Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Interactieve TV + WIFI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• joey.kuiper
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-12-2020
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met mijn netwerk ivm Interactieve TV van Tele2 en WIFI.
Ik ben pas verhuisd en ik heb Interactieve TV en internet via Tele2
Ik had alles aangesloten en alles werkte wel maar mijn WIFI was langzaam met als gevolg dat de HD content die ik via Plex stream van mijn iMac naar mijn LG tv, heel erg haperde.

Zonder echt onderzocht te hebben hoe ik dit moest fixen heb ik dus gisteren een nieuwe router gekocht (TP-Link Archer C2). Ik heb deze aangesloten op de ethernet aansluiting in de woonkamer en het kastje voor de ITV op de router.
Mijn WIFI werkt nu goed en ook Plex hapert niet meer. Alleen doet de ITV het niet meer. Er staat dan dat er geen verbinding met de modem is.

Verder heb ik geprobeerd om het kastje voor de ITV op de tweede (RJ45) aansluiting in de woonkamer aan te sluiten maar volgens mij is die inactief (werkt namelijk ook niet als ik de router daarop aansluit) Vreemd , waarom zijn er dan twee aansluitingen vraag ik me af?

Ik heb net wel een en ander gelezen over access point/switches/powerlines maar daar snap ik niet veel van :/

Wat is nu de beste oplossing voor mij?
Thnx

Alle reacties

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-11 08:24
Alleen "aansluiten" is niet altijd genoeg, wat kan/heb je ingesteld op itv ?

Verwijderd

Zet je kastje voor ITV weer op de poort van je Tele21 modem terug, daar waar het werkte. Je TP-Link router zet je op een andere poort op je modem.

Controleer of daar goed internet werkt, door tijdelijk een laptop op die poort aan te sluiten. Ga naar speedtest.net, en check of je genoeg snelheid haalt.

Als dat werkt, dan sluit je de TP-Link op DIE poort aan.

vergeet niet de WiFi op je Tele2 modem uit te zetten, aangezien je TP Link nu de WiFi verzorgt.

Klaar.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Je dient van je nieuw aangekochte router de dhcp server uit te zetten, Het apparaat een ip adres te geven in de range van je modem, en de netwerkapparaten op de lan aansluitingen te plaatsen. De wan poort niet gebruiken

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• joey.kuiper
OK Thnx ga ik proberen

• joey.kuiper
Ik heb geprobeerd om de TP router bij de modem te zetten in de meterkast maar de verbinding is niet goed. Mijn Plex streams haperen weer. Ik moet de TP router toch in de woonkamer neerzetten. Ik ga proberen wat shure-fan aangaf.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Jammer dat Tele2 blijkbaar nog geen Routed IPTV doet, dan had je TV gewoon gewerkt via de TP-Link.

Ik heb dit bij Telfort sinds kort wel werkend. M'n IPTV-box moest eerst op een specifieke switchpoort op het modem, tegenwoordig kan ik hem gewoon op een random poort inprikken of er nog een extra switch tussen zetten.

• joey.kuiper
Ik heb geprobeerd wat shure-fan zei maar het lukt niet. Mijn ITV kan geen zenders vinden. Ik weet trouwens ook niet of ik het goed heb gedaan want het is niet echt een stap voor stap handleiding...
Iemand nog ideeen?

• joey.kuiper
Het is inmiddels gelukt om Interactieve TV en een sterk WIFI signaal te krijgen via mijn TP router. Het kan dus wel!
Ik heb mijn TP router als een access point ingesteld en dan lukt het wel. Ik denk dat shure-fan dit bedoelde.
Je kan googlen hoe je je router kan omzetten in een access point. Dan kun je vrij eenvoudig een stappenplan vinden.
Bedankt voor de reacties.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Jep, dat bedoelde ik idd, veel plezier ermee

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1