Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling is dat het een audio pc word voor mijn vader. Ter vervanging van een squeezebox transporter.
Onlangs heeft hij Spotify ontdekt en wilt hij de GUI van spotify gebruiken om muziek af te spelen i.p.v. de omslachtige plugin van de squeezebox zelf.
De geluidskaart word een Essence One MKII.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en hdmi monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het zijn voornamelijk nieuwe generatie onderdelen. Hier hoeft niet op bespaard te worden.
De 120gb ssd zou meer dan genoeg moeten zijn omdat er voornamelijk gestreamd gaat worden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst passieve koeling maar ik weet niet hoe haalbaar dat is. Voor nu heb ik een relatief stille noctua koeler toegevoegd aan de lijst. Draadloze verbinding is een must, daarom de mobo inclusief wifi.
Mijn vader heeft zijn oog laten vallen op de case in het lijstje, dus dat is een must.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over de build.
Hoeveel watt moet de pico psu worden? Aan online calculators heb ik niets want ik zie adviezen die tussen de 60 en 120 watt schommelen.
Is een m.2 ssd misschien handiger? Zo ja waarom en welke?
Zijn er dingen die niet aan de build kloppen?
Het idee is dat de pc voornamelijk via Teamviewer of Microsoft Remote Desktop bestuurd gaat worden. Heeft iemand een beter idee?
De bedoeling is dat het een audio pc word voor mijn vader. Ter vervanging van een squeezebox transporter.
Onlangs heeft hij Spotify ontdekt en wilt hij de GUI van spotify gebruiken om muziek af te spelen i.p.v. de omslachtige plugin van de squeezebox zelf.
De geluidskaart word een Essence One MKII.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en hdmi monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100T Boxed | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | ASRock H110M-ITX/ac | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Streacom F1CWS Evo Zwart | € 75,48 | € 75,48 |
| 1 | Noctua NH-L9i | € 39,40 | € 39,40 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 32,62 | € 32,62 |
| 1 | Kingston SSDNow V300 120GB | € 41,95 | € 41,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 398,35 | |
Het zijn voornamelijk nieuwe generatie onderdelen. Hier hoeft niet op bespaard te worden.
De 120gb ssd zou meer dan genoeg moeten zijn omdat er voornamelijk gestreamd gaat worden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst passieve koeling maar ik weet niet hoe haalbaar dat is. Voor nu heb ik een relatief stille noctua koeler toegevoegd aan de lijst. Draadloze verbinding is een must, daarom de mobo inclusief wifi.
Mijn vader heeft zijn oog laten vallen op de case in het lijstje, dus dat is een must.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over de build.
Hoeveel watt moet de pico psu worden? Aan online calculators heb ik niets want ik zie adviezen die tussen de 60 en 120 watt schommelen.
Is een m.2 ssd misschien handiger? Zo ja waarom en welke?
Zijn er dingen die niet aan de build kloppen?
Het idee is dat de pc voornamelijk via Teamviewer of Microsoft Remote Desktop bestuurd gaat worden. Heeft iemand een beter idee?