Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merrlin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 15:25
Mijn vraag
Waar kan ik een driver vinden voor een ATI Radeon x1650 pro card met AGP 8 bus die wel werkt onder windows 7 professional 32 bit

Relevante software en hardware die ik gebruik
talloze drivers

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Of computer loopt vast of melding komt dat er geen juiste driver geinstalleerd is.

Overal wordt gezegd dat de daar te vinden driver geschikt is voor windows 7, helaas niet voor het systeem waar ik mee bezig ben.

Iemand een gouden tip over een plek waar een wel werkende driver te vinden is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:45

Detmer

Professioneel prutser

Waarschijnlijk is je kaart te oud om nog fatsoenlijk ondersteund te worden.

Probeer eens een driver bij ATI te downloaden (bijvoorbeeld voor XP) voor de videokaart. Als je deze opstart pakken de bestanden als het goed is uit in C:\AMD

Doe dan het volgende:

1. Start --> computer met rechtermuisknop --> beheren
2. Apparaatbeheer
3. Naar je videokaart (veelal onder beeldschermadapters)
4. Met rechtermuisknop op de videokaart (niet letterlijk :9 ) --> stuurprogramma's bijwerken
5. Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken
6. Linken naar de C:\AMD map

Wellicht dat dat helpt :)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 14:46

Twarp

just grin...

http://support.amd.com/en...=Windows%20Vista%20-%2064

Staat bij dat het voor Vista is maar ervaring leert dat het ook onder Win 7 kan.

Eenvoudig googlen en je had het gevonden ...

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Detmer schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:47:
Waarschijnlijk is je kaart te oud om nog fatsoenlijk ondersteund te worden.

Probeer eens een driver bij ATI te downloaden (bijvoorbeeld voor XP) voor de videokaart. Als je deze opstart pakken de bestanden als het goed is uit in C:\AMD

Doe dan het volgende:

1. Start --> computer met rechtermuisknop --> beheren
2. Apparaatbeheer
3. Naar je videokaart (veelal onder beeldschermadapters)
4. Met rechtermuisknop op de videokaart (niet letterlijk :9 ) --> stuurprogramma's bijwerken
5. Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken
6. Linken naar de C:\AMD map

Wellicht dat dat helpt :)
De Radeon X serie is volledig DX9 compliant en kan daarmee Aero effecten weergeven met een WDDM1.x driver. XDDM geeft geen Aero en dan ziet 7 er walgelijk uit.

Je moet de Vista driver van AMD downloaden en die installeren, desnoods in compatibiliteitsmodus voor Vista. Als dat niet lukt, in apparaatbeheer klikken op "oudere hardware toevoegen" en daar onder beeldschermadapters X1600 serie zoeken bij ATI. Dan heb je maar een Microsoft driver (spellen werken dan niet of niet optimaal) maar je hebt wel 2D versnelling en Aero.

I reject your reality and substitute my own