Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-08 07:15

eazyq

we blijven strijden

Topicstarter
Ik zoek een?
Groot toestel,van minimaal 5,5"vanwege mijn grote jatten.Begon ooit met de Samsung Note en dat beviel qua grootte zeer goed. Heb nu een Lumia 1520 die is qua grootte ideaal.

Wat is je budget?
Niet echt van toepassing aangezien ik het contract ga verlengen. Maar een telefoon van rond 600/800 euro zou moeten lukken.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, appen, surfen, FB, navigatie, foto's maken binnen en buiten, geen pro maar gewoon, bijv mijn kinderen, Hoef ze niet te bewerken, dat is aan mij niet besteed.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb zelf al een vergelijk gedaan hier, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips.
Mijn shortlist tot nu toe:
Samsung Galaxy S7 32GB (evt Edge)
Huawei Mate 8 3GB ram, 32GB
Sony Xperia Z5 Premium
LG V10
Elk toestel heeft weer zijn eigen ding, welke zouden jullie mij aanraden en waarom?
Uiteraard zijn alternatieven ook welkom.

- Iemand ervaring met het beeld van Sony, is dit echt zichtbaar beter dan een FullHD scherm?
- Iemand ervaring met de snelheid van de LG V10?
]
Neig zelf naar de Huawei Mate 8 maar die heeft juist het minste scherm en een "afwijkende" CPU. Heeft er iemand al ervaring met dit toestel?

Edit:

Uiteraard blijf ik zelf ook wel actief bezig met het lezen/bekijken van reviews en informatie inwinnen en mijn shortlist is daarom ook al iets aangepast (zal nog wel 1 of 2 keer gebeuren)
1 - Samsung S7 Edge
2 - LG V10
3 - Sony Experia Z5 Premium

Keuze 1, ik had al eens de Note 1 gehad en datgene waar ik meeste problemen mee had was de touchwiz en KIES zooi van Samsung zelf. Dit is inmiddels grotendeels verholpen en gezien de maat, batterij en amoled scherm met verbeterde edge apps lijkt mij dit wel een zeer goed toestel. Ook gefreubeld met de S6 Edge en dat was eigenlijk een zeer aangenaam toestel.

Keuze 2, Ik vind het design van LG mooi, plus ik heb een zwak voor underdog's. En dat is de V10 zeker. Plus dat de batterij het redelijk volhoudt (ruime dag). Maar deze underdog moet het vooral hebben van zijn camera opties en die gebruik ik dus eigenlijk nooit. Vandaar de twijfel.

Keuze 3 Sony Experia series hebben ook een mooi strak design, maar de verkrijgbaarheid van de Z5 premium is minimaal en ik hoor/lees toch best vaak dat de batterij het maar net een dag volhoudt bij regelmatig gebruik.

Maar waarom is de Huawei Mate 8 dan afgevallen? Ten eerste de EMUI, nu gezien en dat is echt niet wat ik wil. Ten tweede toch de mindere resolutie en nu ik er een aantal reviews van gezien/gelezen heb en hem in mijn handen heb gehad toch allemaal net niet. Mooi toestel, goede specs maar het is het allemaal net niet voor mij persoonlijk.
.

[ Voor 36% gewijzigd door eazyq op 10-03-2016 21:07 ]

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:52

KrazyJay

Aangezien je nu de 1520 hebt, is de 950XL niets voor je? Het scherm is wat groter, maar het totaal aan behuizing is wat kleiner dan de 1520.

[ Voor 4% gewijzigd door KrazyJay op 10-03-2016 11:16 ]

Verwijderd

iPhone 6s groot scherm, snel, ligt fijn in de hand. O-)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2016 11:22 ]

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 17:57

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:21:
iPhone 6s groot scherm, snel, ligt fijn in de hand. O-)
iPhone 6s plus dan. Die heeft een 5,5 " scherm. ;)

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

eazyq schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:14:
[b]Ik zoek een Groot toestel,van minimaal 5,5"vanwege mijn grote jatten.
iPhone 6s plus dan. Die heeft een 5,5 " scherm. ;)

:+

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Topicstarter
IPhone is Niet mijn ding. Heb er een van de zaak en ik vind het echt niets. 950xl dacht ik ook aan maar de ondersteuning van Windows Phone zuigt. Veel apps werken niet meer op Windows Phone 10 (had insiders preview op de 1520) en die worden ook niet meer ondersteund, ook niet vanuit de ontwikkelaars. Voor mij dus geen Windows Phone meer helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door eazyq op 10-03-2016 12:50 . Reden: typos ]

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Nexus 6P?
5,7'' inch scherm, stock rom, prima toestel om weer 2 jaar mee vooruit te kunnen

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Topicstarter
Nexus 6p valt af door het ontbreken van een sdhc slot

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
S7 Edge blijft dan over denk ik.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:52

KrazyJay

eazyq schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:29:
[...]
Veel apps werken niet meer op Windows Phone 10 (had insiders preview op de 1520) en die worden ook niet meer ondersteund, ook niet vanuit de ontwikkelaars. Voor mij dus geen Windows Phone meer helaas.
Ergens heb je wel een punt, maar ik vermoed zelf dat de ondersteuning met W10m alleen maar beter gaat worden met die universal apps. Het zal iets van langere adem zijn dan met Android, want daar is het allemaal al, maar 700 Euro voor een S7 Edge of zo kan ik niet begrijpen wetende dat er maar een paar jaar updates voor komen en het dan gewoon stopt. Dat is wel iets waar W10 en Apple veel beter in scoren. :*)

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Topicstarter
@krazyjay dat vermoeden heb ik dus niet meer. Bv de fb app zuigt zwaar onder 10 en de ing app werkt gewoon niet meer en zal volgens ing ook niet met bijgewerkt worden. Continuum zou ook voor de 1520 komen en is afgeblazen. Er wordt steeds meer afgeblazen door Microsoft en dat is heel zonde. Daarom heb ik er ook een hard hoofd in dat ook de nieuwe universele apps niet gaat worden omdat het voor Microsoft niet snel genoeg gaat. Beetje kip en ei verhaal.

[ Voor 0% gewijzigd door eazyq op 10-03-2016 21:01 . Reden: typos ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Ik heb de Huawei Mate 8. Ondanks slechts full HD valt het me niet tegen. En ja ik kan vergelijken, had hiervoor een Samsung Galaxy S6 Edge. Heb ook nog een paar dagen een Motorola X Style gehad.

Let op, staar je bij de Sony Z5 Premium niet blind op het 4K scherm, die slurpt accu en ik twijfel of je er veel aan hebt op dat kleine formaat.
Die V10 van LG, die heb ik nooit begrepen maar dat is mijn mening.

Persoonlijk vind ik de Samsung S7 en de Huawei Mate 8 de mooiste toestellen uit je startpost, ze zijn ook zeker de snelste toestellen uit je startpost (hoewel je in de praktijk denk ik niet zo super veel merkt van de snelste SoC's vs die die er net onder presteren)

[ Voor 4% gewijzigd door Gadgeteer op 11-03-2016 15:13 ]

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Topicstarter
Dank. Hoe bevalt de emui van de mate 8?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Ga lekker voor de S7 Edge. Je weet waar je aan toe bent met Samsung, je vindt het toestel mooi. Je krijgt de komende 2 jaar updates. Accesoires zijn er zat want veel verkocht. Je hebt draadloos opladen. Al met al prima toestel uit je reeks.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt ook ervoor kiezen je contract om te zetten naar sim only, als je nu toch tevreden bent met de telefoon die je hebt? Scheelt je de nodige euro's per maand ook. :)

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 18:35
Over het scherm van de z5 premium: Hij rendered alles in 1080p, alleen in de eigen sony apps schakelt die over naar 4k.

Ik zou voor de s7 gaan, van alle toetstellen op je lijstje de beste in alles. Je zou ook nog kunnen denken aan een Nexus 6P. Heb je stock android plus updates zodra ze uitkomen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

eazyq schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:55:
@krazyjay dat vermoeden heb ik dus niet meer. Bv de fb app zuigt zwaar onder 10 en de ing app werkt gewoon niet meer en zal volgens ing ook niet met bijgewerkt worden. Continuum zou ook voor de 1520 komen en is afgeblazen. Er wordt steeds meer afgeblazen door Microsoft en dat is heel zonde. Daarom heb ik er ook een hard hoofd in dat ook de nieuwe universele apps niet gaat worden omdat het voor Microsoft niet snel genoeg gaat. Beetje kip en ei verhaal.
Dat van de ING app is heel raar, want bij op mijn 950 doet hij het gewoon.

Dat Continuum niet naar de 1520 komt is geen verrassing, omdat je gewoon serieuze hardware nodig hebt, en hoewel een 1520 nog steeds leuk is, zal ie denk ik niet genoeg power hebben.

Vergeleken met Windows Mobile vind ik de Touchwiz van Samsung echt dramatisch, stock Android gaat nog redelijk, maarja, ik begrijp wel waarom een Nexus niks voor je is.

Wellicht nog even wachten op wat nog meer uitkomt?

People as things, that’s where it starts.

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Topicstarter
@swhnld, daar twijfel ik nu dus ook sterk over.
@CptChaos, kan maar de kosten zijn geen probleem en toch weer een leuk toestel voor mij en dan kan de 1520 naar een van de kinderen die waar weer heel blij van wordt.
@lekozz, dat is info waar ik wat aan heb over die Z5, UHD scherm is leuk maar alleen voor de Sony Apps dus.
@RobinHood, op de note 1 vond ik de touchwiz echt dramatisch en dat gedoe met KIES was een ramp. Die had ik dus al vrij snel geroot met een customrom (slimkat geloof ik) en dat werkte prima. Maar op die S6 viel het mij enorm mee met de touchwiz. Android is volwassen geworden en Samsung ook.
Maar van die ING app, mij werd verteld (ongeveer 6 maanden geleden) dat die niet ondersteund zou worden. Op mijn windows 10 deed hij het in ieder geval niet meer, wellicht dat er naar aanleiding van klachten een andere/betere windows 10 (met ondersteuning voor 8.1 apps) op de 950 terecht is gekomen.

En wachten tot er meer uitkomt, tsja, dan blijf je wachten, er komt altijd wel weer iets nieuws, iets snellers, iets mooiers, iets beters. Soms moet je gewoon een knoop doorhakken en na bijna 2 jaar de 1520 wil ik toch iets anders, iets nieuws ;-).

Shortlist nu dan:
Samsung S7 Edge
.........
tsja dat was het dan eigenlijk wel ben ik bang voor, een keuze die eigenlijk redelijk voor de hand lag maar toch, nu onderbouwd. Iedereen beadnkt voor de in put en mocht er toch nog iemand zijn die een alternatief heeft, ik hou mij aanbevolen.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 18:35
Geen nexus 6p dus? ;)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Topicstarter
Lekozz nee want die heeft geen sdhc slot. Anders had het zeker het overwegen waard geweest.

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Topicstarter
Allen, nogmaals bedankt voor de adviezen, als het goed is krijg ik vandaag de S7 Edge Gold thuisbezorgd.

Topic mag van mij op slot.

Pagina: 1