Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legerarmy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-08 08:43
Hallo,

Ik ontdek zojuist dat ik google.nl niet kan openen op mijn windows pc. (op elke browser)
Pingen naar google.nl gaat wel.

Vervolgens voer ik Windows Netwerkcontrole uit en krijg ik een fout melding:

Gevonden problemen:
Eén of meerdere netwerkprotocollen ontbreken op deze computer.

Als ik op extra info klik krijg ik:

De voor de netwerkverbindingen vereiste vermeldingen van Windows Sockets ontbreken in het register.

Niet alleen mijn pc heeft hier last van, maar ook die van mijn vader met de exacte melding.

Wat heb ik geprobeerd:
Windows Socket Error Command Line Repair

In order to reset the TCP/IP network stat, follow the steps below:
1. Go to the command prompt.
2. Type in the following command: netsh int ip reset resetlog.txt
3. This command will rewrite the required registry keys for the TCP/IP to function correctly. If this does not fix the problem, then proceed with the next solution.

Reset the Windows Socket Using netsh
1. Go to the command prompt.
2. Type in the following command: netsh winsock reset catalog
Dit verhelpt niet mijn probleem.

Iemand die mij op weg kan helpen?

ps. Ik kan wel gewoon The Division spelen, op teamspeak en op steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Het kan zijn dat er verkeerde instellingen zijn gemaakt in de firewall. De melding die jij omschrijft heb ik namelijk eerder gezien en toen bleken er dus instellingen verkeerd te staan in de firewall. Na deze gecorrigeerd te hebben was ook het probleem verholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zeehond op 10-03-2016 12:27 ]

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtim500
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 10:47
Ik heb deze melding ook een aantal keer gehad. Elders stond als oplossing om de netwerkadapter te deinstalleren (inclusief stuurprogramma) en daarna te herinstalleren. Vooralsnog heeft dat voor mij het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekuiken
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 16:22
Ik had hetzelfde probleem, alleen niet bij het benaderen van websites maar fileservers. Oplossing: in "Programma's en onderdelen" kiezen voor "Windows-onderdelen in- of uitschakelen" en daar "Ondersteuning voor SMB 1.0/CIFS voor het delen van bestanden" inschakelen. Jij moet daar wellicht een andere optie inschakelen, aangezien jij geen problemen hebt met het fileservers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

SMB support heeft niets met web browsing te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 22:20

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

In mijn geval speelde dit na de upgrade naar Windows 10, op een Dell Vostro 3560.
Ook bij was de oplossing het verwijderen van de correct in Apparaatbeheer vermelde netwerkkaart, en rebooten. Windows 10 loste het toen direct (zonder er iets over te melden overigens) op.

[ Voor 0% gewijzigd door RestlessCitizen op 13-07-2016 08:25 . Reden: 3560, ipv 3540 ]

Pagina: 1