Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1911
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 00:15
Het volgende probleem heb ik sinds een week:
Telefoon (Sony Z3 compact) met bluetooth verbonden in de auto kun je via knopje op het stuur google now "oproepen" spraakopdracht geven en dan voert de telefoon dat uit. Ik gebruik dit altijd voor bel contact mobiel of werk en dan gaat 'ie bellen.

Nu opeens heeft de telefoon de neiging om niet direct te bellen maar op de kaart van het contact te blijven. Dus je moet dan op je telefoonscherm nig eens op bellen drukken .
Totaal onhandig!
Wat het erger maakt: het is ook nog volledig willekeurig. Soms belt hij wél direct.

Wat het oplossen een ramp maakt is dat googelen op dit onderwerp echt niks oplevert. Google now direct call of Android direct call. Of Google now voice enz. Alle combinaties komen op zeer uiteenlopende onderwerpen uit. Iets wat mij snoeihard stoort bij Android problemen in het algemeen trouwens

Weet iemand waarom ik niet altijd direct contact bel na de voice opdracht: "bel [contact] mobiel"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het volgende probleem heb ik sinds een week
En, wat is er gebeurd/veranderd/aangepast aan je telefoon en/of je auto aan updates? Of heb je uberhaupt de laatste update voor jouw telefoon alsmede voor jouw auto? Is eventueel al een factory reset uitgevoerd van de telefoon?

Hier een vergelijkbaar probleem (sort of); ik zit in de Slow Ring van WindowsPhone en vorige week kon ik na een update van mijn Lumia 950 ook mijn A6 niet meer zien. Na wat geneuzel en het teruggaan naar een andere (oudere) firmware voor mijn Lumia, bel ik nu weer vlekkeloos met mijn A6 en de ingebouwde carkit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1911
Dank voor je reply! Auto (Volvo V70) heeft nog steeds dezelfde bluetooth versie. Probleem doet zich ook voor met alleen de telefoon en de google app los.

Was terughoudend met factory reset vanwege opnieuw instellen enz. Maar nog niet geprobeerd dus. Maar denk dat dat toch wel gaat moeten :(

Android is altijd up to date op de telefoon en is niet geroot oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1911
Hij doet het nog steeds niet.
Telefoon terug naar fabrieksinstellingen. Een uur kwijt om weer alles te hebben zoals ik wil en boem geen **** opgeschoten.

Ik kan niet bellen vanuit de auto met een voice commando. De app herkent het contact maar belt hem/haar vervolgens niet. WAAROM ZOU IK DIEGENE OP MIJN SCHERM WILLEN ZIEN GOOGLE????? Dan had ik het wel ingetypt.
Het deed het prima en nu opeens dit. Om totaal dol van te worden. Nu snap ik hoe mijn ouders en digibetische vrienden zich iedere dag voelen...

Wel iets opgeschoten: Als het scherm al "aan" is dan belt hij wél direct na het herkennen van de voice tag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:46
Heeft het contact toevallig meerdere telefoonnummers?

Zoja gewoon zeggen:
Bel xxx mobiel
Bel xxx werk
Bel xxx thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1911
belrpr schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:44:
Heeft het contact toevallig meerdere telefoonnummers?

Zoja gewoon zeggen:
Bel xxx mobiel
Bel xxx werk
Bel xxx thuis
Helaas, dat is niet het probleem. Het scherm blijft hangen op het contactoverzicht en belt alleen direct als het scherm "aan" is gezet. Handmatig. Dat terwijl met Bluetooth verbonden smart unlock aanstaat dus de telefoon ontgrendeld is. Daarbij deed hij het tot voor kort wel gewoon zonder tussentijdse updates/wijzigingen. De reset heeft ook niet geholpen.

Wat heb je aan voice control als je het scherm zelf aan moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1911
Niemand die dit probleem herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Je weet zeker dat je niet per ongeluk in plaats van Google Now, Google Now and Then hebt gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1911
Momus schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:58:
Je weet zeker dat je niet per ongeluk in plaats van Google Now, Google Now and Then hebt gedownload?
Af en toe :+ denk ik van wel
Zelf fabrieksreset mag niet baten. Ben in staat een andere telefoon te kopen want dit werkt voor mij niet

Iemand een zgan Z3 compact?
Pagina: 1