Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor citrix thuiswerk op 30" scherm

Pagina: 1
Acties:

• Frubelaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
Ik wil graag advies voor een kennis met een vrij klein budget. Haar eisen zijn:

a] Een laptop voor standaard prive dingen. Beetje surfen, YouTube, foto kijken en soms een briefje typen. Minimale CPU eisen dus.

b] Voorkeur gaat uit naar 17" maar 15" is 'onderhandelbaar'. Redelijk veel opslagruimte voor de eindeloze hoeveelheid vakantiefoto's en filmpjes.

c] De laptop wordt gebruikt voor telewerk met Citrix. Geen zware programma's want die draaien op de server v/h kantoor.

Allemaal erg standaard. Het probleem is dat de laptop voor het kantoorwerk op een 30" scherm aangesloten moet worden. Dat is een keiharde eis. Minimale resolutie 1920x1200. Ook dat is eis.
De meeste laptops in haar prijsklasse (e700) zijn 1920x1080.

Kan een laptop een hogere resolutie naar de HDMI poort sturen dan max resolutie v/h laptopscherm?
Dat zou de keuze namelijk veel simpeler maken omdat een 1920x1080 resolutie voor het laptopscherm wel acceptabel is.

Samengevat zoekt ze:
- Laptop met minimaal 1920x1200 output op de HDMI poort.
- Minimale schermresolutie v/d laptop 1920x1080 (edit)
- 15" maar een sterke voorkeur voor 17"
- Een i5 is ruim voldoende. Waarschijnlijk volstaat een i3 ook prima.
- Windows 7 of hoger
- Ongeveer e700
- Gewicht is niet erg belangrijk.
- Ze weet vrijwel niets van computers mar toch heeft ze een (lichte) voorkeur voor Toshiba. Ik geef deze info omdat het in dit bericht hoort te staan volgens de regel. Gewoon negeren als je minder dan 10 laptops kunt adviseren :-)

Bedankt voor het meedenken!

[ Voor 0% gewijzigd door Frubelaar op 10-03-2016 09:42 . Reden: 1920x1200 --> 1920x1080 ]

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20
Een laptop kan zeker een hogere resolutie aansturen via hdmi. Dit is gewoon op te zoeken. In mijn eigen laptop zit een Nvidia kaartje en die kan nog hoger dan 1920x1200 terwijl het scherm maar 1366x786 is.

[ Voor 27% gewijzigd door DJ-Promo op 10-03-2016 08:29 ]

• Frubelaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2020
Goed nieuws!
Ik heb die info gezocht maar niet gevonden. Maar dat was maar van een paar laptops.
Is het een 'regel' of leggen sommige fabrikanten beperkingen op. Bv via drivers?

Als ik zo vrij mag zijn; welke merk/type laptop gebruik je?

[ Voor 14% gewijzigd door Frubelaar op 10-03-2016 09:50 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Frubelaar schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:44:
Goed nieuws!
Ik heb die info gezocht maar niet gevonden. Maar dat was maar van een paar laptops.
Is het een 'regel' of leggen sommige fabrikanten beperkingen op. Bv via drivers?
Voor zover ik weet zit er geen beperking op van de fabrikanten. Het is echter wel verstandig om te kijken wat de maximale output is via hdmi of de maximale output die de videokaart kan uitsturen.

Mijn Asus T100 bijvoorbeeld heeft een 1366x768 scherm, maar stuurt probleemloos 1080p uit naar mijn scherm. Je moet het dan echter wel instellen op 'Uitbreiden' of 'Alleen op projector'. Als er gekozen wordt voor 'Dupliceren', wordt de resolutie van het beeldscherm gepakt.

Zie bijvoorbeeld deze specificaties voor recente Intel graphics. Onder het kopje 'Display and Audio Features Comparison' staan de resoluties vermeld.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:08

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Dit is bij geen enkele huidige laptop een probleem. Zowel bij de Nvidia, AMD of Intel iGPU's.
HDMI is voor zover standaard geworden. Mocht het 30 inch scherm echter VGA/D-sub aansluiting hebben dan moet je per laptop wel even specifiek kijken.

Verder zou ik naar een systeem kijken waar een SSD in zit, of in ieder geval de mogelijkheid is om een SSD bij te plaatsen. Een combi is natuurlijk het meest handig omdat je snelheid aan opslaghoeveelheid koppelt. Vooral met het oog op de opslag van vakantiekiekjes / filmpjes.

I3 / I5 maakt dan volgens mij wat minder uit. Al zou ik voor een budget van 700 euro wel mikken op een I5 uit de laatste serie (meest toekomstbestendig).