onlangs heeft hij Spotify ontdekt en wilt hij de GUI van spotify gebruiken om muziek af te spelen i.p.v. de omslachtige plugin van de squeezebox zelf.

De geluidskaart word een Essence One MKII.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en hdmi monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100T Boxed€ 125,95€ 125,95
1ASRock H110M-ITX/ac€ 82,95€ 82,95
1Streacom F1CWS Evo Zwart€ 75,48€ 75,48
1Noctua NH-L9i€ 39,40€ 39,40
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 32,62€ 32,62
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 41,95€ 41,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 398,35

Het zijn voornamelijk nieuwe generatie onderdelen. Hier hoeft niet op bespaard te worden.

De 120gb ssd zou meer dan genoeg moeten zijn omdat er voornamelijk gestreamd gaat worden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst passieve koeling maar ik weet niet hoe haalbaar dat is. Voor nu heb ik een relatief stille noctua koeler toegevoegd aan de lijst. Draadloze verbinding is een must, daarom de mobo inclusief wifi.

Mijn vader heeft zijn oog laten vallen op de case in het lijstje, dus dat is een must.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over de build.

Hoeveel watt moet de pico psu worden? Aan online calculators heb ik niets want ik zie adviezen die tussen de 60 en 120 watt schommelen.

Is een m.2 ssd misschien handiger? Zo ja waarom en welke?

Zijn er dingen die niet aan de build kloppen?

Het idee is dat de pc voornamelijk via Teamviewer of Microsoft Remote Desktop bestuurd gaat worden. Heeft iemand een beter idee?

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Wat betreft de besturing van de pc: Ik ben zelf bezig om mijn squeezebox touch te vervangen door een dedicated pc. Ik ga daar ubuntu opzetten en kodi als als afspeelsoftware. Kodi heeft ook een plugin voor spotify, en kodi kun je besturen middels een app op je tablet of smartphone.

Ik ben op het moment bezig om met een oude laptop te kijken of Ubuntu- Kodi- remote app goed samenwerken en als dat inderdaad zo is ga ik een klein htcp' tje samenstellen als finale versie.

Eerste indruk van je hardware is dat die redelijk overpowered is, zeker als je alleen muziek ermee wilt afspelen. Zelf zal ik een (wat ouder) htpc advies van de buren gebruiken als basis en als ik zo ver ben kijken hoe ik die upgrade naar modernere hardware.
http://nl.hardware.info/p...eater-pc---september-2015