Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Plek tekort ; toch desktop willen bouwen!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.718 views

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:54
Dit gaat een beetje een afwijkende topic worden. Ik ga jullie niet vragen voor componenten advies; daar kom ik zelf wel uit. Ik wil dolgraag weer gewoon gamen op een desktop. Nu mijn probleem; hier is eigenlijk geen ruimte voor en gamen op mijn 48 inch vind ik geen optie. Het grootste probleem is niet het kastje. Die kan ik eventueel wel op mooi opberg niveau bouwen. De desktop moet namelijk tijdens etenstijd verplaatst kunnen worden. Ik maak me meer zorgen over een monitor. Zijn/bestaan er opvouwbare monitors? Een van de tweakers een dergelijk ruimte (lees:vriendin) probleem? Hoe heb je dit opgelost?
Ben benieuwd!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beugeltje aan de muur, zodat je hem weg kan draaien/klappen/vouwen?

Volgens mij kun je ook in dit topic wel wat eigen inzet tonen, hoor ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Beugel aan de muur, of monitor in een kastje, of VR headset, of gamen op een kleiner draagbaar scherm, of projector, of laptopscherm met video in.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:52
Laptop? Dan heb je geen super groot scherm maar je kunt gewoon dichterbij zitten :)

• WouterL
Room42 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 00:54:
Beugeltje aan de muur, zodat je hem weg kan draaien/klappen/vouwen?

Volgens mij kun je ook in dit topic wel wat eigen inzet tonen, hoor ;)
Zulke oplossingen wil ik het liefst voorkomen omdat ik dan ruzie krijg met de vrouw :p ben een beetje gaan zoeken maar kon zo direct niet iets vinden wat betreft schermen die je makkelijk weer kan opbergen (bijvoorbeeld met opvouwbare standaard. Wat inzet betreft; ik ben benieuwd hoe jullie dergelijke problematiek hebben opgelost. Dwz er is geen hapklare oplossing die ik van jullie verwacht :) Een projector is geen optie ; er valt ontzettend veel licht bij ons naar binnen en een laptop probeer ik juist te mijden.

• mitsumark
Ik had de mazzel dat ik begon met een 2x1m bureau met 3 schermen.
Heb het bureau kleiner gemaakt en 1 grote monitor gekocht :) Daar heeft ze maar mee te leren leven (ze snapt zelf ook dat een mancave een verdieping hoger ervoor zorgt dat we elkaar nooit meer zien of spreken :P)

Ontopic:
Misschien een stuk van het tafelblad opklapbaar maken en dan de monitor er dus onder hangen?
Aan een willekeurige monitor met vesa mount kun je ook een handvat/beugel maken natuurlijk, maar waar zet je hem dan neer?

Ik heb ook wel eens gezien dat je een soort van 'kastje' aan de muur maakt en wanneer je het deurtje dicht doet dat er dan gewoon een schilderij hangt (daar zijn miljoenen mogelijkheden mee te bedenken).

Je hebt tegenwoordig ook aardige oplossingen voor wireless display, al weet ik niet hoeveel lag dat oplevert icm gaming (op het werk met presentaties gaat het prima).
Dan zit je ook niet meer met kabels te klungelen (moet natuurlijk wel een vaste kabel voor stroomtoevoer).

Voor lanparties wordt ook wel eens een flightcase/suitcase pc gemaakt, dan komt het scherm in de deksel (soort van grote zelfgebouwde laptop met desktop onderdelen).

[ Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 10-03-2016 01:38 ]

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:41
Je hebt systemen die een tv of monitor omhoog en omlaag laten gaan. Daarmee kun je je monitor uit een kast laten komen.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-11 17:02
Is het een ruimte probleem of wilt je vriendin het niet in huis hebben?

Als het 't laatste is zou ik gewoon je vriendin overtuigen, het is' jullie' huis dus als jij een bepaalde hobby hebt moet dat toch wel kunnen?

• WouterL
Nee het is echt een ruimte probleem. De pc moet dan op de eettafel:p dus het liefst zoek ik een oplossing waarbij ik het zooitje ook zo weer kan opruimen.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat verwacht je nu? een magisch antwoord? als je geen laptop wilt, maar perse een desktop, kun je kijken naar een all in one, maar ook die nemen ruimte in beslag, maar dat had je zelf ook kunnen bedenken. Nog steeds een probleem? tja, wat wil je dan horen?....

[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 10-03-2016 12:22 ]

39

• OkkeB
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-11 14:22
Je kan proberen zelf iets te bouwen. Als je zelf een tafel met ingebouwde pc maakt kan je hem zo aanpassen als je zelf wilt. Moet je wel een beetje handig voor zijn.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-11 17:02
Wouter lucassen schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:11:
Nee het is echt een ruimte probleem. De pc moet dan op de eettafel:p dus het liefst zoek ik een oplossing waarbij ik het zooitje ook zo weer kan opruimen.
Dat hoeft toch geen probleem te zijn? Als je gewoon een mooie monitor neemt dan kan je die gewoon aan de kant schuiven ofzo.

En anders zou ik toch voor een laptop gaan. Echt een andere optie is er niet.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

je hebt USB powered draagbare schermen van Gechic (bijv) die sluit je aan met HDMI en USB, ik heb er zelf 1 met 1366x786, maar ze zijn er ook met hogere resoluties.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:32
Ik zou je probleemomschrijving in de startpost ook wat duidelijker zetten:

- je hebt weinig ruimte in huis maar wil wel op een desktop gamen, toch?

Waarom wil je geen laptop? die zijn juist geschikt om te gebruiken en daarna weer op te klappen en in een laatje te leggen

Waarom niet gamen op je 48 inch scherm met een desktop erachter/naast?

• RuttoG
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-11 14:14
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w1KhPPw.jpg

Dit heb ik 2 maanden terug gemaakt voor hetzelfde probleem :) Kan waarschijnlijk handiger maar heb echt 2 linker handen :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:17
Wat is nou echt het probleem?

De afgelopen week moest ik toevallig een tweetal PCs assemleren en thuiswerken. Daarvoor had ik even een scherm van zolder gepakt die ik per keer dat ik er mee bezig ging op de eetkamer tafel zette, 2 kabels aansluiten en gaan... Daarna omgekeerd en scherm opgeborgen waar hij niet in de weg staat (gangkast bv).

• WouterL
RuttoG schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:27:
[afbeelding]

Dit heb ik 2 maanden terug gemaakt voor hetzelfde probleem :) Kan waarschijnlijk handiger maar heb echt 2 linker handen :)
Haha erg creatief. :p ben helaas zelf ook niet zo fantastisch handig.
Ik zou t overigens ontzettend op prijs stellen om posts als wat verwacht je nou of wat is het probleem achter wege te laten ;) ik verwacht geen magische oplossing maar ben benieuwd hoe mensen, zoals bovenstaande, oplossingen hebben bedacht. Ik woon dusdanig klein dat ik geen "zolder" of handige kast heb om even een monitor op te bergen ;) ik wil inspiratie op doen, daar is de post voor bedoeld. Ik had wellicht mijn OP van meer informatie moeten voorzien of wat duidelijker moeten inrichten :) Ik verwacht, nogmaals, geen hapklaar antwoord of mensen die mijn "probleem" oplossen. Ik wil graag op een desktop gamen om de volgende redenen: 1) kosten 2) lekker customizen en bouwen. Ik vond die USB oplossing wel interessant. Heb beetje lopen googelen op monitoren die je kunt "opvouwen" maar nog niks non Chinees kunnen vinden. Met opbouwen bedoel ik de beugel natuurlijk mee zodat ie eventueel plat kan.

[ Voor 13% gewijzigd door WouterL op 10-03-2016 19:54 ]

• WouterL
Wouter lucassen schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:50:
[...]

Haha erg creatief. :p ben helaas zelf ook niet zo fantastisch handig.
Ik zou t overigens ontzettend op prijs stellen om posts als wat verwacht je nou of wat is het probleem achter wege te laten ;) ik verwacht geen magische oplossing maar ben benieuwd hoe mensen, zoals bovenstaande, oplossingen hebben bedacht. Ik woon dusdanig klein dat ik geen "zolder" of handige kast heb om even een monitor op te bergen ;) Misschien dat mijn OP ook gewoon te beperkt van informatie was voorzien :p ik heb alleen een woonkamer en een slaapkamer. ik wil inspiratie op doen, daar is de post voor bedoeld. Ik verwacht, nogmaals, geen hapklaar antwoord of mensen die mijn "probleem" oplossen. Ik wil graag op een desktop gamen om de volgende redenen: 1) kosten 2) lekker customizen en bouwen.
Edit: fail mag deze post weg

• Default-tweaker
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-10 13:56
Heb jij uit eindelijk een oplossing weten te vinden voor je probleem?
Ik kan nu iemand anders met een dergelijk probleem die opzoek is naar een dergelijk oplossing, maar in dit geval gaat het enkel om een monitor die snel op geborgen moet kunnen worden.

• mitsumark
We zijn inmiddels 4 jaar verder.
Zoiets? serie: The Frame

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Laat oude topics maar in de sloot :).
Pagina: 1