PCL Macro Printer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Ik twijfel of dit nu programming is (PCL) of hardware (printer).. kies jullie maar :p

Ik heb een printer staan waarop PCL macro's op zijn ingevoerd. Nu werkte dit helemaal prima, echter is de printer kapot gegaan (rip) en staat er nu een nieuwe. Nu heb ik gewoon opnieuw de macro's toegevoegd echter heeft iemand verzuimd om letterlijk maar iets te documenteren en nu mis ik een functionaliteit.

Om even uit te leggen wat er gebeurd:

Programma X (3rd party, weinig tot geen invloed op) voert een printopdracht uit naar de betreffende printer. In de opdracht word iets met een nummer gedaan (4 digits). Dat is dynamisch. De ene keer kan dit 1001 zijn, de andere keer 1289.

De printer checked of er zo'n macro beschikbaar is met de zelfde naam. Ik heb dus op de HD van de printer diverse PCL macro's staan met puur die 4 digits.

Dat werkt dus gewoon weer.

Het probleem:

Op het moment dat hij niet zo'n macro kan vinden, zou hij eigenlijk een default moeten gebruiken. En dat gebeurt dus niet meer. Nu heb ik echt geen flauw idee waar ik moet zoeken. Support voor dat 3rd party programma is er vrijwel niet. Ik heb zelf geen ervaring met printers en PCL.

En dus mijn vragen::

- Is er een mogelijkheid om op één of andere manier te zien wat er nu daadwerkelijk naar de printer wordt gestuurd?
- Met bovenstaande: zo ja, wellicht kan ik dan zien wat de naam is van de default macro, en deze plaatsen op de printer.
- Zou zoiets op de printer ingeregeld staan, of wordt dit gedaan vanuit de applicatie, of kan het allebei?

Nja ik hoop dat iemand hier nog iets van PCL e.d. af weet. Ik kom maar bar weinig tegen op het internet van mensen die een soortgelijke implementatie hebben en de leverancier weet ook niets van PCL af noch hun eigen printers.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 15:32
Kun je de PCL 'lezen'? Dus als je afdrukt naar een bestand, en het bestand opent in een editor, staat er dan iets leesbaars?
(Ik had tot vandaag nog nooit van PCL-macro's gehoord.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
De PCL Macro is niets meer of minder dan een logo :)

Ik maak gewoon van een jpg -> pcl

edit;

Oh ik begreep je even verkeerd. Ik kan niet printen naar een bestand helaas.

[ Voor 33% gewijzigd door Douweegbertje op 10-03-2016 16:13 ]