Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
Best mede Tweakers,

Ik weet niet of dit het juiste gedeelte van het forum is maar ik kon het nergens anders kwijt.

Sinds kort ben ik in het bezig van een sever van Supermicro 1u. Hierin zit:
  1. Supermicro X8DTL-iF
  2. Intel Xeon E5620 2.4Ghz Quadcore met 8 threads
  3. 48GB Kingston ECC RAM
  4. Supermicro 700 WATT PSU
  5. 2x 1TB Western Digital RE, die op Raid 1 zit met een Raid kaart
  6. Intel 80GB SSD waar ESXi 6.0 op draait
Server is echt een topper. Enige issues is het geluid. Maar dat is altijd bij een 1U server.
Ik heb ook een Fujitsu Primergy TX100 S2 server draaien als fileserver. Deze hoor ik bijna niet, is compact en zitten 5 hardeschijven in. Deze zit in een mini/midi tower.

Nu kwam ik op het idee om het van een 1U server om te bouwen naar een tower (normale computer kast of hoe je het wilt noemen). Niet alleen om het geluid maar ook om meer schijven aan de ESX server te hangen. Heb momenteel 1x 4TB, 1x 2TB en 2x 1TB in mijn fileserver. Die zou ik graag toe willen voegen hieraan en 1 globale server maken.

Nu is mijn vraag hebben hier mensen ervaring mee en/of tips? Is het eigenlijk wel mogelijk om het om te bowen? Of kan ik beter op zoek gaan naar silent fans voor een 1u?

Bvd.

Foto van de server :9~
Afbeeldingslocatie: http://mohammad.moghtader.net/files/uploads/Server.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 15:50

D4NG3R

kiwi

:)

Aangezien het moederbord gewoon ATX aanhoud zal deze in principe in elke willekeurige tower passen, de voeding word echter een ander verhaal. Buiten de grote (al zou je 'em prima los op de bodem kunnen laten liggen) zijn de kabels van servervoedingen vaak een stuk korter dan bij een 'normale' voeding.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Moederbord lijkt niet helemaal op ATX, maar eerder op EEB of SSI. Het zou in een tower server chassis prima moeten passen. Wel zal de koeling vervangen moeten worden, er zit nu een 1U koelblok op dat gemaakt is om in een rack te hangen met koude lucht aan de buiten kant en afvoer van warme lucht aan de achterkant.

Dus alle koelblokkken die nu plat zijn en forced airflow hebben moeten verruild worden voor blokjes met eigen fans. De HBA/RAID kaart zal ook niet zomaar passen, die zit nu met een riser en bracket op z'n plek, daar moet je waarschijnlijk even een PCI slot bracket voor vinden en hem recht op in het bord zetten. Ook daar zit je waarschijnlijk met een koeling die van forced air uit gaat en dan wellicht een ander blok of een fan nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
D4NG3R schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 00:42:
Aangezien het moederbord gewoon ATX aanhoud zal deze in principe in elke willekeurige tower passen, de voeding word echter een ander verhaal. Buiten de grote (al zou je 'em prima los op de bodem kunnen laten liggen) zijn de kabels van servervoedingen vaak een stuk korter dan bij een 'normale' voeding.
Op de website van Supermicro hebben ze het over ATX. Echter had ik ergens anders gelezen dat 12" E-ATX zou zijn. Kan ik alsnog de website van Supermicro geloven.

Met kortere kabels bedoel je als ik die van de 1U zou gebruiken? Dat is idd een om die tijdelijk te gebruiken en vervolgens over te gaan naar een normale voeding.

Voor case had ik deze in gedachten: pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Officieel reactie gehad van Fractal.

"The ATX motherboard form factor is standardized and although your motherboard is 12" x 10" (instead of the more common 12" x 9.6") the mounting holes are still in the same standardized positions.
There should be no problem mounting you motherboard to a Define R5 case."

Laat het ombouwen beginnen!